Kissa, Osa 1 (alk. 15.3.2007 ->), Suljettu

Kyllä meilläkin jätetään markettiruoat tulevaisuudessa ostamatta ... ei se haju vaan silmien kirvely vihainen.

Arvatkaapa mitä tänään on opittu?

Mooses ei vielä uskalla tuollaisia temppuja, on sieltä korin laidalta niin pitkä matka alas pla pla plaaa.

Jaahas, tällainen ylläri oli sisällä. Eli kyllä ne kaikki laatikosta pois pääsevät, hyvästi vapaa kävely sisällä.

Laitanpa vaihteen vuoksi Suuresta Keltaisesta Metsästäjästä kuvan.

Pihapiiriin kävi naapurin narttukissa pentuineen tutustumassa. Renttu ei ollut nartusta moinaankaan, mutta pentujen kimppuun olisi käynyt kyllä. Ja itsekin on mokoma ihan natiainen vielä. Mutta hiiriä pyydystää ihan loistavasti.

Komea metsästäjä nanikkalla. Meillä oli juuri tyttökivaa, iik:n ollessa Sawossa.

Tähän saakka harja on ollut big No No. Löösatilla on hilsettä, mutta toivottavasti tämä uusi yhteistyömuoto saa vähän ilmaa nahkalle.

Mutta voisiko konkarit kertoa, miten saadaan kissan kynnet leikattua? Sakset on ja pennuilla käytetty jo toiseen kertaan. Mutta mikä on se oikea asento leikata kynsiä? Rautalankaohjetta kaivaten niin...

Minä otan kissan syliin, jalkojen päälle selälleen (jep, aina ei ihan kauheesti huvita kissan pysyä selällään). Jos ei muuten tunnu pysyvän paikallaan, annan kissan valua vähän reisien väliin ja puristan sitten jaloilla jotta kisu ei rimpuile pois. Kissaan ei siis tietenkään satu :slight_smile: Kisun pää on minuun päin ja häntä polviini päin. Vähän voi vielä niillä vapailla käsivarsilla estellä liikaa liikehdintää, ja samalla leikata ne kynnet. Tuliko nyt niin rautalangasta, mutta kuitenkin.

Ystäväni leikkaa kissan kynnet pitämällä kissan myös selällään, mutta poikittain sylissä. Itse en ole siinä onnistunut, siitä on kissan mielestäni helpompi rimpuilla pois. Ja sitten varovasti, ettei leikkaa ydintä. Sen jälkeen on turha kuvitellakaan ikinä leikkaavansa ainokaistakaan kynttä samalta kissalta, luulen.

Olen kallistumassa siihen, että Pumba tarvitsee jonkin sortin ravinnelisää. Se ei muuta söisi kuin lihaa, mikä on tietenkin hyvä sinänsä. Olen yrittänyt pitää sellaista ruokintaa, että myös Pumba söisi edes vähän raksuja, mutta jos se ei ole nälkään kuolemassa, niin se ei niitä oikein syö. Joten whatta hell, syökön pelkkää lihaa jos tahtoo, vitamiinit sitten vaan päälle. Liekö Pirskatti ok?

Ihana Aabraham-pallero. Katselin tänään juuri poikien vauvakuvia ja huokailin pitkään. Pikku Timon-kissakin siellä, voih…

Ai niin, toivon todella että olet Fellow väärässä :wink: Tuo on hajustamatonta (kerran ostin jotain marketin hajustettua puolivahingossa ja voi taivas miten kamalaa se oli, ei ikinä enää, kissatkin kärysivät sille kamalalle hiekan ja pissan sekoitukselle), ja erittäin voimakkaasti paakkuuntuvaa. Kaupassa oli myös melkein saman nimistä hiekkaa, mutta kuitenkin siis eri merkkiä, olisiko ollut Ever fresh. Kysyin myyjättäreltä, että mitä eroa mielestään hiekoilla on, ja hän sanoi että ostamani Ever clean on parempaa, vaikka ei toinenkaan huonoa ole. Lindo catin mainos oli siellä myös, mutta itse hiekkaa ei. Jos olisi ollut, sitä olisin ostanut.

Haa, samalla reissulla katselin myös hiekkalaatikkoja, ja voi pojat että olin lentää pikku pyrstölleni. Voi niitä hintoja… Ehkä tyydymme iloisesti markettien laatikoihin, niissä ei voi niin isoja eroja olla.

Ovatpa Jadea ja kissat olleet tänään tosi reippaita, kuvista päätellen hymy

Odotin jännityksellä, kuka pennuista kipuaa ensimmäisena korista pois. Veikkasin kyllä Abrahamia, kun se on pisin. Mutta satuin aamulla ennen reissuun lähtöä kurkkaamaan koriin ja Saarahan sieltä könysi juuri sillä hetkellä ulos.

Eikä Löösatti TIETENKÄÄN ole kakkinut tänään. Se hautoo sitä megap**kaa puhetta

Noista ravinnelisistä, olikohan se Multicat, jota meille suositeltiin (nyt en ole pelipaikalla niin en ole varma nimestä). Annetaan tablettina 1kpl painokiloa kohti. The big L ei suostu syömään niitä sellaisenaan, mutta olen jauhanut raa''an lihan sekaan ja lisännut vähän vettä. Näitä saa ainakin apteekeista (jopa naapurin pienestä sivuapteekista).

Multicat on entistä Pirskattia, samaa tavaraa mutta uudella nimellä siis. Täälläkin vaan Verneri sen söisi sellaisenaan, mutta laitan tabletit puoliksi ja sekoitan raksuannoksen joukkoon, menee siellä vähän niin kuin huomaamatta. Ja jos oikein ovelaksi haluaa ruveta niin laittaa sinne Pirskatti, tai siis Multicat (tykkäsin tuosta Pirskatti-nimestä!) purkkiin raksuja tai kissan lempinameja, niistä tarttuu herkullista hajua tabletteihin ja saattavat sitten mennä helpommin ruoan mukana. Suleville annan harvemmin ja pienemmän määrän, se kun syö joka aamu broileria luineen, saa siitä luusta oikeastaan kaiken mitä tarvitsee. Kaksi muuta ei oikein tuota luiden ja rustojen syöntiä harrasta, niille joskus lisäilen myös kananmunankuorta sydämen sekaan, saavat siitä kalsiumia.

Trigona, toivottavasti olen väärässä ja sain kaksi jotain sekundalaatikkoa EC:tä. Mutta kyllä se haisi ja pölysi. Jos vaikka olisi laatu nyt parantunut?

Jadea, missä vaiheessa noille suloisille tirriäisille voi alkaa antamaan kiinteää sapuskaa? Jauhelihaa, kananmunankeltuaista ja kermaviiliä sotkotti sekaisin yksi tuttavani kun kissanpentuja kasvatti, en vaan enää muista minkä ikäisestä alkoivat syömistä harjoittelemaan. On ne niin söpösiä =) Ja odota vaan, kohta ne roikkuu verhoissa, syö sun sisäkukat, kaataa ja tiputtaa kaiken ja söpöstyvät vaan päivä päivältä!

Niille voisi alkaa tarjoamaan ruokaa, mutta eivät ihan kauhean innostuneita ole asiasta katsovat kulmat rypyssä kaikkea tarjottavaa. Ilmeisesti Löösatti ruokkii heitä tarpeeksi, kun ei mitään innostusta kiinteisiin ruokiin ei ole :S

Onneksi meillä on valmiiksi riisuttu asunto, kaksi viherkasvia ja ainoastaan yhdet alle kymmenen euron verhot kissojen ulottuvilla :D.

Kiitokset Trigona kynsien leikkausohjeista, kokeillaan huomenna Saaran kanssa. Ikk, miten L voisi kakata, kun hänen virallista hiekkalaatikon putsaajaa ei ole paikalla? :wink:

Ai, niin. Multicatsin annostus on 1 tbl/2 kg normikissalle.

Minä se en vaan opi muistamaan ettei sydän oikein enää herralle kelpaa. Eikä syönyt Nyytikään. Mutta sitten aloin ihan ovelaksi ja sekoitin sydämen paloihin annospussin, ja jo söi Nyyti hyvällä ruokahalulla, myös se sydämen palat. (Siis söi vain puolet annoksesta, hänhän on pieniruokainen hieno neiti.) Pumba on jo oppinut ämmän temput, eikä lankea näin alkeellisiin ansoihin :wink:

Pumba söisi possunsuikaleita miten paljon tahansa, mutta muistanko lukeneeni jostain, että possunliha ainoana tai liiallisena (mitä tahansa liika onkin) aiheuttaa kissalle tulehduksia? Broilerin paistisuikaleet on vielä parempaa kuin possu, mutta niitä mokomia en maustamattomana enää mistään löydä. Kumma juttu, miten täältä Tampereelta on muka niin paljon vaikeampi löytää mitään.

Ja miksi aina annetaan kananmunankeltuaista, minä olen antanut valkuaisineen silloin kun olen antanut. Pumba syö, Nyyti ei.

No täältäpä sitten tulee lisää meidän kisuli-perheen kuvia.

Tässä hän on, meidän kameraa karkuun juossut..

Onpas aikalailla tismalleen Pumban värinen pikkuinen.

Tässä sitten tutustutaan puolin ja toisin

Sittenpä käydäänkin häntäjahtiin.. Kivaa!

Suloinen ja ihana on!

Ja jadean kissat, voi kun niistä saisi yhden omakseen. Mutta kun ei voi ottaa, niin ei voi.surullinen

Ehh, ja reppana toinen jo odottaa ovella että apua! päästä mut jo ulos! Hauskoja kuvia, vuokkis :slight_smile:

Niin, kyllä oli päästävä ulos… Ei oikein tykkää, kun nuo ipanat on hännässä leikkimässä. Istuu ja heiluttelee häntää, no siinähän nuo ovat sitten kiinni riemulla!