Kissa, Osa 2 (alk. 22.10.2008 ->), Suljettu

Mäykylleni kun tehtiin leima korvaan, eli tatska silloin minun tietämättäni, se tehtiin nukuttamatta ja koira huusi kuulemma kivusta.
Minullekin tehtiin kymmenen vuotta sitten, okapäähän, en kehdannut huutaa...:))

Nyt riitti Matikaisen lääkitys! Ei onnistu millään! Aiemmin otti kiltisti lääkkeet, mutta nyt tappelee vastaan tosissaan ja jos sattuu pillerin nielemäänkin niin oksentaa sen kohta pois! En jaksa enää revityttää itseäni viha

Sain kissalle tonnikalan seassa syötettyä mitä vaan, samoin koiralle…

Joni, älä lopeta lääkitystä kesken kaiken, mutta pyydä eläinlääkäriltä toinen lääke! Severin virtsarakontulehdukseen syötiin useampaa lääkettä kun ei tehoa ollut ja sitten yhden kanssa tappeli vastaan tosissaan, kuolan mukana tuli lääke suusta pois. Ja jos sain lääkkeen menemään suusta alas niin sitten oksensi. Se antibiootti oli nimeltään Synolux. Muitakin antibiootteja on ja Matikainenhan pitää saada kuntoon! Myös sitä aikaisemmin mainitsemaani Easy-Pilliä kannattaa kokeilla. Ei se kissa parane jos ei löydy oikeaa lääkitystä, toinen lääke kehiin!

Joillakin eläinlääkäreillä on jotain pitkävaikutteista antibioottia, joka annetaan siis piikillä vastaanotolla -mikäli lääkkeen antaminen, tai lääkkeen jatkuva oksentaminen tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia (nimim. kokemusta on tuon kroonikkomme kanssa.) Ikävä kyllä meidän eläinlääkärimme lopetti vähäisen tarpeen takia tuon lääkkeen ostamisen käyttöönsä(olimme varmaan ainoat sitä tarvitsevat ja se on kallista) ja nyt tapellaan taas tablettien kanssa. Onneksi sillä pilleriasettimella se onnistuu suht hyvin.

Synuloxia meilläkin on. Ja vaaleanpunaisia oksennustahroja matoissa… ärtynyt Pitää maanantaina soittaa eläinlääkärille ja pyytää apua…

En tiedä yhtään kissaa joka ei kuolaisi ja oksentaisi tuota Synoluxia! Ja pokkana väittivät eläinlääkärillä että se on yleensä kissoille mieleinen, mutta keskustelut yhdellä kissapalstalla ja löytöeläintalolla töissä olevan tuttavan kanssa kertoi jotain ihan muuta. Ja tuon pistosantibiootin teho pissatulehduksiin kuulemma on kyseenalainen, ei siis kovinkaan tehokas. Severillä lopulta tehosi vasta koirille tarkoitettu Dicural-antibiootti, oireet ei helpottanut kuin vasta sillä. Sitkeästi vaan, Joni! (Ja anteeksi kun jankutan siitä Easy-Pillistä, mutta sillä on helppo “kuorruttaa” lääke eikä maistu kissan suussa pahalle. Se yksi pötkö maksaa pari euroa ja sillä piilottaa jo monta lääkettä)

Mä voin kertoa Fellow:lle yhden kissan jolle Synulox maistuu :) Meidän Aimosta tuli Synulox-kuurin myötä pilleristi. Nykyään kun se kuulee läpipainopakkauksen rapinan, se kipittää pikimmin jaolle. Mä olin ensin vähän kauhuissani sen kuurin kanssa, että meneekö meidän hyvin alkanut suhde nyt pilalle kun joudun syöttämään sille pillereitä, mutta eihän mun niitä sitten tarvinut väkisin syöttää. Tuo söi ne ihan itse pöydältä, kehräyksen säestämänä :D

En mä tiedä miten muilla on tapana toimia, mutta en mä ole koskaan aiemmin tajunnut tarjota kissoille pilleriä ensin ilman pakkoa. Jatkossa kyllä tarjoan. Ei mulla kyllä ole ollut koskaan mitään ongelmia pillereiden antamisen kanssa, paitsi yksi maksasairas raasu joka sitten oksensi. Mä lähden siitä että koska saan hevosetkin lääkittyä ilman tappelua, en myöskään tappele kissan kokoisen kanssa. Se pilleri otetaan ja sillä hyvä :D

Mitähän tässä ruukussa kasvaa?

Pajunkissa?

Ihana kisumiui

Kissus ihanasydän.

No joo - tuosta pillerin antamisesta kissalle tulee jostakin syystä aina mieleen tämä opettavainen tarina silmän isku

Kuinka annetaan kissalle pilleri

Nosta kissa syliin ja pitele sitä vasemmalla käsivarrellasi kuin pitelisit lasta. Aseta oikea etusormi ja peukalo kissan suun molemmin puolin ja paina hellästi poskia samalla kuin pidät pilleriä oikeassa kädessä. Kun kissa avaa suunsa, pudota pilleri suuhun. Anna kissan sulkea suunsa ja nielaista.

Nosta pilleri lattialta ja kissa sohvan takaa. Pitele kissaa vasemmalla käsivarrellasi ja toista prosessi. Hae kissa makuuhuoneesta ja heitä pehmennyt pilleri pois.

Ota uusi pilleri pakkauksesta ja pitele kissaa vasemmalla käsivarrellasi ja pidä kiinni takajaloista lujasti vasemmalla kädelläsi. Pakota kissan leuat auki ja työnnä pilleri suun takaosaan oikealla etusormellasi. Pidä kissan suuta kiinni laskien samalla kymmeneen.

Poimi pilleri akvaariosta ja kissa vaatekaapin päältä. Huuda puoliso sisään pihalta.

Polvistu lattialle pitäen kissaa kiilattuna lujasti polviesi väliin pitäen kiinni etu- ja takakäpälistä. Älä välitä kissan matalasta mouruamisesta. Käske puolison pitää kiinni kissan päästä lujasti yhdellä kädellä, samalla kun tunget puista viivotinta kissan suuhun. Liuuta pilleri suuhun viivotinta pitkin ja hiero kissan kurkkua voimakkaasti.

Hae kissa verhotangolta ja ota uusi pilleri pakkauksesta. Pistä muistiin uuden viivottimen osto ja verhojen korjaus. Lakaise rikkoutuneet koriste-esineet takasta ja laita ne syrjään myöhempää liimausta varten.

Kääri kissa isoon pyyhkeeseen ja pyydä puolisoasi makaamaan kissan päällä niin, että sen pää juuri ja juuri näkyy puolison kainalon alta. Pistä pilleri mehupillin päähän, pakota kissan suu auki lyijykynällä ja puhalla mehupilliin.

Varmista lääkepaketista, ettei pilleri ole vaarallinen ihmiselle. Juo lasi vettä, että saat maun pois suustasi. Laita laastari puolison käsivarteen ja pese veri pois matosta kylmällä vedellä ja saippualla. Hae kissa naapurin halkokuurista.

Ota uusi pilleri. Laita kissa kaappiin ja sulje ovet kaulan kohdalta niin että pää jää näkyviin. Pakota suu auki jälkiruokalusikalla. Ammu pilleri kissan kurkkuun kumirenksulla. Hae ruuvimeisseli työkalupakista ja kiinnitä ovi takaisin saranoilleen. Laita kylmäkompressi poskellesi ja tarkista rokotuskortistasi viimeisen jäykkäkouristusrokotuksen päivämäärä.

Heitä T-paita roskiin ja hae toinen paita makuuhuoneesta. Soita palokunta hakemaan kissa puusta tien toiselta puolelta. Pyydä anteeksi naapurilta, joka törmäsi aitaan väistäessään kissaa.

Ota viimeinen pilleri paketista. Sido kissan etu- ja takakäpälät yhteen puutarhalangalla ja sido se kiinni ruokapöydän jalkaan. Etsi paksut näppylähanskat vajasta. Pakota kissan suu auki pienellä jakoavaimella. Työnnä pilleri suuhun ja iso fileepihvinpala perään. Pidä päätä pystyasennossa ja kaada puoli litraa vettä kurkkuun jotta pilleri huuhtoutuu alas.

Pyydä puolisoa viemään sinut ensiapuun ja istu rauhallisesti hiljaa kun tohtori tikkaa sormesi ja käsivartesi sekä poistaa pillerin jämät oikeasta silmästäsi. Poikkea kotimatkalla huonekalukauppaan ostamaan uusi pöytä. Soita eläinlääkärille ja pyydä kotikäyntiä.

Joka kerta ihan yhtä hyvä :smiley: :smiley: :smiley:

pomppivaa nauruapomppivaa nauruapomppivaa nauruapomppivaa nauruapomppivaa naurua

Ja toi ruukkukissa on aivan mielettömän söpö! Meille kans tollasia kasvamaan hymy

Tilhiski, onkohan Aimo sitten se poikkeus, joka vahvistaa säännön =)

Fellow, se taitaa olla. Se vahvistaa myös sen säännön että kissat inhoavat sitrushedelmiä. Aimo nimittäin rrrrrakastaa sitruunamuffinsia. Jos se ei saa maistiaisia (olen kyllä koittanut sanoa sille että viljatuotteet, leivonnaiset yms. eivät kuulu kissojen ruokavalioon), se pöllii paperin ja syö sitten sen. Se on kyllä muutenkin harvinaisen ahne ollakseen kissa, siitä huolimatta että meillä on koko ajan kissoille vähintään nappuloita tarjolla. Muistaa vissiin reppana pentuaikansa nälän :frowning:

Ai muitakin sitrusfriikkejä kissoja? Meidän Hran suuri suosikki oli Arlan sitruunajugurtti ja sitten ne prkleet lopettivat koko meijerin jugurttien Suomeen tuonnin apea. Silmät ihan viiruina se aina lipitti oman osuutensa purkista. Elvis kunnostautuu myös suurena suklaanystävänä - olen kyllä yrittänyt tolkuttaa sille, että a) suklaa ei ole kissoille hyväksi ja b) kissan kielestä kuulemma puuttuu makeaa aistiva nysty tms. -> eipä haittaa...fazerin sininen tai geisha aiheuttavat kollissa ruskeakielisyyssyndrooman.

En halua peloitella, mutta älkää antako kissoille suklaata, tässä selitystä miksei? http://www.kissat.fi/kissalle-vain-kissasuklaata-varo-antamasta-kissallesi-suklaata/

Meidän pojut tirsamaassa.Ja kissatko ei muka ole laumaeläimiä? sydän