Apuvaaaa!! miten ihania sinne oli tullut!! kun vain vois muutaman tilata
muutaman uskalsin tilata! saa nähdä miten sen sepa maksun kanssa sitten käy
Mitä tilasit?
kiinareita vaikka niitä ei pitänyt enään yhtään hommata…nimet oli: Millenium Superstar,My Way ja
Purple Majesty…
Mun Seafoam teki ensin 6 tai 7 yksinkertaista kukkaa, mutta nyt on jo toinen kerrottu ja nuppuja riittää Vielä useita.
kaunis!
Minä ja kiinarit ei kyllä tulla ollenkaan toimeen Jonkun aikaa menee hyvin, yhteiselo kukoistaa, mutta sitten kiinanruusut joka heittävät veivinsä, tai alkavat näyttää surkeilta. Mitä kummaa mä oikein teen väärin?
Kasteletko liikaa ?
En kyllä mielestäni... Mikä sitten on liikaa?
Jos se multa on semmonen litsläts
No ei oo litsläts, eikä rutikuivakaan. Ei se siltä näytä, että olis kuolemassa, mut on vaan masentuneen näköinen.
No voi sitä raukkaa…
Mikäli on kaupasta ostettuja hormoneilla käsiteltyjä, niin ne kannattaa pitää kuivempina kuin kiinanruusut yleensä. Pysyvä paljon paremmin hengissä kun antaa mullan kuivahtaa välissä.
Tällainen kiinanruusu teki nyt kautta aikojen ensimmäisen kukkansa. Ja vielä muutama nuppu on joten lisää on ehkä tulossa. :)
Kaunis
Tätä omaani en näköjään onneksi saanut tapettua hyvästä yrityksestä huolimatta. Pääsi keväällä kuivumaan pahemman kerran.
oi kun kaunis!! minullakin oli joskus tuollainen… jos leikkelet sitä keväällä niin saako oksan pätkän?
Muistuta mua suhvi keväällä. Leikkaan varmasti silloin, koska alkaa olla pituutta noilla oksilla. Nyt tekee joka latvaan nuppuja . Uudet lehdet alkaa olla suht normaalin värisiä eli kukkakauppahormonit alkaa olla loppu ja juurtuminenkin lienee helpompaa.
Mä oon kateellinen teille teijän kiinareista. Mulla on vaan noi 2 ja kumpikaan ei kuki. Ja uusiakaan ei saa kun auto teki tenän ja kauppoihin ei julkisilla pääse…
Minulla on pieni kiinanruusu, joka jumpahuttaa yhden oranssin kukan kerrallaan noin viikon välein Ihan sopiva tahti, eipähän ehdi kyllästyä. Toin sen isolla nupulla tupaankin keittiön ikkunalla, mutta ei tuo ollut moksiskaan.
Minä olen ostokiellossa, mutta silloinhan voi esitella toisten hankintoja.. Äidillä tarttui mukaan tänään Plantagenista:
Tää on kyllä ihan vaaleanpunainen eikä vivahda yhtään oranssiin vaikka kuvasta sen vaikutuksen saattaakin saada