Tarleena jos sulla on prick testissä isoin allergia +++++ kissalle, niin en sinuna ottaisi kyllä kissaa. Voit saada pahan allergisen tukehtumiskohtauksen, vaikka sulla onkin epiBen injektioruisku, varmista tämä asia vielä lääkäriltä, mutta näin olen kuullut. Tämä allergia ei varmaan parane, koska se on näin raju. Se on surullista, mutta tässä kohtaa on hyvä ajatella omaa parastaan, eli terveyttä.
Mulla on kyllä astma, mutta kissan prick testi näytti, etten ole kissalle enkä koiralle allerginen. Vain homeitiöille, siitepölylle, tietyille ruokaaineille ja kankaille, joita toki vältän mahdollisuuksien mukaan.
Miikos, miten se on heikkolahjainen? Semmoinen kävisi hyvin yksiin kanssani. Joko oikein ruma tai sitten tuommoinen vähän vinksahtanut. Saisinko siitä ominaisuudesta vähän enemmän tietoa, ehkä kuvankin kera? Ihan vaan näytille, toisella silmällä kurkistaisin. -nääs kun päätin, etten enää mitään nelijalkaista ota- mutta jos kumminkin..ehkä...vaiko...? vai olisiko kolmijalkaista?
Memulille täältäkin voimia.Taas 1 kissa vähemmän,tosin sinun tapauksesi on erilainen kuin meidän.Meidän oli ihan oma vika,että kissamme on poissa.Aika helpottaa ja onhan ihanat muistot.
Osanottoni Memuli, itkien luin tarinaasi ja Miikoksen runo katkaisi kamelin selän. Aina tällaisia uutisia kuullessa tulee oma Timon-kissa mieleen, jotenkin en ole vieläkään onnistunut pääsemään siitä yli.
Meidän joulureissu on kyllä pidempi kuin se kaksi päivää, nyt kun kissat voi ottaa mukaan. Hoitajia ei olisi saatu, ja silloin olisi pitänyt lähteä aikaisemmin kotiin. Pumbahan on reipas reissaaja, ihan kotonaan melkein missä vaan, mutta Nyyti reppana pelkää vieraita ihmisiäkin niin ettei kotonakaan uskaltaudu sängyn alta pois jos on monta vierasta. Sopisiko ne Serene-pillerit tällaiseen tilanteeseen? Feliwaytakin pitää miettiä. Se ei kyllä auta meitä autossa.
Memuli, kuvaa ei tuosta kaverista mulla ole. Sillä oli/on hassut silmät, vähän mulkoilevaiset/ulkonevat Syömään se oppi kiinteää ruokaa paljon myöhemmin kuin muut ja muutenkin aina tekee juttuja erilailla kuin kaksi sisarusta. Kissojen omistaja voisi osata kuvailla vähän paremmin tuota kattia.
Memuli, ota vaan kissa. Kukaan ei korvaa ketään, mutta sinun luonasi on kissanpaikka auki. Ja löytöeläintalot on tähän aikaan vuodesta täynnä kissoja, siellä jossain voisi odotella omaa kotiaan juuri SE kissa (tai kaksi…).
Trigona, Feliwaytä on suihkeena, sitä voi suihkutella kuljetusboxiin ja autoon. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta olen kuullut että jollain kissoilla on rauhoittanut matkustamista. Ja haihduttimen kanssa kestää 48 tuntia ennen kuin “tehoa” on, voisivatkohan kyläpaikassa laittaa sellaisen valmiiksi seinään paria vuorokautta ennen kuin te menette sinne? Olisi sitten tuoksut valmiiksi ilmassa =)
Miikos, luulenpa nyt, että pidän vähän taukoa kissoista. Ja kyllä se minulle tarkoitettu kissa suurinpiirtein kävelee ovestani sisään, kuten muutkin eläimeni ovat tehneet. Kaikki ovat löytäneet meille ilman hakemista. Silloin se tuntuu Juuri Oikealta. Nyt juuri en jaksa ajatella vielä uutta . Aamu oli tosi ankea. Ensimmäiseksi itkin, kun näin tyhjän kissanruokapaikan. Siinä se on ollut, vuodesta 81, samalla paikalla. Nyt siinä ei ole mitään. Ei tullut kissa puskemaan jalkoja ja pyytämään aamupalaa. Olin jopa kuulevani, että ikkunalauta kolahti, ja samalla tajusin, että kukaan ei enää suttaa keittiön ikkunaakaan. Ei tarvitse tassunjälkiä ja nenänjälkiä pestä. -Mutta kurkistelen kyllä silloin tällöin teidän kissajuttujanne. Minusta ette eroon pääse. Ja lopuksi kiitos teille, kun jaoitte kanssani tämän suruni! Ja moni on varmasti ollut ajatuksissaankin mukana...
Näin kaupassa kaikenlaisia hauskoja kylttejä ja yhdessä luki kutakuinkin näin: Jos haluat talon parhaan paikan, siirrä kissaa. Meinasin ostaa, en vielä kuitenkaan langennut, mutta ehkä jo seuraavalla kerralla
Nyt vasta palailin pentin pariin tunbtien poissaolon jälkeen -ja heti osui silmiini Memulin suru. Syvimmät osanottoni rakkaan asuinkumppanin poismenon johdosta! Kyllä teitte eläinlääkärin kanssa oikean ratkaisun, turha muuta epäilläkään. Ja pitkä elämähän hänellä jo olikin takana. Käy vaan siellä löytöeläintalossa, saahan siellä vain katselemassa käydä… Tai mene vaikka vapaaehtoistyöhön jos aikaa on. Voimia jaksamiseen!
Ja Sinitalvikki: itse olisin vastaavassa tapauksessa vähintään pistänyt välit poikki kyseisiin henkilöihin ja laittanut heidät vastaamaan lainkin edessä, jos joku pykälä olisi siihen mahdollistanut. Hyvänen aika sentään minkä tekivät!
Kiitos caracal, en epäile hetkeäkään, etten olisi tehnyt oikeaa ratkaisua. Mutta se ikävä...
Tuo sinitalvikin kertomus todennäköisesti johti siihen, että näin tosi kummallista unta viime yönä. Näen yleensäkin paljon unia, mutta tässä unessa isäni oli siirtänyt kotoa poissaollessani huvimajani takapihalta etupihalle, kysymättä minulta yhtään mitään. Etupihalle sisääntulon viereen. En tykännyt yhtään siirrosta,enkä paikasta, ja käskin siirtämään sen heti takaisin. Siinä vanhassa paikassa se oli paras; siitä näki koko pihan ja siellä vietetyistä hetkistä oli paljon kauniita muistoja. -Muistan elävästi siitä unesta senkin, kuinka siirretyn mökin paikalla oli tyhjä, painunut jälki nurmikossa...
Meuli, sanoit tuolla toisella palstalla, että rakkaan menetys vie palasen sydämestä. Yhtä lailla rakkaan lemmikin menetys nappaa sydämestä palan - lastun ainakin! Sillä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä… vaikka kuinka ymmärtäisi tehneensä oikein, ei se yhtään pienennä kaipuun määrää. hali