Kun oikein sihdustin niin onko Kasperin molemmissa tyhjissä läteissä tämä voisko sanoa kulma karva keskellä niin kuin tässä näytäisi olevan tässä läntissä. Oletko tunnustellut onko iho normaalin tuntuinen ihon alta vai onko paukuraa tai muuta vastaava. Käykö Kasperi ulkona?
Sen verran kuitenkin vielä kommenttia tuohon memulin juttuun, että tiettyä, enemmän tai vähemmän peiteltyä rahastusta eläinlääkäriasemilla on
Kasperi on kaunis mirri. Tuli kyllä yks juttu mieleen, mutta…toivottavasti ei ole se.
Memuli, rahastuksen takia vaihdoin muuten ihan hyvin toimineen yksityiseläinlääkärisuhteen kaupungineläinlääkäriin. Enkä ole katunut kertaakaan. On aivan yhtä asiantunteva, kaikkia laitteita kuten röntgeniä ei löydy, mutta taksat on aivan jotain muuta kuin yksityisellä. Ja hän selvittää mitä tehdään ja miksi, ja että miksi ei kannata tehdä toimenpiteitä joita usein turhaankin asiakkaat ehdottaa tehtäväksi. Ei siis rahastusta, pelkkää tietoa ja taitoa. Arvostan kovasti sitä. Ja jos joskus erikoislääkäriä tarvitsen, sitten vien sellaiselle. Kertomasi juttu on silkkaa rahastusta, oikein vihaksi pisti puolestasi! Äänestä jaloillasi!
Inki Kasperi kannattaa viedä näytille lääkärille, näiden ihomuutosten takia.
Saisi sitten asianmukaista lääkettä, salvaa. Onko Kasperi vanha vai nuori kissa?
On hän suloinen tuossa pahvilaatikossa silmät kiinni. Silityksiä.
Kasperi on ihan pirtsakka ja kaikki toimii hyvin, sekä sisäänmeno että ulostulo. Läikissä ei ole patteja eikä kissi edes juuri arista niitä. Mennään toki lääkäriin, jos tulehtuvat tai alkaa muuten vaivata:) Ihmettelin vaan mistä voi tulla niin tasaisen pyöreät läikät.
Jollei Kasperi raapi niitä niin ei varmaan hätää. Kissalle voi tulla myös jokin autoimmuunisairaus, ihan yhtä lailla kun ihmisellekkin. Silloin kissa tarvitsee kortisoonivoiteen ja lääkityksen. Kannattaa kuitenkin seurailla tilannetta. Luin myös, että kissalla voi olla jokin puutostila, mikä aiheuttaa karvan lähtöä. No nämä on arvailuja. Eihän sitä pysty millään sanomaan, kun ei ole eläinlääkäri. Itse soittaisin ja kysyisin eläinlääkäriltä, voiko nämä tasaisen pyöreät karvattomat kohdat olla ihan normaalia kissalla.
Sisin ääneni sanoi jo aiemmin, että tämä e.lääkärini on alkanut vain rahastamaan, joten taidankin tosissani vaihtaa toiseen. Pojat viedään pallileikkaukseen muualle. Katsoin myös itseäni peilistä, ja sieltä katsoi takaisin liian hätäinen ihminen. Sanoin peilikuvalleni, että nyt maltat mielesi, otat rauhallisesti ja annat ajan kulua, kyllä se siitä. Helpotti huomattavasti.
Kissojen karvalle tekee hyvää lohiöljy tai vastaava. Turkki komistuu ja kiiltää. Kasperin karvattomista kohdista en osaa sanoa yhtikäs mitään. Toivottavasti on ohimenevä juttu. Söpö hän ainakin on.
Kyllä omaan maalaisjärkeen kannattaa luottaa. Lapset, kissat ja koirat pysyvät terveempänäkin kun ämmä on kuin viilipytty.
Kun olin uusi kissan/koiran omistaja olin hermona usein asioista jotka eivät loppujen lopuksi olleetkaan mitään. Ja olin huomaavinani, että elukat huomaavat saavansa huomiota, hellyyttä ja herkkuja jos ovat ns “kipeitä”, joten oppivat oikeastikkin filmaamaan.
Mutta kuten sanoin, uutena minäkin hötkyilin, en niinkään enää. Kai se kokemus on maalaisjärjen yksi peruskivi…?
Tuolla ihan muita asioita kissoista olin lueskelemassa, niin osui tällainen silmiini.
Sieni-infektio ilmenee ihon punoituksena, karvalähtönä, hilseilynä ja kutinana. Klassinen sienivaurio on pyöreä tai soikea, ulospäin laajeneva rengas, jossa tuorein muutos on löydettävissä vaurion ulkolaidalta.
Tuli tuo Severi mieleeni tuosta mainitusta pyöreästä muodosta. Ei kuulemma kuitenkaan kannata alkaa mitään itsehoitoa tekemään.
Severillä on kyllä pyöreät muodot mutta sillä on epilepsia. Kasperilla on se karvaton läntti =)
Auts, pikkuvirhe sattui nimessä, sorry. Vai pyöreät muodot
Minä en yleensä turhia hötkyile, eli en ole heti voivottelemassa ja kiikuttamassa lääkäriin. Ennenkuin on tosi kyseessä.
Siskoni kolmosille kun pienenä kävi joku tapaturma, hän törkkäsi muksut ovestani sisään, ja paineli itse ovesta ulos, kun ei pystynyt hädässään tekemään yhtään mitään. Milloin oli yhden muksun suu jäänyt talvella kiinni rautaan... milloin pudottu pahasti keinusta, milloin.. voi voi, noitahan riittää! Minun piti olla se viilipytty, eli pysyä rauhallisena, mutta kun minä olen niin k ä r s i m ä t ö n, siinä on se ongelma. Kaikki pitäisi tapahtua heti. Kai paraneminenkin. Ja mitä vanhemmaksi tulen sitä kärsimättömämmäksi tulen. Ja taitaa tuo keskittymiskykykin heiketä siinä samalla.
Olen ollut nelisen tuntia uudessa kodissa ja kyllä on ollut hauskaa. Nyt nukun uuden emännän sylissä ja kehrään hirmuisesti. Harmittaa kun eivät ole nimeä vielä keksineet. Ehkä lähipäivinä.
Voi helttinen mua!!!
Ihana punainen kaunokainen!
Täydellinen! =D
Oletko Moonriver muuten huomannut, etta monet kissajutut ovat edullisempia rajan takana. Itse olen kaynyt keskusteluja itseni kanssa saavatko kissat tuliaisiksi juoma-automaatin (oli miltein puolet halvempi kuin saksalaisella kilpailijalla) vai uuden kiipeilypuun ... Tietenkinhan minun pitaa tuoda tuliaisia, kun olen ikuisuuden pois .
Tyttö vai poika tämä piskuinen punkku?
Poika on ja kyllä on ollut vauhti päällä. Ei aristellut yhtään. Ekan tunnin jälkeen tuntui kuin olisi aina asunutkin meillä. Huh, nyt pitäis mennä nukkumaan, saas nähdä miten eka yö sujuu.
Miedan pikkukissat avustamassa lakanoiden taittelua.