Kissa, Osa 2 (alk. 22.10.2008 ->), Suljettu

Voi onnesta täälläkin itken, sen verran ihana kuulumis kirje tuli Severiltä. On se ihana kun sulla on maailman paras lohduttaja eli Fellow!

Memulin kissoille puuuhhh sydänsydän paranemisia nopeesti!!!

Kiitos Severille kuulumisista! Memulin kissoille toivotaan kanssa pikaista paranemista!

Onneksi Severille löytyi apu! Ja Memulin kisuillekin toivon paranemista.

Eilen meidän kisut saivat heijastavat, joustavat pannat. Riitu ja Siiri eivät ole moksiskaan, mutta Rölli raapii sitä vähän väliä. Kerran on jo saanut lukon aukeamaan. Muutenkin meillä on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista… Röllin leikkaustikkien lisäksi Siirillä on kyljessä tikit, mutta hyvin on parantunut. Niin ja paloautokin on meillä käynyt…

Punaista kissaa joutuu välillä sammuttamaan…=DD

Voi Severi-kulta, miten on ollut kamala viikko! Vasta äsken luin koko tarinan alusta loppuun ja itku pääsi minultakin, onneksi vaivaan löytyi lääke. Niin kovasti kävi Fellowta sääliksi kun toisen kramppaamista joutui sivusta seuraamaan, ei auta kuin toivoa ettei koskaan enää tarvitse!

Näinhän se on, Kassis.

Taika sai Oftan dexa-chlora tippoja. Antaa nätisti laittaa niitä. Nyt neljä kertaa päivässä. Silmät on vielä tosi paisuksissa ja punoittavat. Pitää maanataina-tiistaina soittaa lääkärille, ovatko silloin paremmat. Mahdanko enää edes erottaa sitä?
Toivottavasti ei uusisi tämmöinen vaiva enää ikuna. Tuo työstä-sairaslomaa-eläintenhoitajille kuulostaa vallan erinomaiselta ajatukselta! Jos joudun Taikan kanssa uudestaan lääkäriin, tulee taas töistä-poissaolopäivä. Vähän ikävä aina selitellä, että kissa on sairas jne.. Joulu- ja tammikuussa on ollut jo kolme tällaista kissanhoito päivää.

Mutta ei mikään ole niin lohduttavaa kuin teidän hengessä-mukanaolo ja kannustus. Omassakin hädässä (fellow) jaksetaan kannustaa toista. sydän -ja taas tulee tippa linssiin, olenpas herkällä tuulella-

Heh - samat tropit Taikalla kuin minullakin! Just sain sidekalvon tulehdukseen dexa-chloraa. Mulla se auttaa nopeasti, mutta en tunnusta, että olisin IHAN tuon raasun näköinen ollut koskaan...Tsemppiä Memulille, kyllä se siitä!

Meillä on töissä ollut kissaihmisten keskuudessa jo pitkään tekeillä aloite, että pennun/sairaan/vanhan kissan hoitoon tulisi saada hoitovapaata siinä kuin lastenkin kieli ulkoa.

Noniin! Kannatusta tulee. Pitäisikö tästä tehdä eduskuntaan lakialoite?

Kannatetaan, kyllä pitäisi saada hoitovapaa!

Ja vanhempainlomaa kanssa kun uusi kissa tulee.

Tuota Oftan Dexa-chloraa määrättiin alkuunsa Severinkin silmiin, muttei se mitään auttanut. Jos ei ala Taikan silmät parantumaan niin kysy memuli eläinlääkäriltä siltä Terra-Cortril-P:tä, niistä oli meillä apu ihan päivässä, parissa. Se on enemmänkin sellaista salvaa, ei nestettä, jää jotenkin paremmin sinne silmäänkin kun tuo Oftan, sehän on ihan nestettä.

Samaa sanon kuin memuli, teidän tuki ja lohtu on hirmuisen suuri asia, jaksaa näitä juttuja paljon paremmin! Ja samaa mieltä olen myös noistä hoito- ja vauvavapaista, kyllä ne pitäisi olla just noin kun sanotte. Mulla oli onneksi pitämättömiä lomia ja niistä otin pari päivää. Ajattelin että jos uusi esimies jotain siitä vinkuu niin kysyn että käskeekö hän minun rikkoa eläinsuojelulakia? Siellä kun sanotaan jotain siitä että sairaalle tai loukkaantuneelle eläimelle pitää eläinlääkärin hoitoa hommata viipymättä. Ymmärsi asian kuitenkin ihan mukisematta, ei tarvinnut mitään selitellä enempää.

Tässä akuuttien sairastamistapauksien myötäelämisen vähän helpottaessa tuli mieleen että kuinkahan Kassikäpin vanhaneito on voinut? Onko laihtunut edelleen?

Pikaista paranemista kissoillenne.

Huomasin etten ole pitkään aikaan laittanut kuvaa meidän Sihteeristä. Sen elintaso nousi sen jälkeen kun Steedakoira tuli taloon. Sihteeri ei voi sietää Steedaa ja sihisee sille heti kun välimatka menee alle metriin. Steedahan nauttii siitä ja menee aina pällistelemään sitä jos vain ylettyy.

Sihteeri on muuttanut elämään ylös pöydille. Se hiipii pöydältä pöydälle ja kissojen ruokakupitkin siirsin apukeittiön työtasoille, samoin nukkukopat. Steeda kyllä pääsee pöydälle ihan kevyesti mutta jättää väliin, ja Sihteeri saa kaipaamaansa arvostusta.

Sihteeri sai nimensä siksi, että hakkaa kynsillään reikäisiksi kaikki tulevat faksit, se nukkuu mielellään laskulaatikossa, tulostimen päällä tai konttorituolissa ja se on myös hyvin kiinnostunut tietokoneista niin, että yhtä mittaa minun pitää korjailla sen tekemiä kirjaimia kun se hiihtää näppiksen yli ees taas kun kirjoitan.

Pentuna se järsi digikameran johdon poikki. Isäntä selosti tohkeissaan asiakkaalle että kuvien lähettäminen siirtyy huomiseen kun Sihteeri pureskeli johdon katki. Koitin kuiskuttaa vierellä että sano että se on kissa.

Kiitos kysymästä :slight_smile: Taitaa Misseneiti olla vähän lihomaan päin eikä karvaakaan pöllyä enää…turkki kiiltää, ulkona käydään monta kertaa päivässä ja on ihan pirteä muutenkin. Ostin eläinkaupasta hyvin vähärasvaista kanaruokaa, lisäksi raakaa broileria, sydäntä jne. on mennyt nyt lääkärikäynnin jälkeen.

Ihan hävettää, mutta JOS tämä oli vain joku tilapäinen maksahäiriö, niin sen aiheutin ilmeisesti itse; Mimi on syönyt ajoittain sikanautaa ( joka on käytännössä pelkkää ihraa, en ymmärrä, että sitä voi ihmiset syödä!), koska se tarvitseekin jonkun verran rasvaa…no tietysti kissoille on pitänyt sitten antaa samaa…:frowning:

Mukava kuulla Kassin Missen positiiviset uutiset :slight_smile:

No voi hurja mitä täällä taas on tapahtunut, kun en ole viikkoon käynyt tällä palstalla taas ollenkaan. Henkeäni pidätellen luin koko tarinan läpi, mutta onneksi ei ollut mitään sen pahempaa tapahtunut. Onneksi Fellow ja Severi selvisi lääkityksellä.

Memuli, tulee varmaan tämä juttu nyt vähän liian myöhään, mutta meillä käytettiin ever cleania, kun kissat tulivat, mutta mun mies oli sille hajulle allerginen ja pölysikin aika lailla, niin päätettiin vaihtaa hiekkaa. Päädyttiin kaverin suosittelemana ökoplussaan. Se on eläinkaupoista saatavaa puupellettiä, mutta se on sellaista pientä silppua joka paakkuuntuu. Helpompi käyttää (putsaajan näkökulmasta), kun ne isot pelletit, jotka muuttuu sellaiseksi puruksi. Sen kun vaan kerää joka päivä paakut kompostiin.

Ainakin mun miehellä loppuivat aivastelukohtaukset, vaikka on vielä siirtymäkausi menossa ja toisessa veskissä on vielä hiekkaa ja ökoa sekasin. Toinen kissa on vähän protestoinut vaihdosta ja siksi on pikkuhiljaa vaihdettu. Hän on kuitenkin niin hienohelma, siisti poika, ettei mene protestoimaan mihinkään muualle. ainakaan vielä.

Hinnoissa on muuten hurjia eroja. M&M 40 litraa maksoi 39 ekeä ja meidän omassa vakkarikaupassa 25 euroa. 15 euroa hintaerossa on aikas huima ero. Ihan yllätyin. Eli kannattaa tehdä vertailua.

Mutta toivotan minäkin nyt onnea ja paranemista kaikille sairastelijoille.

On se kumma, miten teistä on tullut mulle tosi ystäviä, vaikka en oikeasti ainakaan tietääkseni tunne yhtäkään, siis naamakkain. Silti seuraa muiden kuulumisia ilolla. Ja koko porukka jännittää ja kannustaa ikävissä asioissa. Ja taas omalla kohdalla kaikki muut ovat tosi kannustavia. Ja sama juttu joka viestiketjussa. Apua ja tukea saa kun sitä tarvitsee.

Todella mahtavaa porukkaa täällä. Kiitos kaikille auttavaisille.

Alkuperäinen kirjoittaja: Q

Severin tämän päivän kuulumiset, on itse niin väsynyt ettei jaksa kirjoittaa vaan sanoi mulle että “kirjoita akkeli sinä”. Kovin on isopoika väsynyt ja tokkurainen, motoriikkakin hieman hapuileva eli esim tuolilla hyppääminen vaatii pientä sihtailua. Lääke on pieni pilleri ja siitä puolikas otetaan aamuin ja illoin, mukavasti se suusta menee alas pienen voinokareen kanssa. Tänä aamuna heräsin seitsemän aikaan johonkin ääneen ja huomasin Severin olevan siinä tilassa joka on edeltänyt kohtauksia eli on pupillit suurina, pelokkaan näköinen ja katselee oudosti pitkin seiniä, häntäkin oli taas mahan alla. Nousin heti sängystä ja aloin juttelemaan, keittiössä rapistelin namipussukkaa. Tila ei edennyt kohtaukseksi asti vaan kissa palautui, annoin sitten lääkkeen heti kun oli “tullut takaisin”. Luulen että kyseessä oli joku lievä häiriö ja onneksi tästä nyt selvittiin. Parisen viikkoa voi olla tätä tokkuraa ja sitten pitäisi alkaa lääketason tasaantua niin että kissa palautuu ennalleen, jos ei niin käy niin sitten soitto lääkärille ja mietitään annostusta uudelleen. Että näin meillä, nukutaan/syödään/juodaan/pissataan/kakataan/tungetaan syliin/nukutaan/syödään…

Nopea reagoimisesi varmaan pelasti Severin kohtaukselta. Onnellisessa ja varsin erityisessä asemassa, ovat ne kissat, jotka kanssasi saavat asua!

Fellow, sinä elät nyt sellaista jännityksen täyteistä "välivaihetta". Kun lääkitys alkaa vaikuttaa, ja kaikki osuu kohdalleen, voi sitten jo hengähtää helpotuksesta.
Otin ylös tuon lääkkeen nimen, pyydän lääkäriltä sitä, jos tiistaiksi ei parane. Sitä ennen oli tuollaista rasvaa, Fucithalmic 1%, mutta siitä ei ollut yhtään apua. Nyt minulla on pelko puserossa, sillä Taikakin on alkanut kröhimään. Ja Tiplulla vielä samaa.
Otin puupellettejä, tavallisia ruokakaupan, eivät suostuneet käymään siinä. Laitoin hiekan takaisin. Ököplussa on siis "hakkelusta", pienempimuotoista, pitääkös mun taas ostaa sitäkin ja tehdä sekoitus.
Ja äitiyslomaa pitää myös saada kissavauvan hoitoa varten!