Onko Severi liikkunut vapaana luonnossa? Tuli mieleeni mahdollisesti syksyllä tapahtunut punkin purema, borrelioosi, joka on harvinaisempi eläimillä, mutta mahdollinen. Eläinlääkäri pystyy varmaan tähän vastaamaan. Voimia Fellowille ja Severille. Toivottavasti sopiva lääkitys löytyy. Oman kissani kohdalla epäilin tällaistakin syytä, niitä punkkeja kun kiskottiin aina silloin tällöin.
Fellow voimia sinulle jaksaa tätä epä tietoisuutta toivottavasti pääset pian niihin tutkimuksiin ja saataisiin selville mistä kohtaukset johtuu.
Täältä myös kannustukset jaksamiseen niin Fellowille kuin Severillekin!
Kun lemmikki on kipeä, on itse vielä kipeämpi. Minulla ainakin on nyt ihan tuollainen tunne. Taikan toinen silmä oli tänä aamuna aika kamala. Sain eläinlääkäriltä ajan ja menen näyttämään sitä sinne kahdentoista jälkeen. Mikä kumma noita silmiä nyt vaivaa? Epätietoisuus on kamalaa ja surkea katsoa sitä. Ottaa hattuun sekin, kun kissa oli terve tullessa minulle ja nyt jo tuli tämmöinen vaiva. Uskonpuute tässä kohta jo on itselläni.
Myskimalva, johtuiko tuo kissan silmien tulehtuminen teidän kohdalla siis pelkästään auringonvalosta? Taikan kohdalla se ei ole mitä ilmeisemmin se, mutta kun mää en tosiaankaan enää ymmärrä, mistä se voisi johtua... Onko tuo kaikenmoinen kissanhiekka sellaista silmiin menevää. Pitänee sittenkin vielä kokeilla ne puupelletit. Kasvattaja käytti niitä.
Severin kanssa lähdetään tänään eläinneurologin tutkimuksiin, aika on klo 13. Severi-reppana sai kohtaukset taas eilen illalla ja tänä aamuna. Aamulla näin alusta asti mitä tapahtui kun olin jo hereillä, heräsin klo 3 “odottamaan” koska tapahtuu. Luin sängyssä ja Severi nukkui kylppärissä kun sitten hiipi makkarin puolella maha maata viistäen, häntä tiukasti mahan alle painettuna. Tuijotti pupillit suurina jonnekin ylös “olkapäänsä” taakse, sitten alkoi leuat tekemään puremisliikettä. Ja sen jälkeen tuli krampit, olivat niin voimakkaita että heittelivät kissaa seinälle… Muuta en voinut tehdä kuin pehmustaa seinää tyynyllä, kolmisen minuuttia se kramppasi. (Olen nyt huomannut että jos puhun sille jo kramppien aikana rauhallisella ja hiljaisella äänelle sen nimeä toistellen, niin se palautuu nopeammin. Jos olen vieressä hiljaa niin se aluksi pelkää minuakin kun alkaa tulemaan tolkkuihinsa.) Pikkuhiljaa alkoi sitten naukua kun juttelin, kuivasin naamalta vaahdot ja kuolat. Soitin heti klo 8 Aistiin ja sain ajan tutkimuksiin, niihin menee useampi tunti kun otetaan aivosähkökäyrä ja aivot myös kuvataan. Jos kyseessä on vain tavallinen epilepsia niin sitten alkaa lääkitys, jos aivokasvain niin sitten alkaa viimeinen matka… Kerron illalla lisää, kiitos kaikille mukana olosta!
Toivottavasti kahdesta pahasta olisi vähemmän paha eli se epilepsia, pietän käsiä kyynärpäitä myöten ristissä ja toivon parasta…
Täydellinen syy hidastaa remontointia... (astiassa ei onneksi ollut maalia...)
Voi Severi parkaa. Toivotaan että lääkehoito on vaivan pois vievä. Odottelemme kuulumisia.
memuli, kuinka tutulta tuo tilanteesi tuntuukaan! Itsestäni tuntuu nyt oikein pahalta Tilanne sinulla on suurin piirtein sama kuin itselläni silloin. Kissa oli juuri kotiutunut meille ja vähän ajan kuluttua alkoi noita oireita tulemaan silmien kanssa. Käytettiin kunnan eläinlääkärillä ja yksityisellä, molemmat yhtä äimänkäkenä. Verikokeita kissasta ei otettu mutta kaikenlaista muuta....herbes ym. jotka laitettiin sitten Tampereelle tutkittaviksi. Mitään ei löytynyt niistä. Oireet vähenivät lääkkeillä mutta niitäkin kun käytettiin kuuriluontoisesti niin kuinkas kävikään kun kuuri loppui. Oireet helpottivat huomattavasti talvella ja kesällä olivat pahimmillaan. Viimeksi rokotuksella käytettyäni ell oli aidosti iloinen kuinka hyvältä kissa näyttikään
.
Kokeile memuli vaikka noita ruokajuttuja, voisko niissä olla jotain? taidatkin olla juur paraikaa siellä lääkärillä, toivottavasti jotain selviää etkä joudu olemaan yhtä kauaa epätietoisuudessa kuin minä
Severille paljon haleja
Fellowilla h-hetki. Nyt puhalletaan kaikki positiivinen energia liikkeelle! Puuuuuh!
Toivotaan parasta.
vielä ehtii puhaltaan? Puuhh-puuuhhh!
Minäkin puhallan Severin puolesta. Severilla suuremmat huolet nyt kuin Taikalla.
Otin molemmat katit mukaani eläinlääkäriin. Juupa juu, Taikan silmissä paha tulehdus. Hitsin pimpulat! Ei ollut silmärasvalääke auttanut, nyt tilanne oli pahempi. Sai pitkävaikutteisen antibioottipiikin ja kunnon tippoja silmiin 3 - 4 kertaa päivässä. Raukka parka. Tiplu sai myös antibioottipiikin pemppuun, eli flunssaan. Se tilanne oli paranemaan päin. On soitettava lääkärille maanantaina, jos Taikan silmät ei ala yhtään paranemaan, sitten on mentävä uudestaan vastaanotolle.
Aamulla auto ei lähtenyt käyntiin, oli valot jääneet yöksi päälle. Eli hyvin näyttää tämä päivä menevän.Kummipoika tuli laittamaan latinkiin. . Hain puupellettejä kaupasta, vaihdetaan taas hiekat tähän. Ja itselleni pari siideriä, joista korkkasin heti yhden. Mulla on niin toivoton olo nyt, että ensin saan terveen kissan, ja jo heti sairastuu. Saakuta rallaa. Itse olin eilen hammaslääkärissä, kun lähti iso paikka takahampaasta. Meinasi lähteä taju, kun ei puutunut ja porattiin hermoon. Kissa käy nyt niin sääliksi. Pesen nyt kaikki nurkat, kun kerran meni muutenkin työpäivä näihin juttuihin. Lääkäri muuten totesi, että voi johtua pölystä tai k.hiekasta. Nyt luututaan sitten niin että oma kuva näkyy lattiasta!
Minulle alkaa tulla uskonpuute..
Hyvä, että Memulin kissat sai hyvän, parantavan avun. Memuli mulla on kerran kanssa porattu hermoon niin, että hyppäsin ilmaan, sattuu sairaan paljon.
Sitä samaa parantavaa apua nyt puhalletaan Severille, Puuuuuu....hhhh ...
Puuh puuh täältäkin. Severin tilannetta seurataan täälläkin.
Juupa juu kesäheinä, jälkeenpäin mulle tuli mieleen muinainen kidutusmuoto, kun hampaisiin porattiin reikiä hermoon asti. Mua piteli avustaja kaksin käsin kiinni, kun tärisin kivusta niin paljon. Olen sitä mieltä, että nuori arvauskeskuslääkäri ei osannut puuduttaa. Meinasin saada melkein sydäninfarktin. Olisin varmaan hypännyt katolta, jos kipu ei olisi loppunut. Tuntui kuin korvakin olisi räjähtänyt. Miten ihmeessä minä saan jalkani menemään siihen suuntaan toisen kerran, helmikuussa?? Voi helkatti.
Kissat ovat nukkuneet siitä asti, kun tultiin lääkäristä. Ja nyt on siivottu, viimeisen päälle, hankittu kunnon kuramatto hiekkalaatikkojen alle, ettei kulkeudu edes tassuissa. Ehkä. Ja nyt menen herättämään silmätipoille. Nyt mun pitäisi kyllä löytää joku ilonaihe, sillä tuntuu että tulee liian paljon vastoinkäymisiä.
Kyllä ne silmätipat tehoaa äkkiä, vaikka alkuun tuntuu, ettei niistä ole apua.=)
Missä Fellow?
Tässähän minä! Ja teidän puhkumiset auttoi, Severillä on vain idiopaattinen epilepsia! Ei mitään elimellistä vaivaa missään, vaan tuo tuntemattomasta syystä johtuva epilepsia. Huh, mikä helpotus! Kolme tuntia kissaa tutkittiin, aivosähkökäyrässä näkyi pieni muutos, mutta lääkäri sanoi sen olevan seurausta toistuvista ja rankoista kohtauksista, ei niiden syy. Samoin sydämen “laukkaääni” ja alentunut kalium ovat seurauksia eivätkä syitä. Lääkäri oli toinen paikan omistajista, se miespuoleinen, joka erikoistunut kissojen ja koirien epilepsiaan. Kertoi ja selitti asiat ymmärrettävästi ja jaksoi vastailla kun kysyin sitä ja tätä. Sanoi Severin olevan terve ja hyväkuntoinen kissa jonka hoito ja ruokinta kohdallaan, piuhoissa vaan joskus sähköhäiriöitä. Severi sai ekan annoksen lääkettä pistoksena, huomisaamusta aloitetaan lääkitys suun kautta, puolikas tabletti aamuin illoin. Puoli vuotta mennään näin ellei uusia kohtauksia tule, sitten kokeillaan lääkityksen vähentämistä, ehkä joskus jopa lääkityksen lopettamista. Pill*sipulissa on voimaa, kiitos!
Toivottavasti on vielä lääkärillä ja ettei ole mitään pahempaa.
Memuli Taika on voinut saada tartunnan Tiplulta ja rejakoi silmillä tai silloin kun toit kotio sai kylmää ei se vältämättä ole mitään allergiaa. Kissat ressaa aina kodin vaihdosta ja sulla oli kotona Tiplun pöpöjä joihin ei ole Taikalla vastuskykyä se on aika normaalia että kissa sairastuu hieman kodin vaihdosta. Älä ota sitä niin raskaasti.
Hienoa että syy selvisi ja vaiva on hoidettavissa!!