Kissa, Osa 2 (alk. 22.10.2008 ->), Suljettu

Tuli mieleen, että joku aika sitten ostin jotain jonka nimeä en enää muista… Mutta kissat söi ne ihan paljaaltaan =)

Maistuivat jollekin herkulle, mutta en muista enää mihin tehosivat.

Jos tuosta ei ota Erkkikään selvää niin jo on Erkissä vikapomppivaa nauruapomppivaa naurua

kysy nollakakkosesta?

Se matolääke jonka kissat söi paljaaltaan on nimeltään Sepantel ja tehoaa suolinkaisiin ja hakamatoihin.

No höh, onhan se madotus kissalle vähän enemmän kuin vaan pahanmakusta ja ällöttävää ku väkisin pitää syödä. Ennen rokotustakin pitäisi olla se vähintään viikko väliä, ettei tule liikaa rasitusta kerralla, sano lääkäri. Ei siis ole ihme jos karvat tippuu kun jatkuvasti madotetaan, myrkkyä se on. Se mönjä hävittää loiset, ei se voi olla kissallekaan terveellistä.

Just olin tuota Sepantelia tulossa mainostamaan, kaksi kolmesta syö sen nameina ja haluaa vielä lisää, yhdelle pitää laittaa suuhun mutta nielee ilman suurta tappelua. Ulkokissalle ehkä turhan “suppea” mutta sisäkissalle lienee riittävä. Varsinkin jos ei syötä raakaa järvikalaa.

On teillä ovelat kissat… Muistan vaan kun entisellä kissalla meni kerran turkkiin ripuliulostetta hiekkalaatikolla ja nuoli se sen pois irvistellen ja vielä niin nopeasti etten ehtinyt paperin kanssa väliin. Auttaisko jos levittäis vatsaan tai muuhun vaikeammin pyyhittävään paikkaan?

Niskaan ne iholle laitettavat pitää laittaa. Siellä on, pään takana, yksi kohta johon kissa ei ylety kääntämällä päätään, eikä tassuillaankaan kovin niin hyvin, että voisi pois nuolla.

Ei kun mä puhuin nyt niistä tahnoista jotka kuuluu niellä, en ihon kaitta vaikuttavsita.

Ai juu, sorry, luin huonosti.

Minä olen tahnat ruiskuttanut suoraan suuhun, syvälle, pieninä annoksina. Kissa syliin, ja ruiskulla takahampaiden välistä suu auki ja sinne.

Edellisen kissan kanssa nanikan vinkkiin tarvittiin lisäksi vanha nahkatakki, metri räsymattoa ja talvimallin nahkaiset työrukkaset. Valmiiksi esiin pumpulia, desinfiointiainetta ja laastaria ärtynyt

Ihan oikeasti! pomppivaa naurua

Hehee, meillä voisi moinen varustus kuulua kissan pesuhetkeen!

Viimeksi kun minä pesin toista kissaa niin kävi niin että kissan koukkuinen peukun kynsi tunkeutui ensin ihon sisälle ja porautui sitten pienen matkan päästä takaisin ihmisten ilmoille. Siinä kissa alkoi sitten sätkiä pakoon vielä. Tuntui...jossain. Yleensä pesut sujuu ihan hyvin kun ei turhia hötkyile.

Miksi te pesette kissaa??? Itsehän se huolehtii puhtaudestaan.

No en minä nyt vinkiksi niinkään tarkoittanut. Mun kissain kohdalla on riittänyt. Toisia kissoja on joutunut pitämään vähän enempi pihtiotteessa kuin toisia. On siellä joukossa jokunen lyhyen aikaa viivähtänyt yksilö, joita ei ole tarvinnut ollenkaan pitää kiinni, vaan ovat melkeinpä lisää kerjänneet.

Jos on löysät levinnyt niin helpompi pestä koko katti kylppärissä kuin tuhrautua altaan päällä pienessä wc:ssä.

Ai jaa. Sellasta ei ole meillä vielä tapahtunut.

Ei tartte pestä meillä kissaa, eikä kastella muuten kukkasiakaan. Heti kun jossakin “puro solisee”, niin Renttu on siellä metsästämässä sitä vettä. Jos osaisin ja olisi paikka, niin laittaisin yhden videonpätkän viime kesältä missä Renttu leikkii vesileikkejä. Siinä kastuu kissa ihan vapaaehtoisesti ja vielä kaivokylmällä vedellä.

Koira kyllä jouduttiin aikoinaan useinkin pesemään, kurasta ja milloin mistäkin. Pahin oli, kun se rontti karkasi ja meni pyörimään sian lietelannassa, jota naapuri oli levittänyt pellolle :confused:

En minä pese kissojani. Yksi kissoista on sellainen, että käy itse pesemässä hanan alla itseään jos jättää sen vuotamaan, mutta kaikki muut kolme eivät voi sietää vettä ollenkaan. Minä olen sitä mieltä että ei niitä tarvitse pestä kun ne itse hoitavat itseään kuitenkin monta kertaa päivässä. Kaksi kissoistani purevat kyntensäkin noin kerran kuussa, en tiedä miksi.