Kissa, Osa 3 (alk. 11.6.2009), Suljettu

Ensimmäinen kunnon tuhotyö tehty. Mutta oma vika, kuka käski olla sika.

Vietettiin nisännän syntymäpäiviä, jäipä kahvikupit ja lautaset olkkarin pöydälle. Parin tunnin kuluttua kuului ääniä ja mitäs, astiat olivat lattialla, kaksi kuppia rikkoutuneena ja yksi aluslautanen, onneksi olivat halpakuppeja.

Joni, jospa Smulan ja Kakkonen ovat serkuksia kasvi Kakkonen on muuten kova juttelemaan, minä melkein jo ymmärrän jokaisen sen sanan, ainakin tiedän mistä milloinkin on kyse. Minä vain odotan että tervehtii se minua yksi kaunis päivä,kun tulen töistä sanomalla "Hei Mamma" :

Pirkkis, eivät kai vaan Kullannuput olleet asialla, ei varmaankaan, teillä ehkä kummittelee...

Voi kun kauniisti täällä on kirjoiteltu minusta,ihan sanattomaksi menen…kiitos.En tiedä mistä se johtuu miten niin moni apua tarviseva eläin on minut löytänyt,jo lapsena pelastin haavoittuneen siilin,siipirikko lokki ja harakka on meillä asustanut kunnes parani,emotonta oravanpoikaa syötin tuttipullolla,pieni rusakko vauva kasvoi Mortti-kanin hoivissa,kun sen emo oli jäänyt auton alle,ja pikkuinen kyyhötti sen vierellä,niin piti pelastaa.Yhden jäihin pudonneen koiran autoin rantaan,eksyneitä koiria olen löytänyt ja vienyt koteihinsa,lopetusuhan alla olevia kissapentueita olen kerinnyt jo 4 pelastamaan,ja etsinyt kodit.Ja nyt sitten auttelen Harvia uuteen elämäänsä:)

Nautin kun saan auttaa eläimiä,se on varmaan mun elämän tarkoitus.Etelänmatkoillakaan en muuta voi tehdä kun ruokkia kulkukissoja ja koiria,ne on niin ihania!

Jos olisi rahaa,niin takuulla perustaisin eläinten suoja/hoitopaikan.Sen päätin jo lapsena.

Harvilla menee hyvin,vaikka ei erityisesti helteestä tunnu välittävän.Makailee varjossa pensaitten alla ja välillä käy altaalla juomassa,kun juomakupin vesi on liian tuoretta:) Keksin että laitan sen ruokakupin alle kylmäkallen,niin pysyy parempana pidempään=)

Niin ja tuo Kakkonen on hurjan ihana tossa viimeisessä kuvassa!=)

Lämpimät (ei helteiset) terveiset Kakkoselta Harville, sinä Harvi et tiedäkään, minkä onnen löysit, kun sait Lissun Mamiksesi.

Kakkonenkin on muuten heitteille jätetty löytökissa, minun syliini pyrki Kissakoti Kattilassa ja siihen jäi. Ykkönen taas oli täysin nälkiintynyt, märkä, surkea olenko, joka syksysateella hyppäsi keittiön ikkunasta sisälle ja jäi...omistajaa ei löytynyt, vaikka tein ilmoituksen poliisille. Ykkönen on jo kuollut vanhuuteen. Tämä selittänee nämä persoonalliset (?) kissojeni nimet...Ykköstä kutsuimme vain Kisuliksi, koska olisi voinut olla, että omistaja löytyy. Kakkosta en halunnut kutsua samalla nimellä, siksi siitä tuli Kakkonen, meillä puhutaan joka päivä sekä Ykkösestä että Kakkosesta, vaikka ensimmäisen kuolemasta tulee ensi viikolla 7 vuotta, tämä toinen haettiin kaksi viikkoa sen jälkeen meille (minä itkin ne kaksi viikkoa silmät päästäni, isäntä sanoi lopulta, pese silmät, laita vaatteet päälle ja niin me ajoimme Kissakoti Kattilaan, sitä en vain vielä sinne ajaessa tiennyt. Siellä oli samassa huoneessa noin 20 kissaa, Kakkonen se otti ja hyppäsi syliin!)

Eevaliisa voihan se olla. Meillä varsinkin Matikainen on kova juttelemaan :slight_smile: Smulan jonkin verran.

Lissu85 eläimet ne tietää kuka niistä välittää. Siksi ne sinun luo tulevat apua hakemaan :slight_smile:

Joni, kyllä minä olen varma, että Kakkonen yksi päivä minulle vastaa, ei pelkästään kissojen kielellä kasvi

Harvi on keksinyt että nukun ikkuna auki,ja nyt kolmena aamuna 6 ja 8 välillä tullut kaivonrenkaan päälle huutelemaan Mammaa:) Tänään onneksi tuli vasta puol 8 että sain nukkua…Kuvittelen heti että haluaa ruokaa,mutta ei se tänäänkään mitään halunnut syödä,seuraa vain halusi.Istuskelin Harvin kanssa puoli tuntia rappusilla,se kehräsi,kyhnytti,kiipeili syliin,ja kieriskeli tyytyväisenä:)On tainnut popsaista aamupalaksi myyriä,kun oli maha ihan pallona.Hyvä niin! Eilen illalla otin Harvin sylissä meille sisään,en viitsinyt päästää vapaana kuljeksiin ettei tule tappeluita toisten kollien kanssa.Harvi oli kyllä Harmin kanssa vartin verran ihan sovussa eteisessä tutustumassa,mutta Onni on sellainen vanhaherra,että sillä sopeutuminen vie aika kauan.Hellän kanssa onkin sitten Harvi saanut useammin olla,vaikka Hellä muriseekin sille,mutta ei ne kitenkaan tappelemaan ala.Harvi on nykyään kova kierimään,ja antaa jo rapsutella masusta,pari kertaa kun olen meinannut lopettaa masurapsut,ja olen vetämässä kättä pois,niin Harvi nappaa kynsillä ja hampailla kiinni,että ET MENE! ja eipä sitten mennä…=)
Nyt taidetaan lähteä Harvin kanssa istuttamaan pari viimeistä kurpitsaa pottumaan laitaan,hauskaa päivää kaikille!

Täältä tulee taas vähän "kuvasaastetta", mutta pakko laittaa kun ovat nuo pennut niin suloisia. Kävin äsken katsomassa ja tämä meille tuleva pentu olikin heti nilkoissa kiinni sydän Mulla oli kyllä aika houkuttelevat housut kun niissä roikkkui tuollaisia kivoja naruja. Yrittipä hän myös kiivetä lahjetta pitkin ylös, mutta oli pakko laittaa stoppi, kun pikku kynnet on niin terävät. Keskenään möyhivät kanssa ja myös emon häntää ja tassuja jahdattiin naurua Molemmat punaturkkiset "toffeenruskeat" ovat poikia ja harmaa on neiti, ainakin mun silmään, kun tutkin vähän noita peräpäitä valvova silmä Nimestäkin on jo päätetty, R-teemalla jatkuu meidän lemmikit, tästä tulee Roope. (meidän 7v kissa on Riku ja edesmennyt koirani oli Rita)..

Kyllä sinä Lissu löydät yksi kaunis aamu Harvin sängystäsi, kun heräät! Pääseekö Harvi muuten halutessaan yleensä tulemaan ikkunasta sisään, vai onko liian korkealla.

Kakkonen tulee joka ilta sänkyyn nukuttamaan meidät, viipyy niin kauan, että nukahdetaan, sitten menee omaan nojatuoliinsa olohuoneeseen. Sama toistuu aamulla, Kakkonen tulee sänkyyn ja herättää meidät vuorotellen sanomalla Gurz gurz ja nuolemalla nenän viertä, Yön viettää sängyssä vain silloin kun on joutunut olemaan edellisenä päivänä yksin kotona, tai peräti useamman päivän Kissahoitolassa. Siitä lomasta toipuminen kestääkin sitten pari viikkoa kasvi

No voi sentään Roope, kyllä sitten osaat olla suloinen. Koskas sinä Roope pääset uuteen kotiin; mikä muuten on se luovutusikä, en tiedä sitä, kun minun molemmat kissani tulivat vasta noin puolen vuoden iässä minulle kasvi

Voi, nythän niitä putkahti koko sisaruspari, su-loi-sia omena

Luovutusikä on kai 12 viikkoa ainakin tiukkojen kasvattajien mukaan, maalla monesti siitä vähän lipsutaan. Meille Roope muuttaa meidän kesälomareissun jälkeen elokuun alussa, sitten mulla on vielä viikko lomaa ja saa opettaa sitä talon tavoille. Silloin ikää taitaa olla noin 10 viikkoa.

Kuukauden kuluttua siis saat Roopen kotiin, lienee teillä sitten touhua talo täynnä, viikossako meinaat onnistua. Vaikka tietysi, Roope näyttää jo ulkonäöltään hyvin oppivaiselta, eikä siihen kai paljoa tarvita, näytät missä syödään, missä nukutaan ja pissapaikka tietysti, loppu on sitten Roopesta kiinni, kuinka saa sinut omilla tavoilleen kasvi

:slight_smile: aivan. Aikoinaan kun Riku tuli taloon, mulla oli koira, joka olisi innokkaana tutustunut pieneen kissaan… Rikuparka asui sohvan sisällä ekat pari viikkoa ennenkuin uskaltautui tutustumaan koiraan. Sittemmin niillä oli hirmuiset leikkitappelut, kissa roikkui koiran kurkusta ja toinen tassuilla huitoi toista pois ja välillä koko kissa oli koiran kidassa (kokoero oli huima, koira oli sekarotuinen saksanpaimenkoira)…

Nyt sitten täytyy totuttaa Riku ja Roope toisiinsa. (ja lisäksi anopin Topi-kissa, joka myös asuu samassa pihapiirissä.) Olen jo aloittanut silleen että kun pentuja käyn katsomassa ja silittelemässä, pidän aina Roopea viimeisenä ja kotona annan Rikun nuuhkia kädet ennen kuin menen pesemään, saa tottua toisen hajuun. Se viikko on aikaa olla koko ajan kotona, sitten alkaa työt, mulla vuorotyö ja mies sekä lapset 8-16 työssä/päiväkodissa, joten joinakin päivinä pentu joutuu sitten olemaan sen 8 tuntia päivällä yksin ja toisina päivinä 4 tuntia.

Jaa-a Ansu, sanoisin että sinulle on tulossa mienkiintoiset ajat, ei varmaan käy aika pitkäksi kasvi

Ne kaksi sitten joutuvat kahdelleen jo viikon tutustumisen jälkeen, ellet sitten pidä alussa eri huoneissa, jokatapauksessa toivotan jo nyt mukavaa viikkoa, kyllä varmaan sitten elokuun alussa kuulemme, kuinka kotiutuminen onnistuu, se hajun vieminen Roopelle jo nyt on muuten erittäin hyvä idea kasvi

Eivät ihan kahdelleen jää keskenään sisään, koska Riku viettää niin paljon aikaa ulkona, käy lähinnä vaan syömässä sisällä ja nukkumassa. Hiekka-astiakin pitää kaivaa varaston uumenista ja ostaa kissan hiekkaa… Kyllä sitten raportoidaan ja kuvia tullee taas.

Illan pihavierailupaikassa oli tällainen kaunotar hoidossa. Ei antanut edestäpäin kuvata.