Kissa, Osa 2 (alk. 22.10.2008 ->), Suljettu

Minullakaan ei ole kauaa ollut nuo kissat.Ulosten haju on tosiaan tyrmäävä.! cool Ihan yllätti. Läjä on saatava mahd pian i pois laatikosta ja kahteen pussiin.Hunajointi leijuu huoneessa vielä pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja: ¤¤kissa¤¤

Mutta maku on kuulemma mitä ihanin…sitä mieltä on ainakin nuorempi koirani jonka SUURTA herkkua kissankakkapökäleet ovat. Naapurin kissa kakkii huomaavaisesti ihan tienviereen josta lenkillä pötkylät takuuvarmasti löytävät tiensä herkkusuuhun…

Fioralle paljon Onnea, kyllä on kaunis kissa sylissäsi! Kerro sitten miten kissa kotiutuu. Kissalla on myös niin kauniit ja pehmoiset kissat. Juu välillä tuo kissan kakkan haju kyllä tyrmääallapäin täälläkin. Kissalle tiedoksi, että kissan kakat korjaan aina hiekkalaatikolta vessapaperilla suoraan vessanpönttöön ja vedän alas. Kissan pissat taasen korjaan kannellisella muoviämpärillä ulos suoraan ulkoämpäriin.

Minut yllätti kanssa tuo kissan jätöksien tyrmäävä tuoksahdus. Kisut kun tulivat meille, niin otin eka yöksi avonaisen hiekkalaatikon makuuhuoneeseen. Laatikolla käynnin jälkeen tuntui että silmiä kirveli, niin katkera katku sieltä nousi. Seuraavana aamuna kävin ostamassa suosiolla ovellisen käymälän kisuille.

nuu.älä!!! nyt lentää laatta.

Minkämerkkistä se valkoinen rae on? En nyt muista eikä ole yhtäkään pussia josta luntata. Meillä tapaa olla talvisin sitä kun kissat haluavat käyttää kylmän kelin takia sisävessoja.

Jep, se on sitä joka toimii. Yllättävän riittoista kun tarkasti noukkii sattumat. Sen kompostointumisesta ei ole mitään tietoa…?

En tiedä pitäisikö mun ostaa kissalle kiipeilyteline vai riittäisikö toinen mun kirjahyllyistäni “kiipeilytelineeksi” (toisessa hyllyssä kiipeilyä yritän rajoittaa, tai ehkä olis sittenkin vaan parasta kerätä kaikki särkyvä kaappeihin). Mites teillä muilla on? Tossa hyllyssä olis mun mielestäni myös hyvä ja rauhallinen nukkumapaikka jollakin ylähyllyllä, mutta en ole ihan varma kuinka hyvin tommonen pentu osaa kiivetä. Pitäisikö sille olla “portaat”? Aikuinen kissa kyllä taitaa päästä mihin vaan.

Raapimispuuksi yritän tarjota räsymattoa, toivottavasti kelpaa…

Suurin syy kissan kakan pahaan hajuun on se, mitä kissa syö. Jos ruokana on viljapitoisia ja huonolaatuisia valmisruokia niin kakka haisee kammottavalle. Kissa on lihansyöjä eikä sen elimistö pysty hyödyntämään viljaa tai kasvisperäisiä aineosia. Vääränlainen ravinto on suurena syynä myös vatsavaivoihin (ripuliin yms), virtsavaivoihin, turkin huonoon kuntoon ja moneen muuhun. Pahanhajuista kakkaa aiheuttaa myös madot ja giardia-alkueläin. Oikeanlaista ruokaa syövän kissan kakka ei juurikaan haise ja se on kiinteä, kuivahko pökäle. Parhaaksi pottakuivikkeeksi on täällä monien testauksien jälkeen todettu hajustamaton (tai miedosti hajustettu) mikrohiekka. Niissäkin on paljon eroja, markettihiekoista parasta on Pirkan Ultra kissanhiekka, sitä aina jemmassa jos pääsee hiekka jostain syystä loppumaan. Nyt jonkin aikaa ollut käytössä Golden Grey-mikrohiekka, tilaan sitä nettikauppa zooplussasta.

Fiora, kyllä se raapimispuu voisi olla hyvä hankinta, säästyisi huonekalut kun opetat pienestä pitäen missä on se paikka mihin saa raapia. Mistä tuo kisu sinulle tulee? Onnittelut!

Kytäjän löytöeläintalolta Hyvinkäältä. Se oli siellä nimetty Diivaksi mutta eihän se tota nimeä vielä tunne joten voi olla että vaihdan sen vielä. Kaikkien aiempin lemmikkien nimet on alkaneet t:llä. Nyt ei tuu muuta t:llä alkavaa nimeä mieleen kuin Takku…

Noi halvat raapimis/kiipeilypuut on mun mielestä liian matalia ja noi paremmat taas ihan kamalan kalliita. Täytyy vähän miettiä osaisinko itse askarrella sellasen. Mikään remonttireiska en kyllä ole ja materiaalien ostaminenkin on näin autottomana vähän hankalaa. Mutta periaatteessahan tossa ei kai tarttis kuin pari lankkua ja jotain köyttä tai mattoa.

Tumppu, Tyyne, Tiltu?

Terttu, Töyhtö, Tipi?

Meillä isäntä teki paksusta kaksihaaraisesta männynoksasta kiipeilypuun. Oli pudonnut jättimäisestä tammesta. Alhaalta kiinni neliönmuotoisessa levyssä, ylhäälle päällystin ja pehmustin kaksi tasoa. Varteen kierrettiin juuttinarua, jonka alle yritettiin laittaa mirrinminttua (ei kyllä ole yhtään enempää houkutellut raapimaan :frowning: ). Aikaisemmilla sivuilla varmaan näkyy ainakin osittain.

Tepa, Teini, Taru?

Tintti, Tellu?

Taiska, Tytti, Tiina, Tiuku, Toini, Tuhina, Tupsu, Tätsy?

Tinka, Taika?

Voi Tinka oli mun entisen kissan nimi, tuli ikävä…

Onkos se tyttö, nimiehdotuksista päätellen on. Tuuli? vai poika, Tauno?

Kisa pystyyn!ansiomerkkiansiomerkki

Tipi, Tintti? Ja väkisin pukkaa mieleen pari julkaisukelvotonta.apea

Tilta tai Tahvo (siis tytön nimiehdotus tai pojan).