Hienosti kukkii sulla. Ootko antanut mitä lannoitetta? Minä olen tökännyt lannoitepuikkoja niille, kai se riittää?
Nekon kotimainen kasviperäinen lannoke neste …tuntuu sopivan mun kiinarille se alkoi ihan hulluna kukkimaan…
Olen kerran antanut liuoslannoitetta, viime viikolla. Eilen tökkäsin nyt sitten lannoitepuikot kiinareitten multaan.
Nämä yksinkertaiset uudet kiinarinkukat on kivoja kun kestävät monta päivää kauniina. Tää on kyllä mun ainut ja yksirunkoinen, toinen runko samassa purkissa kuivui talven aikana. Ja tietty mulla on vielä se vanhakantainen olemassa mutta se on jotenkin taantunut eikä ole enää kukkinut, pitäisi varmaan luopua siitä mutta kun ei raatsisi kun se on niin kauan mukana kulkenut, tietysti uudistettuna.
Mikähän kiinanruusujani mahtaa vaivata? Huomasin, että lehtiin oli tullut tuollaisia valkoisia läiskiä. Ei kai vain ole joku tuholainen?
Cooperii alba mummelilta 2016.
Rose flake mummelilta 11.9.2016.
Kirijavalehtinen kukkii,väri oikiasti vaalianpunanen,valo vääristää väriä.
Ostin tänään uuden kiinarin prismasta 5,90.- keltaset nuput …
Pääsiäisen oranssi punaisella nielulla kukkii ja kukkii…pari viikon taukoa on pitänyt kunnes äheltää taas uusia.
Nytkin piti yhtä kukkaa 3 vrk auki eikä tänäänkään vielä kurtistunut mut avasi kolme pienempää lisää. Sanoinkin isännälle et tuo kun lopettaa niin varmaan kupsahtaa samointein.
Nyt on kuva uusimmasta…kiinarista.
Snow Queen
Sain viimein pistokkaan onnistumaan vanhasta kiinanruusustani. Lyhyt ohut varsi jossa vain muutama lehti mutta kukkii kuitenkin. Nimeä en tiedä.
Mitä teen väärin, kun kiinanruusut tiputtavat nuppujaan?
Minulla taas kiinarit ovat kukkineet ihan hullun lailla. Kastelen kun lehdet lerpattaa. En ole edes antanut lannoitetta kuin kerran tänä kesänä. Lehtiä kyllä kellastuu koko ajan mutta niin on tehnyt aina.
Antilles Saumon on kukkinut koko kesän, kaksi tai kolme kukkaa koko ajan auki.
Tämä kukkinut myös koko kesän, Plumerialta olen saanut ja on kaunis.
Unohdin kysyä isältäni miksi hän laittoi kaikki kiinarinsa talvehtimaan…leikkasi ne aika rajusti ja viileään vaatehuoneen lattialle ja patteri pois päältä ja teki sanomalehdestä hatut niille…sitten helmikuussa pois ja mullan kunnostus ja lannotus ja valoisaan paikkaan… Hänellä oli kiinari puita-pensaita noin niinko isoja… kaikki ei kasvaneet yhtä isoiksi. Minä en ole talvettanut …
Bobbie …joo olisi pitänyt kysyä faijalta paljon muutakin …sillä taikanäpillä ei kasvit kuolleet jollei mutsi kastellut niitä piloille aikanaan. Vein niitä isoja kiinareita kesäisin työpaikkani käytäville muutaman ja pari sinne jäikin vielä kun lähtöpassit itselle tuli…
Siellä ei ne kauaa elänyt kun oli mun hoidossa …ei duunissa kerennyt ja siivooja joskus armahti ja kasteli niitä.
Iskä oli peltiseppä-hitsari mutta viherpeukku ![]()
Hoyalla kyllä upeita kiinareita!
Kaksi kiinariani vääntää taas nuppua …hyvä…meinasin et niille meni herne nenään kun siirsin ne verannalta sisälle koska verannalla on tosi kuumaa jos ulkoovi ei ole auki…
Sain yhden kukan: