“Mietein siinä, että moniko meistä ihmisistä saa lähteä töihin iloisella mielellä, ja vielä aamulla?”
Pitääkö huutaa HEP vai viittaanko viittaa?
Kissanhellyysherätys on ihan parhautta. Siis se, että heräät kun joku koskettaa varovasti naamaasi, ja kehrätä rutkuttaa rinnan päällä. Siitä kun avaat silmäsi, on ensimmäinen näky kuinka kisu napittaa silmät hellyydestä lupassa suoraan silmiisi, ja huomattuaan heräämisesi puskee naamaasi onnesta soikeana.
Ja mulla vielä tämä töihin meno on omaa luokkaansa. Kävelen ulko-ovelta 20 metriä talliin, jossa mua tervehditään usealla hörähdyksellä Emmiina ilmoittautuu hirnahtamalla ensimmäisenä, jo ennen kuin olen saanut ulko-oven auki. Ilpo hörisee heti kun laitan valot talliin, loput säästävät tervehdyksen siiheksi kun näkevät minut eli kun astun karjakeittiöstä tallin puolelle. Kyllä, elämä on ihan ihanaa
HEP! viittaa
Kissan herätys tosin ei ole erityisen kiva. Renttu ei ole hellävarainen herättäjä…
Suomennos:
"kissanhellyysherätys" = Eikö se nyt jo tajua virota, mulla on NÄLKÄ!
"koskettaa varovasti naamaasi" = täytyyhän sitä nyt vähän varoittaa, ennenkuin iskee kynnet naamaan juurta myöten,,,
"silmät hellyydestä lupassa" = Eikö se näe, että kissa on jo niin heikkona nälästä, että silmätkään ei enää pysy auki! RUOKAA!
"...puskee naamaasi..." = RUOKAA! HETI!
Totta joka ele
Heh, Kassikäpp :DDD
Totta tuokin, mutta meillä ei kyllä herätetä ruoan toivossa. Meidän kissoilla on aina ruokaa tarjolla enkä koskaan aamulla laita sitä lisää. Kyllä ne ovat ihan vain helliä <3 Tai siis Tilhi ja Aimo ovat. Tiikeri ja Titi-katti haluavat aamulla ensimmäisenä ulos, mutta eivät ne koskaan tule herättämään.
Renttu heräsi tänään 4.55 ja sanoi, että hänellä on nälkä. Minä nousin ylös ja talutin herran ruokakupin viereen ja kömmin itse takaisin maate.
Pelkääköhän mun kissani enempi yksinoloa vai pimeetä? Vai onko seurassa vaan mukavampi syödä.
Mutta vitsit mikä työpaikka Tilhiskillä!! vihertää
Kotona taas. Tai ollaan me oltu jonkin aikaa mutta kun Severi päätti nukkua mun sylissä ja päällä niin en voinut nousta sohvalta tätä kirjoittamaan. Oltiin lääkärissä pikkuista vaille kaksi tuntia. Mitattiin lämpö, testattiin refleksit, kuunneltiin ja ultrattiin sydän, otettiin verikoe jne. Verikokeen tulokset saadaan illalla, siitä selviää mm. munuais- ja maksa-arvot ja verensokeri. Sydämestä kuului sinne kuulumaton “laukkaääni”, mutta ultralla sydän näytti vahvalta ja pumppasi hyvin. Tuo “laukkaääni” saattaa johtua kohtauksista tai sitten kohtaukset johtuu siitä, ei tietoa. Toisen takajalan refleksi oli hieman heikko, samoin pupillit supistui normaalia hitaammin. Mutta johtuivatko nämäkin siitä nelisen tuntia aikaisemmin olleesta kohtauksesta vaiko jostain muusta?
Olin valtavan ylpeä tuosta kissasta, antoi ottaa verikokeen tassusta ihan rauhallisesti, painoi vaan päänsä mun kainaloon. Sydäntä ultratessa ei oikein meinannut jaksaa olla paikallaan, oltiin siinä vaiheessa oltukin siellä jo reilu tunti. Eläinlääkäriä olisi vaan puskenut vaikka toinen tökki nenään ja korviin kun refleksejä testasi. Nyt odotellaan iltaa ja verikokeen tuloksia. Jos ei niissä ole mitään asiaa selvittävää niin sitten yhteyttä Aistiin Vantaalle tai Viikkiin Helsinkiin, niissä voidaan tehdä tutkimuksia mahdollisen aivokasvaimen toteamiseksi. Tämä eläinlääkäri piti tavallista epilepsiaa epätodennäköisenä syynä näin nuorella kissalla (Severi on noin vajaa 5 vuotta), mutta mahdollista sekin tietysti on. Nyt on hätäapuna kotona Diapam-peräpuikkoja, jos kohtaus kestää yli 10 minuuttia niin sitten se pitää “laukaista” tuolla lääkkeellä. Muuten ne kirjataan ylös ja mietitään mitä sitten tehdään. Nyt odotellaan verikokeiden tuloksia.
Fellow, meitä on monta odottelijaa
Kyllä odottavan aika on pitkä. Koko päivän on Severi ollut mielessäni. Severille kaikkea hyvää, että saadaan parantavat lääkkeet. Koeta Fellow lepäillä välillä jos mahdollista, viime yö oli tavattoman, ja liian rankka sinulle.
Paljon helliä haleja Severille, ja parantumispuhalteluja täältäkin! Olen varma, että kaikki kääntyy parhain päin, Severi on vielä nuori ja monta monta hyvää vuotta edessä, näin me toivotaan ja täydellä :llä !!!
Meillä kans seurataan Severin tilannetta. Tiedän niin hyvin omakohtaisesti, miltä tuollainen epätietoisuus ja odottaminen tuntuu… Pitää vaan uskoa Severin selviämiseen!
Kiitos teille kaikille kun ajatuksilla olette meidän mukana! Eläinlääkäri soitti äsken ja kertoi verikokeiden tulokset: munuais- ja maksa-arvot ihan kohdallaan, samoin verensokeri ja punasolut. Mutta löytyi jotain eli trombosyytit on lähellä viitearvon alarajaa ja kalium on alle viitearvon. Ihmetteli kovin tuota kaliumia, se kun yleensä laskee kroonisesti sairaalla kissalla jolla on krooninen munuaistulehdus, joku maksasairaus tai tulehdus jossain. Mitkään muut arvot ei tukeneet näitä juttuja. Sovittiin että seuraan maanantaihin tilannetta, jos kohtauksien väli lyhenee tai kohtauksen kesto pitenee niin otan uudelleen yhteyttä. Maanantaina sitten tilaan ajan sinne Aistiin, siellä voidaan tehdä kuvaukset ja kokeet joissa selviää onko kyseessä “vain” epilepsia vaiko jotain muuta häiriötä aivoissa. Jos “vain” epilepsia niin sitten aloitetaan lääkitys. Severi on nukkunut nyt koko päivän, uusia kohtauksia ei ole aamun jälkeen tullut. Voi kun ei enää tulisikaan…
Paljon voimia sulle Fellow ja rapsutuksia Severille! Raskas viikonloppu edessä…
Voimahali Fellowille ja Severille pusuja
Samoin täältä toivotellaan paljon voimia viikonloppuun Severille ja Fellowille !
Fellow kerro kuulumisia miten menee?
Ne nukkuu varmaan ansaitusti molemmat, Fellow ja Severi - ainakin toivon niin
Ei valitettavasti nukuta, 45 minuuttia sitten tuli taas kohtaus… Mikähän siinä on että ne tulee näin säännöllisesti kun eilen aamulla oli ensimmäinen klo 5.20 ja tänä aamuna klo 6.45. Eilen illalla oli klo 21.40 ja tänään 21.15. Kyllä mä soitan sinne Aistiin eläinneurologille heti huomisaamuna, mulla ei enää pää kestä tätä huolta. Katsotaan kuinka nopeasti sinne päästään tutkimuksiin. Nyt täytyy yrittää nukkua, Severi nukkui melkein koko päivän, minäkin otin päikkärit. Yö menee kuitenkin taas pätkittäin ja aamulla on pakko mennä töihin.
Voimia sinulle Fellow!
Hyvä jos pääsisitte aikaisemmin, maanantai on aika kaukana!
Tuota kaliumia en tajua, epilepsiahan on aivoperäinen juttu…kuitenkin edelleen hyvä (:/), jos kohtaukset ovat lyhyitä, pitkissä vauriotkin ovat isommat. Ei kai mikään myrkky kaikesta huolimatta ole mukana kuvioissa?