Jatketaan tässä juttua johon jäätiin “Kiinanruusu Osa 1” -ketjussa.
Raahasin saksasta syksyllä yhden ilmeisestikin kiinanruusun taimen mukanani laukussa kotosuomeen ja iskin sen pieneen altakasteluruukkuun kasvivalon alle, toistaiseksi se näyttää olevan hengissä, muttei se kyllä yhtään ole uutta kasvustoa pukannut, liekö suuttunut maan vaihdosta? Meinasin kokeilla leikata sitä keväämmällä ja katsoa josko se siitä alkaisi uutta lehteä kasvattamaan. Vai pitäiskö sen antaa vaan olla rauhassa ja jättää leikkaamiset?
Niitä vanhaa kantaa olevia kiinanruusuja ainakin kehoitettiin leikkaamaan lepoaikana, taimet on sitte varmaan eri juttu.
Teneriffalta ostetuista siemenistä laitettu kasvamaan tammikuun alussa. Näiden lisäksi vielä yksi itänyt.
Kiinareita on nyt monessa kaupassa myynnissä. Ihmetyttää vain kun niillä on aina nuo samat lajit, keltainen punaisella nielulla tai koko haaleanpunainen.
Mummilta saatu pistokas kukkii ensimmäistä kertaa, aivan ihana on hän.
Eipä meinannut löytyä tämä osio! Ei ihme että Hoya hermostu!
Moi,Hoyabella,minulle tuota valkeaa,jos joskus vaan yhtään riittää ja muutakin mielellään.Kaksi sinun laittamista kasvaa vaan kovasti,vaan eivät vielä kuki.Hyvää kevättä.
Kiinanruusussa on nuppu. 2 lidlin kiinaruusut on ollut levossa koko talven.
Lidlin kiinanruusu avasi nuppunsa.
En osta kaupasta kiinareita.koskaan en ole saanut menestymään.Vain ihmisiltä saamaani oksat,jotka lähtevät kasvuun.
Ei mahda mitään,onhan minulla kolme sinulta saamaani,mutta kukkia odotellaan.
Ajattelin jo, että viime syksynä etelä-saksasta pihamaalta kuopastu kiinanruusun taimi kuolla kupsahti sisälle ja ruukkuun siirron yhteydestä, kun tiputti kaikki lehtensä, mutta mitä vielä, uutta lehdenalkua näyttää pukkaavaan. Pitää katsoa riittääkö täällä hämyssätalossa valo sille.
Tänään Viherpeukaloilta hankittu tummanpunainen,yhtä tumma kuin vanhat kerrotut. Olin kyllä mennyt ostamaan hortensijaa.Verenpisaran alkuja oli myös,nimetkin oli mutta ne jäi sinne,kuitenkin samoja joita minulla on ollut ennenkin mutta eivät talvehtineet.
Markettikiinari alotti taas.
Tämän pitäisi olla vanha kerrottu keltainen. Ulkoruokinnassa kesän kunniaksi.
Miten te saatte kiinanruusut avamaan nuppunsa, mulla ne putoaa, kun on tarpeeksi iso, että väri jo näkyy?
Onkohan ne mulla liian märkiä, laitan vettä myös aluslautaselle.
Ainokainen kiinarini kukkii