Hei Tette, ulos nuo jäävät jo toiseksi talveksi,
suojaisa paikka ja lumikuorma on ainoa suoja. Kuvassa oleva siis viimekesän kasvatti.
sakra - heippa ja kiitos infosta!
Siis homma olisi niin - että tämänkin voisin jättää/istuttaa ulos heti… ens viikolla se sitten tapahtuu kun mökille mennään…
Tette, jos haluat lisää kokeilumateriaalia, ajele Nummelaan niin saat kaksi tämän kesän kasvattia mukaan
sakra… kiitos tarjouksesta… mutta kyllä tämä YKSI riittää…
Otan yhteyttä jos tulen toisiin aatoksiin!
Kahesta kiivistä se isompi
Mitäs tatin ruukut retajaa missä sattuu? Ja mamma tycker på också?? Hieno kiivin alku muuten, voisit tulla mun ottopojaksi:)
No mää siivosin
Pian mennään kiivin kaa suihkuun. Ku ei ne punkit mäntysoovalla lähe ni annetaa sitten kokovartalopesu.
Kyllä nyt itkettää Äiti katko kiivistä latvan!!! Kattois tarkemmin mihin sen kuivauslastan törkkää
Muitten kiivit ovat varmaan kuolleet?
ei ole kuolleet täällä ainakaan. tähän aikaan vuodesta ei vaan kehtaa laittaa kiiveistä mitään tänne, kun menevät talvilevolle ja näyttävät niin surkeilta. otin puolet omista kiiveistäni sisälle jo kuukausi sitten ja laitoin viileään. ne vaan kuivattaa lehtensä, mutta nyt olen huomannu että ne on hieman liian lämpimässä, kun ulkona oli niin kylmä, että ne on kasvattanut uusia lehden alkuja. no ei se varmaan haittaa, pitää vaan pitää silmällä niitä. puolet (ne pienemmät) peittelin lehtikasaan ulos, niinkuin tein niille viime vuonnakin.
, osu omaan nilkkaan. kuolemaa tekevät
Tai, jos menevät vain talvilevolle; älä lannistu!
Nämä Kiivi-vauvat (2) "odottavat kevättä" täällä kerrostalon ikkunalaudalla…
Olis pitänyt istuttaa ulos syyskuussa… mutta ei mulla kantti kestänyt… kun olivat niin pieniä…
Mitäs mahtaa olla näkymät… kun patterit alkaa hehkuttaa…?
Kannattaako viedä ikkunattomaan +5 asteiseen kellarikomeroon… kun jos/kun lehdet alkaa surkastua…?
raipel..kai se talvilepo on täälläkin edessä? Ovat lahjaksi saatuja… joten yritän yrittää…
Silloin, kun aiemmin kasvatin, niin talvetin huoneenlämmössä. Nyt kun aion kokeilla ulkokasvatusta talvetan 1-2 talvea ainakin kellarissa. (kestävimmillälin puuvartisilla ohjeistetaan ettei ekana talvena lämpötila menisi alle +5°C:en)
Mun Gold on niin pieni vauva, että saa olla ikkunalaudalla talven. Löysin pari viikkoa sitten toisiakin Uusi-Seelantilaisia keltaisia, jotka oli nimetty Sun Gold; siemenet niistäkin otettu talteen.
Onnea Tetten hoidokeille myös!
Kiivit tuntuvat heränneen jo… Aika laatu kuva eiks…
Mullakin on kiivit heränneet. Toinen kasvaa hirveetä vauhtia.
Että muo ärsää. Kylvöt juroo ja näiden joiden PITÄIS nukkua vielä sikeesti puskee ihan hulluna versoo. Viiniköynnöksissäkin 50cm kasvua jo
Osaisko joku sanoa miten tuo kiivi sopeutuu pelkkään sisäilmaan? Laitoin tänään siemeniä kuivumaan mutta haaveilenko turhaan? On niin yksinkertaisen kaunis…