hpm: minulla on ollut yksi kiivi kokeilussa pelkästään sisällä lämpimässä, kyllä se hengissä pysyy mutta kevääseen herääminen ei ole vieläkään tapahtunut. Ehkä se tartteis edes hieman kylmempää ilmaa heräämiseen tai sitten pitää vaan odottaa kunnolla lämpimiä säitä.
Tässä tää edellisen viestin kuva, joka ei meinaa heräillä ollenkaan kevääseen.
Sit näitä pitkiä hujoppeja, toinen on n. 2m ja toinen n. 150cm. Pitäis ehkä syksysin vähä enemmän leikellä näitä ettei kasvais näin isoksi.
Kasvariin olis jo kiva päästä
Kylläpä nopeasti itivät nuo minun kiivin siemenet (n.2viikossa) :)…
Kevääääät, missä ooot
Pittäis näillekki ruipeloille jottain tehä, mut ei vaan oo aikaa… Loma, missä ooooooot
Minkä ikäsenä kiivi kukkii?
Ekassa kuvassa on ne jotka on ollu ulkona vuoden ympäri, talvella lehtikasaan haudattuna.
Tässä toisessa kuvassa on olleet sisällä talven viileässä.
Kesä nro. 3, täältä tullaan Jokohan viimein jompikumpi kiiveistä lykkäis kukan tai pari
Toin loput keltaiset kiivit kellarista partsille - kukkia minäkin odottelen, jotta näkisi kumpia ovat.
Miten niin ‘‘kumpia’’? Et kai vaan sano, että kiiveissäkin on erikseen poika- ja tyttökasvit…
Niin olen käsittänyt. Sentakia mulla on niitä liuta, jos edes 1 poika olisi satsissa.
Ei nää varmaan kuki koskaan!!!
Vein pari Goldia kasvipalstalle eilen (ruukku maahan upotettuna). Muihin pitää ennen vientiä vaihtaa suurempi ruukku.
SunGoldit alkavat itää vasta nyt eli vuoden myöhemmin
Kukkivatko Tatti sun kiivit jo?
Gold-kiivini kestivät lehtisenä ulkona alkukesän pakkaset vaurioitta.
Luulin jo että suurin alkaisi kukkia, mutta varmaan tekee oksia vaan lehtihankoihin.
Kaksi kiiveistäni ei kasva korkeutta paljonkaan - olen ajatellut (positiivisesti toivoen), että ne ovat hedekasveja
Ei kuki Lehtihankoihin täälläkin alko just tekemään uusia oksia…
Oho, olettepas isoiksi saaneet kiivinne! Mulla on jo monivuotinen kiivinkasvatusprojekti, joka kaikkina aiempina vuosina tyssäsi siihen kun ei mikään itänyt, ja viime vuonna siihen kun kaksisenttinen pikkutaimi (ainoa itänyt) kuukahti helteellä eikä enää noussut. Nyt laitoin kiivinsiemeniä multaan kun ajattelin että ei se ota jos ei annakaan, ja jos sitä kasvattaa sisäkukkana (kun ei ole pihaa) niin samahan se sille lie mihin aikaan se kasvaa, kunhan valoa saa.
Tulispa nyt kiivejä! Nouskaa jo!
Hibiskus kirjoitti:
Tulispa nyt kiivejä! Nouskaa jo!
Kiivi itää paremmin, jos antaa siemenille 3 kk:n kylmäkäsittelyn.
No siksipä osa siemenistä meni ikkunalaudalle ja osa jääkaappiin. Näkee sitten senkin että kumpi pikemmin versoo vai tuleeko kummastakaan mitään. Viime vuonna taisin pitää siemeniä viikon tai pari jääkaapissa ennen kylvöä.
Se on sittenkin kiivi! Purkista nousi joku pikkuinen taimi ja olin jo ihan varma että rikkaruoho se on, mutta nyt siltä alkaa ensimmäinen lehti pilkistää, ja kyllä se on selvästi karvainen! Katsokaa vaikka: