Memuli, onko niissä silmissä yhtään paranemista nähtävissä? Kai nyt jo jotain näkyisi jos se lääke tehoaisi? Kyllä on teilläkin ikävät ajat, toivon että tilanne rauhoittuu nopeasti kaikin puolin.
Memuli, niin se taitaa monesti olla että jos kissat on päässeet hiekalla asioimaan niin eivät enää pelleteille suostu. Täällä rupesi aikanaan ensin Sulevi pissimään mieluummin tyhjään pesuvatiin kuin pelletteihin vaikka oli niissä asioinut pari vuotta. Sitten ostin hiekkaa yhteen pottaan ja jätin kahteen pelletit. Sen päivän jälkeen ei yksikään kolmesta enää pelleteissä käynyt vaan kaikki valitsivat sen hiekan. Niin ettei tarvinnut miettiä mitä pottaan laitetaan! Jos kissa panttaa pissiään epämiellyttävän kuivikkeen takia, voi aiheuttaa pissavaivoja, kun pissa väkevöityy ja kiteytyy rakossa seistessään, siksikin on tärkeää että löytyy mieluinen kuivike. Pitäisikö sun soittaa heti huomenna eläinlääkärille ja pyytää muuta lääkettä? Yleensä oikea lääke tehoaa ihan parissa päivässä, nythän niin ei ole käynyt?
Pärskis, parhaani yritän että näillä minulle annetuilla kavereilla olis mahdollisimman hyvä elämä. Ne antaa minulle niin paljon, yritän vuorostani antaa jotain takaisinkin. Ihan samoin kuin ihmisystävien kanssa =)
Paranemista on jo havaittavissa. Ne ovat huomattavasti jo paremmat, luojan kiitos. Turvotus on laskenut, mutta vielä vähän punoittavat. Luulenpa, että tämä tehoaa nyt. Ei vain sanonut lääkäri, kuinka pitkään näitä tippoja annetaan, eli täytynee soittaa ja kysyä. Nahkuli on niin älyttömän ihana, otan sen pyyhkeen sisälle syliini keittiönjakkaralle ja pidän sitä kuin pientä vauvaa. Silmät sikkurallaan se tillittää minua silmiin ja antaa nätisti minun tiputella tipat. Vähän tärisyttää raukkaa. Silittelen sitä vielä siinä otsasta. Se tietää, että sitä autetaan.Edistystä on siinäkin mielessä, että nyt alkaa taas poikien keskinäinen riehunta olla entisen sorttista. (Olen vain nyt niin skeptinen, että pelkään jo etukäteen, että ei vaan alkaisi uudestaan tulehtumaan lääkkeen loputtua. )
Tosiaankin, kiitos kysymästä, meilläkin näyttää jo valoisammalta, kolmas päivä näköjään teki ihmeitä. Vaan en nuolaise, ennenkuin tipahtaa, en ainakaan vielä.
Palaan vielä hetkeksi noihin meidän kissan silmäjuttuihin. Kissalta otettiin siis näytteitä klamydiaa epäillen, ei herbes kuten muistin väärin. Ja tuota memulin käyttämää fucithalmicia on myös käytetty, ei auttanut meillä. Kovasti toivon voimia ja jaksamista memulille. Hirveintä on kun ei tiedä mikä kissaa vaivaa
. Vuoden ajan kuljettiin joka himputin kuukausi ell luona kun tuntui ettei kissan elämästä tule mitään, yhtä kärsimystä vain. Viis siitä rahasta mikä sinne meni!!! Seuraan kuulumisianne silmä tarkkana, toivottavasti pääsette vähemmällä kaikin puolin
Severille kaikkea hyvää, samoin erittäin tärkeälle palvelijalle. rutistus!
On sinullakin Myskimalva ollut kestämistä! Minä menen ihan samalla logiikalla, maksoi mitä maksoi, syödään itse sitten vaikka näkkileipää, jos ei muuta ole. Tuo e.lääkärissä käynti on jo kalliinpaa kuin ihmisen... Mutta olisi erittäin valaisevaa, kun tietäisi varmuudella, mistä moinen tulehdus oikein tuli.
Olen jutellut kissoille, että "meillä on tämä alku ollut vähän hankalaa, mutta lopussa kiitos seisoo". Ihan kuin ymmärtäisivät.
Tietenkin ne ymmärtää!
Pieni yhteenveto: Äitiys/isyysloma, hoitovapaa, sairasloma…mitä tästä vielä puuttuu? Omaishoitaja?!=DD
Juu - kaikki asiaankuuluvat tuet (äitiys-, isyys-, sairaus-, omais- ja muut päivärahat) tännemulleheti ja ryhdyn kokopäivätoimisesti hoitamaan hallitsemattomasti kasvavaa kissakatrasta vauvasta vaariin . Pitänee laittaa rakennuslupa talonlaajennusta varten vetämään ja heittää virkavapausanomus heti aamusta esimiehen pöydälle.
Hei Memuli… ökoplus on tosiaan sellaista paakkuuntuvaa hakkelusta. Jos kissat eivät oikein pelletistä pidä niin ei varmaan kannata lähteä heti suin päin ostamaan sellaista järjetöntä ökosäkkiä. Kannattaa varmaan ensin varmistaa, ettei se silmätulehdus johdu mistään flunssa tai muusta viruksesta. Onhan se ikävää jos on muutenkin kipeä ja sitten pitää vielä käydä asioilla jossain uudessa ja oudonhajuisessa vessassa. Meillä on kyllä tuo krantumpi antanut periksi sille pikkuhiljaa vaihdokselle.
Alkuperäinen kirjoittaja: Q
Nii-in. Unohtui nuo päivärahat ja Kelakorvaukset lääkkeistä ja eläinlääkäripalkkioista!
Kela-korvaus eläinlääkäristä olis paikallaan, mulla kun ei ole lapsiakaan niin voishan ne edes tämän kerran… Kun Severin ekaan käyntiin paikallisella meni verikokeiden kanssa 105€ ja sitten se aivosähkökäyrä ja -kuvaus maksoin 774€… Lääkkeet sitten vaan 16€… Mutta maksakoon, nythän tiedän hepun olevan muuten kunnossa, mutta sähköt menee välillä sekaisin pääkopassa. Alkaa pikkuhiljaa kaiketi lääkkeiden vaikutus tasaantua kun tänä aamuna jaksoi jo juosta hulluravia Vernerin kanssa, välillä edellä ja välillä perässä. Ja jaksoi tuo muodon vuoksi kiemurrellakin kun lääkkeen kurkkuunsa sujautin =)
Memuli ja muut muistakaa jos kissa on tottunut yhteen hiekkaan tai ruokaan niin vaihto täytyy porrastaa eli uutta merkkiä vähitellen enämpi vanhan merkin mukaan. Monet kissa ovat vähän rajoitteneita eli eivät millään meinaa huolia jotain uutta. Siksi olen sitä mieltä että ruoka merkkejä makuja täytyy vaihtaa koko ajan ettei opi vain yhteen merkkiin tai makuu sillä voi tulla joskus vaikka sellainen päivä eteen että tämä määrätty merkkin valmistus lopetetaan tai makua muutetaan niin ettei haise maistu samalta ja muistakaa kissa syö hajuaistin mukaan myös sama hajuaisti vaikuttaa vessassa käyntiin jos hiekkalaatikko puhdistetaan pennusta lähtien joka käynnin jälkeen niin kissa oppii sen ja ei tee samaan laatikkoon kaksia pissoja
Täällähän on Severi kokenut hurjia.On Fellowilla huolta riittänyt.Luin kanssa nyt koko tarinan,kun en muutamaan päivään ole täällä käynyt.Onneksi Severi alkaa pikkuhiljaa kait olemaan kunnossa.Voi vaan kuvitella millainen huoli on ollut.Tsemppiä =)
Onneksi Severille ei tullut kurjempaa diagnoosia ja jospa olo helpottuisi lääkkeiden myötä. Kun nuo reppanat kisut kun ei osaa edes kertoa mikä vaivaa
Fasu makaili äsken leivinuunin lämmössä. Piti käydä oikein tarkistaa onko kisulla kaikki hyvin.
Mikäs hätä hänellä, kunhan vaan vähän tulen lämmössä nautiskeli.
Tuo herra lötköpötkö on päättänyt sitten joka aamu vääntää vönkäleet kuistin oven eteen. Joulun aikaan aloitti moisen touhun ja ajattelin sen osoittavan mieltään, kun nukuttiin aamulla pidempään. Nyt on herätty jo ihan normaaliin aikaan aamuisin, mutta touhu sen kuin jatkuu vaan. Viime yöksi pistin appelsiinin kuoria oven eteen, niin olipa käynyt sitten wc-boksin vieressä kakalla. Nämä väärät kakkapaikat pesen aina heti ja pyyhin vielä etikalla. Päivällä käy ihan normaalisti pissalla ja kakallakin boksissa. Siivoan boksin yleensä joka ilta. Nyt oon aloittanut lahjonnan ja kehumisen. Joka kerta veskistä tullessa kehun ja palkitsen maitonapeilla. Mitäs muita kikkoja olisi tän ikävän tavan kitkemiseen? Olis niin mukavaa saada matto eteiseen, mutta ei viitsi laittaa, kun peittelee matolla aina tarpeensa.
Voi hyvänen aika, kun on ollut makkeeta lämmintä ! On ne niin ihania.
Ermeli, tuolla olemuksella voi antaa paljon anteeksi
Voi tuota mahakylpyjen ottaja Fasua, eikös tee mieli silitellä massusta Fasua! Samalla lailla menee Musu usein, varsinkin jos kevätaurinko näyttäytyy ikkunasta niin lattialla otetaan näitä mahakylpyjä.
Oijoi tuota pilkullista kissin massua =)
Musu iltapesulla