Awa valmistautuu kauneusunilleen
Awa valmistautuu kauneusunilleen
Voi kun tekis niin mieli saada kissa nopeasti kun katselee näitä kuvia=)
Awa nuolee pikku-musua
Oij mirrukat! =)
Varasin tänään koiran rokotuksen ja samaan kyytiin lähtee Missekin, otetaan uudet maksakokeet 29. päivä.
Oli kaveri vähän huolimaton iltapesulla niin Awan pitää “parsia” =)
Ermeli onko Tua ihan lököpötkö sinun ainoa kissasi, joskus olen nähnyt vanhemman kissan tekevän kiusaa pienenmälle eikä päästä toista vessaan silloin voi näitä vahinkoja sattua.
Tälläinen kakkiminen tai pissaaminen voi olla protesti jostakin mutta tuntuu että pitkään nukuminen ei sitä aiheuta minusta varsinkaan jos Fasu pääsee teidän sänkyyn.
Tälläistä väärän vessan käytöä on vaikea poistaa kun se tekee sitä jatkuvasti voit pitää niitä siivuja siinä jonkin aikaa jos tilanne korjaantuu, mutta se voi tehdä sen vaikka vuoden päästä uudestaan. Vaikka pyyhit kakan etikalla niin siittä jää haju jonka kissa haistaa.
Nyt en muista minkä ikäinen Fasu on ja onko leikattu? Voi johtua ikäänkin tälläiset jutut vaikee nuori ja niin edelleen ihan sama kuin ihmisillä.
Onko sinulla kannelinen vessa?
Kissan prostista minulla on kokemusta. Minun ensimmäisiä rotukissoja oli Maine Coon naaras Donna nimeltään. Donnan kasvattaja oli antanut raakaa lihaa paljon pennuille eikä sen paremmin tarkistanut että pennut syö muutakin ruokaa, kun Donna tuli meille laitoin merkille että se ei syö muuta kuin raakaa lihaa. Donna olle noin puoli vuotias päätin että opit muutakin syömään. Olin lujana kaikkia muita ruokia annoin kuivaruokaa, purkkiruokaa ja kalaa joskus. Koskaan en nähnyt Donnan niitä syövän ajattelin että nälkään et voi kuolla ruokaan on tarjolla koko ajan eikä se laihtunut yhtään että pakko sen oli syödä mutta ei meidän nähtemme silloin oli muitakin kissoja niin en voinut seurata ruuan kulumista. Aikaa kulu kaksi viikkoa kumpikaan ei antanut periksi yhtenä päivänä menin keittiöön antaan niille ruokaa kaikki kissat tuli syömään Donna istu viedessä ja katseli kun muut söi, kun muut olivat syöneet ja lähteneet pois Donna yksinkertaisesti asetti itsensä hyvin kuivaruoka kipon päälle ja veti siihen komeen tortun minun katsellessa viedessä suu auki. En voinut kun nauraa ja arvaatte kai kumpi antoi periksi lihaa oli sen päivän jälkeen jokapäivä kissojen pöydässä. Vuosia vuosi sen jälkeen kun Donna tuli vanhaksi niin se ei syönyt lihaa enää ollenkaan vai purkkiruokaa ja kuivaruokaa joskus kalaa mutta sen muutoksen Donna teki ihan itse omatahtoisesti.
Hauska tarina mumimyyllä, ja taasen on hurmaavia kuvia kissoistanne!
Tänä aamuna minulla meinasi tulla totaalinen uskonpuute: Taikan toinen silmä oli taas huonon näköinen, vaikka eilen jo näytti lupaavalta! Hittolaisen hittolainen, mikä kumma sitä vaivaa? Vai onko kotonani se vika? Sääliksi käy sitä pikku poloista; istuttiin aamulla sylikkäin, tuudittelin ja silittelin. Se oikein nautti siinä sylissä. Se on kovin hellyydenkipeä. Tiplukin tietää, että Taika tarvitsee nyt enemmän huomiota. Se jopa leikkii yksin aika paljon.
Tilasin juuri lääkäriltä ajan, menemme huomenaamulla näyttämään silmää. Puhuin niistä Terra Cortril-P -lääkkeistä, ja lääkäri sanoi, että se on vanha lääke, antibioottia on siinä vähemmän kuin tässä nyt kissan saamassa. Elukkalääkäri on parhaita täällä meillä päin ja hinnat on sen mukaiset. Viime käynti oli 95 euroa sisältäen tipat.
Eli kelakorvausta kannatan, hoitovapaita, sairaslomia, vanhuuseläkettä ja kaikkea mahdollista. Pikkasen hävetti taas sanoa töissä, että olen aamupäivän poissa, ja töitä olisi pilvin pimein. Menee nämä talvilomapäivät mukavasti näinkin
Mumimyy, kiitos taas sulle! Fasun lisäksi meillä on sisaruksensa Susu. Ovat 6 kk vanhoja ja Fasu leikattiin toissa viikolla. Eivät estä toisiaan pääsemästä laatikolle. Nukkuvat tosiaan kumpikin mun jalkojen päällä yöt. Hellyyttä kaipaavat paljon, mutta myös saavat sitä neljältä ihmiseltä läpi päivän. Mun on hyvä seurata ja opettaa niitä, kun oon päivät kotona niiden kanssa. Mä oon muuttunut nyt oikeeksi kakkapoliisiksi:D
Mutta tänä aamuna Fasu teki kaikki tarpeensa hiekkalaatikolle. Laatikko on kannellinen ja heiluri ovella. Sitä oon miettinyt kanssa, että tuntuuko kannellinen ahtaalta nyt kun on kasvanut isoksi. Meinasin kokeilla että olisko apua, jos teippaan heiluri oven kiinni kattoon, että olis valoisampi käydä. Oon huomannut että Fasu oppii nopeeta, niin yritän vielä tällä palkitsemis systeemillä saada takaisin tavoille hänet.
Ermeli, ota tosiaan ovi pois tai teippaa ylös. Ja voisihan kokeilla sitäkin että laittaa toisen, avoimen potan siihen yökakkapaikalle? Nää jutut on niin henkimaailman juttuja että tuntuu välillä ettei niissä ole mitään järkeä…
Severilta on pysynyt kohtaukset poissa, mutta on se kyllä kovin tokkurainen. Ja sanoihan se lääkäri että ainakin kaksi viikkoa menee tokkurassa, sitten pitäisi alkaa olemaan taas oma itsensä. Jos ei palaudu ja kohtaukset pysyneet poissa niin sitten voisi lääkärin kanssa juteltuaan kokeilla annoksen pienentämistä. Eilen ostin apteekista sellaista Easy Pill-pötkylää. Se on sellainen pehmeä massa josta voi laittaa palan pillerin ympärille ja kissa söisi lääkkeensä siinä ihan huomaamatta. No meillä kävi niin että Verneri ja Sulevi tuosta tykkäsi, mutta Severi ei suostunut syömään. Sulevihan saa joka päivä 1/4 tabletin kortisonia ja se on mennyt toistaiseksi raksujen mukana, piilotettuna sellaiseen pehmeään kissanamiin. Easy Pilliä varasin lähinnä niihin hetkiin kun olen itse poissa ja hoitajan pitää saada lääkkeet annettua Severille. Mutta kun ei just sille maistu! Olen kyllä nyt antanut lääkkeen Easy Pillin kanssa, ajattelin että jos vaikka tottuu makuun. Ja kun pillerin puolikas on tosi pieni niin on mun helpompi se kurkkuun asti saada. Voin kanssa on niin liukas ettei mene välttämättä perille ja sitten kissa mukeltaa sen tabletinpuolikkaan suustansa pois. Easy Pilliä löytyy myös koirille oma versionsa!
Meillä on mennyt pilleri-pallerit maksamakkaran sisällä huomaamatta. Ne maksanmakuiset antibiootitkin pitäisi mennä helposti, eli kissa tykkää syödä semmoisenaan. Aluksi meneekin, mutta sitten alkaa tökkiä. Kissat ovat aika ovelia...
Tuli vielä mieleeni tuosta "henkimaailman jutusta" sellainen, kun meidän edesmennyt, vanha 21 vee Viivi alkoi pissaamaan vessan oven taakse eteisen parketille vanhoilla päivillään. Jouduin pesemään sen kaikenmaailman aineilla ja kynnyksenkin irrottamaan ja pesemään sen alta, ja silti vaan pissaili samaan kohtaan. Onneksi pissa ei haissut, liekö kissa ollut jo niin vanha, että sieltäkin tuli enään vaan vettä. Mutta parketti tummui kamalaksi siitä kohtaa. Ja on vieläkin. Mutta kissa oli fiksu, kun meni asioille muka piiloon, nurkan taa. En ikuna ymmärtänyt, miksei enää käyttänyt hiekkalaatikkoaan siihen hommaan.
Fasu on sievä! Ihana täplämaha :).
Meidän yksi kissa aloitti joku aika sitten saman lattialle pökäleiden tekemisen, tekee sen aina aamuyöstä aivan hiekkalaatikon viereen. (Herään aina siihen kun raapii lattiaa siitä vierestä yrittäen ‘peittää’ sitä. Jos en heti siivoa kakkaa pois, käy koiramme herkuttelemassa…) En minä ymmärrä mikä ihme juttu tämäkin on. Kissat ovat erikoisia.
Hyvä että Severi on jo toipumaan päin. Jos lääkkeen annon kanssa on ongelmia, kannattaa kokeilla sitä asetinta (mikä lie virallinen nimi, saa apteekista) jolla lääke työnnetään syvälle kissan suuhun. Meillä on pakko käyttää sitä, ei mene Pipa halpaan minkään herkkuun piilottelun kanssa. On oppinut aika ovelaksi lääkkeiden kanssa, kun on niitä monta vuotta joutunut aika ajoin saamaan, saa aina vahtia viimeiseen asti ettei vaan sylkäise ulos lääkettä vaan oikeasti nielaisee sen.
Memuli kysy siltä lääkäriltä jos niistä silmistä tai verikokein voisi ottaa näyttee esim. klamydia, herpes tai muista vastaavista taudeista jotka voisi aiheuttaa silmä oireita sillä Tiplu voi kantaa jotain tarttuvaa tautia mihin ei itse sairastu kyllä asia voi olla taisin päinkin kerroin tässä aikaisemmin niistä kissojen omista pöpöistä niitä on jokaisessa talossa missä on kissoja vaikka yksikään ei kävisi ulkona ja monesti kun tulee uusi asukas niin sen vastuskyky joutuu koetukselle näistä pöpöistä kaikki ei sairastu
Kassi, toivottavasti Missen maksakokeista voipi päätellä että se oli sitten vaan sapuskasta johtuvaa. Pidän peukkuja, kyllä vetreän vanhanneidin vielä soisi pihamaalla metsästelevän pitkään
Niinpä, eilenkin väijyi lintulaudan alla pitkään hiiruleita Tänään oli vähän nuupahtaneen oloinen, kun tulin, mutta nyt on taas oma huriseva itsensä. Kunhan nyt pääsee puhumaan suoraan eläinlääkärin kanssa, nyt siinä välissä on tämä tuhon-enkeli-vastaanottoavustaja :/, minen sen sanomisiin suuresti luota.
Caracal, on sellainen “pilleriruisku” tullut hankittua silloin ekan kissan kanssa, sen lääkitseminen kun oli yhtä taistelua, mutta en sillä kyllä tykännyt lääkkeitä antaa. Severi on helppo lääkitä, tuota Easy Pilliä ostinkin satunnaisia tilanteita varten kun olen itse poissa ja joku muu hoitamassa lääkityksen. Yritän tehdä sen mahdollisimman helpoksi sekä kissalle että hoitajalle =) Ja on se mullekin helpompaa laittaa pikkukokkareeseen se lääke, on niin älyttömän pieni se puolikas että meinaa hukkua ennen kuin menee kurkusta alas. Nyt on kaksi kissaa jotka lääkitsen päivittäin, toisen kaksi kertaa ja toisen kerran. Pitää välillä pysähtyä miettimään pilleripurkki kädessä että mitäs lääkettä ja kelle? Ettei mene kortisonit ja epilepsialääkkeet sekaisin…
Kassin Missen koetuloksille peukalot pystyssä!
Käytiin lääkärillä. Lääkäri totesi, että silmät on jo kuitenkin huomattavasti paremmat, mutta vielä on tulehdusta. Hän antaa nyt tälläistä lääkettä (otti samanlaisen deca-clora pullon, kuin mitä meillä on jo käytetty perjantaista) ja oikein näytti etiketistä, että tässä on vaikuttavana aineena tätä ja tätä, tehokasta, ja vaikuttaa heti. Käytä viikko tätä, pidä taukoa viikko, ja sitten taas jatkat. Näiden sanojen myötä luulin, että tässä samaisessa on jotain eri vaikuttavaa ainetta, kuin siinä, mitä olimme jo käyttäneet. Kun pääsin kotiin, vertailin pulloja, ja ihan presiis samaa se oli tosiaan, mitä ollaan jo käytettykin! Soitin samantein ja ihmettelin puolikiukkuisena, miksi sain taas samaa lääkettä, vaikka entistäkin on jäljellä vaikka kuinka. Seli seli ja seli selitteli vastaanottoapulainen, että ei loppuisi sitten kesken ja seli seli. -Olisi sitten heti sanonut, että tässä on jatkoksi samanlainen puteli, jos loppuu kesken! Ja miksi vielä tiputteli tipat kissan silmiin siellä vastaanotolla, kun just kotoa lähtiessä laittanut! höh. Ihan yhtä tyhjän kanssa koko käynti, perhana. Lääkäri jää tänään lomalle ja sanoi (samoin kuin Mumimyy tuossa), että seuraavaksi pitää ottaa näyte, mutta menee kuukauden päähän.
Lopputulos: Kurkistus silmiin, tipat niihin ja samat tutut tipat taskuun, kiitos, 45 euroa. Jääkaapissa kaksi avattua samaa tippapulloa, säilyvyys 28 päivää.
Nyt alkaa pikkuhiljaa kunnolla hatuttamaan, joten parasta on, että jätän teidät tämän asian tiimoilta vähäksi ajanksi rauhaan, että voitte keskittyä välillä muuhunkin kuin "nahan" silmiin. Ja minäkin alan ajattelemaan jotain muutakin välillä, josko tämä olotila alkaisi vähän parantumaan.
Laatikkokissa nukahtaa istualleen. Kasperilla on kaksi karvatonta läikkää silmien yläpuolella, en ymmärrä mistä ne voivat tulla - kuvassa on vasta yksi, eilisen reisun jälkeen oli ilmaantunut toinenkin. Karvat ovat kadonneet ihan pyöreältä alalta, mutta nahka ei ole vereslihalla.
Eihän laatikkokisulla ole paukama tuossa? Mitään kasvaimen tapaistakaan vaan ihan littana iho? Onko leikkikaveria joka olisi voinut kurmoittaa vähän rajummin?
En halua pelotella, mutta edellisellä kissalla tuli ensin pieni paukama josta lähti karvat, sitten paukama suureni eikä siinä vaiheessa ollut muuta tehtävissä kuin kivunlievitys