Täällä sitten jatkellaan kissajuttuja, olkaat hyvät :)
Alkuperäinen kirjoittaja: tarleena
Täällä sitten jatkellaan kissajuttuja, olkaat hyvät :)
Alkuperäinen kirjoittaja: tarleena
No niin. Tässä tulee nyt kuvia Smulanista!
"Ihan totta! Se oli jo nurin kun tulin..."
Smulan juuri kaatanu pistokaspurkit tuohon pöytäliinalle. Se on märkä, kuten huomaatte
"Ei hitto! Piti ton nyt just tulla, kun tää kaktuskin maistu niin hyvältä...!"
Smulan koko pituudessaan!
Mainittakoon, että tänään jo Jimin kanssa nuuskittiin vähän
Hui nyt jännittää, mä meen lauantaina löytöeläintaloon katsomaan kissanpentuja. Saa nähdä tulenko sieltä kissan kanssa kotiin… Kohta 10 vuoteen ei ole ollut mitään lemmikkiä.
Voi onnea uudelle kissalle(vai kissoille) etukäteen jo lauantaille!
Minun mielestäni yhdellä kissalla oleminen on vähän kituuttamista.
Kiitos Jonille Smulanin kuvista ja tilanneraportista. Raportointi on sitten jatkossakin tärkeää ja odotettua :)
Fiora, annanpa hyvän neuvon: varustaudu jo etukäteen hankkimalla penturuokaa ja kissanhiekkapussin kaappiin - ihan vaan varalta :) Jos vastoin kaikkia odotuksia niille ei olisikaan sulla käyttöä niin ainahan voit sitten lahjottaa ne löytöeläintalolle jossa niille on käyttöä... vaan enpä usko että niin käy... Muista sitten kirjoittaa meille ja kertoa kuinka kävi.
Muoks: komppaan Temskukkaa - kaksin aina kaunihimpi, ja se on ihana katsoa kuinka niistä on toisilleen seuraa ja kuinka ne kiintyvät toisiinsa. Eivät koskaan joudu olemaan yksin kotona, ja se on aikamoinen henkinen helpotus myös omistajalle
Juu ihan mielelläni raportoin
Juu Fiora tulee varmasti pienen kisun kans kotiin
Hoyabella Smulan on jo kotiutunu tosi hyvin. Kerro terveisiä sun kissoille. Sun pitää tulla joskus sitä kattomaan
2 kissaa olis kyllä parempi mutta katsotaan nyt... Tulin justiinsa kissanhiekkaostoksilta. Mutta arvaattekos mitä varten ostin tämän pottaistuimen? Liittyy siis kissaan...
Juoksen vielä uudestaan kauppaan ja tulen sitten kertomaan...
Jos sä nyt ihan oikeasti luulet et kissa oppii tota käyttämään niin… ;D
Olihan tuolla entisellä palstalla Mumimyyn kissat pöntöllä, uskottava on.
Jos ton kääntää ylösalaisin ja täyttää kolot kissanhiekalla niin se saattaisi toimia niin kuin tämä laite:
http://www.youtube.com/watch?v=t3K6whhsTjA
Yrittää ainakin kannattaa koska kissanhiekkasäkit on ihan kamalan painavia kaupasta raahattavaksi.
Kylläpäs oli hyvä pätkä, oikein nauratti kun katsoin sitä.
Kyllä kissat ovat viisaita, oppii ne vaikka mitä kun opetetaan!
Olen kyllä kuullut tuttavien tuttavien kissoista, jotka käyvät vessanpöntöllä. Joku piti kuulemma verkkoa välikannen välissä, mutta siihen kyllä jää kakat kiinni ja se täytyy sitten pestä.
Kuinka monella kissalla Temsku mahtaa kittuuttaakaan? Meillä on luku jo viidessä, ja jos en marrraskuussa ala neuvottelemaan taas eläinlääkärin kanssa, niin takuuta ei ole kevään kissaluvusta.
Eilisiltana Smulan otti käpälillä mun nenästä kiinni ja puri sitä
Oivoivoi...nyt tarvitaan apua ja vinkkejä mikä mahtaa meidän Harmi Harmaista vaivata.Harmi on siis 1,5v,terve,madotettu,leikattu britti/villikissa,sisäkissa poika.Muutama päivä sitten aamulla kauhistuin kun pojalta ei lähtenyt ääntä,suu auki ja pihinää vain kuului,kehräyskin kuulosti omituiselta...ei kuitenkaan vaikuttanut mitenkään kipeältä.Nyt olen syöttänyt sille kaiken ruoan lämpimänä(seitiä,lihaa,hyla kermaa ja maitoa)Ääni jo aika hyvä,välillä vaan tulee"kipeän"kuuloisia maukaisuja.Mietin voiko tuo äänen lähtö johtua ihan vaan siitä kun Harmi on puhunut liikaa? Kun olen kotona niin se juttelee kokoajan hereillä ollessaan,jopa syödessään on pakko kehrätä ja samalla sanoa "njamnjamnjam"kun popsii lihan paloja.ihan oikeasti se mölisee jatkuvasti ja seuraa mammaa...Nyt olen koittanut olla pari päivää puhumatta paljoa Harmille,ettei se innostu rasittamaan ääntään,kun aina kun minä puhun,niin poika vastaa tai kommentoi...
Ja eilen sitten ilmeni toinen ongelma! Harmi pomppasi pöydälle ja huomasin kamalan asian,sen pepusta on lähtenyt karvaa,siis peppureiän ympärillä on n.3cm karvatonta aluetta ympäriinsä,joka vähän punoittaa.on selkeästi nuollut sitä kun takapuoli ihan märkä hännäntyveä myöten.Hiekkalaatikolla ei sillä tunnu olevan ongelmia/kipuja.kakkaa kyllä normaaliä enemmän ja kakka vaaleampaa,vähän kellertävää,ei siis ruskeaa.Ei kuitenkaan ripulia eikä masu liian kovallakaan,pissa tulee niinkuin pitääkin....
Nyt olen huolissani,että eikai tuollaiset oireet liity mihinkään vakavaan???
En tiedä pitääkö tuollaisista oireista mennä lääkäriin,kun kuitenkin kissa vaikuttaa muuten täysin kivuttomalta,ja kun soitin eläinlääkäriin hoitaja sanoi ettei tuollaisen takia tarvitse tulla,että menee ajankanssa varmasti ohi...Mutta kun Harmi on minulle rakkainta maailmassa ja pelkään kamalasti että sillä on joku kamala sairaus...ja sitten jos se vielä pahenee
Älkääkä vaan sanoko että ylireagoin...Mieskin pitää mua jo pöpinä kun käyn lämmittämässä keskellä yötä kissalle maitoa,mutta pistää sen raskauden tunneryöppyjen piikkiin
Lissu-85, sellainen voide kuin Terra-Poly (eläimille) vie iho-ärsytysoireet pois. Koirilleni sitä olen käyttänyt ja tehoaa heti, nuoleminen loppuu ja iho saa aikaa parantua. (Itse asiassa jouduin vähän taistelemaan sen hallinta-oikeudesta mieheni kanssa, meinasi omia putkilon itselleen sen jälkeen kun oli kerran muun voiteen puutteessa kokeillut sitä kipeään ja ärsyyntyneeseen hiertymään jalassaan).
Jos karvat on lähteneet ja iho punottaa niin sipaise ihmeessä Terra-Polyä siihen. Sitä saa apteekista ihan reseptittä. Suosittelen lämpimästi!