Kissa, Osa 3 (alk. 11.6.2009), Suljettu

Eikös se Profender ole vaan eläinlääkäriltä saatava tuote? Muutenkaan ei kauheasti houkuta nuo valeluliokset, kun meidän kissat nuolee jatkuvasti toisiaan, ja ainakin netistä löytyvän tiedon mukaan kissa voi tuota Profenderiä nuoltuaan tulla tosi sairaaksi. Pitäisi eristää kissat toisistaan vuorokaudeksi, ja se vasta älyttömäksi menisi.

Milbemaxin pitäisi olla tehokas, ja se on makutabletti. Sitäkään ei kyllä apteekeista saa, eli el:n puoleen pitää kääntyä.

Nii tosiaan- meillä onkin vaan yks kissa.

Mä olin toissavuonna apteekissa harjottelijana ja siellä lajittelin kaikenlaisia lääkkeitä hyllyihih ja mun mielestä noi käsikauppamatolääkkeet on todella kalliita verrattuna tuohon Profenderiin.

Ja tuota sai ostettua el vastaanotolta.

2 5kk kissaneitoa Eskimon luona vierailulla…toistaiseksi kaikki menny hyvin.

Pientä sähinää ollu enimmäkseen tytöiltä.

Arempi tyttö on ollu täällä rohkeampi. Eskimo oleskeli penkin alla ihan sen näkösenä:miten täs nyt pitäis toimia. Mä vähän luulen ettei Eskimo ole tottunu murkkuikäsiin teinikissoihin. Mua vähän pelottaa että mulle tulee kissakuume…eeeihän tuu eihän- sanokaa ny että eituuu

No ihan varmaan tulee! :smiley:

Täytyykin seuraavan kerran kysyä tuota pilleripyssyä. Tänään meni Raidalle ja Täplälle Drontalit pieneksi pilkottuna, ja kukin palanen makutahnan sisään piilotettuna, hyvin meni:)

Kaikki kolme juoksee peräkanaa rappuja ylös alas hiiirrrveellä vauhdilla.

Hienooo :wink:

Pääsiäiseks nuo riiviöt tulee hoitoon…uuh

Karvaiset lapset ottivat osaa kirjahyllyn tyhjennykseen ja siirtoon.

Noora hyllyssä

Ilona hyllyllä

kissa kirjain päällä

Nooran mielestä kirjapinot naapurihuoneen lattialla olivat niin kiva juttu, että niille kelpasi ihan kehrätä.

Ja tässä viikonlopun vieraat Jeti ja Mango 

Kauniit kissat:)

Meidän Vallulla on tänään nimipäivä, onnea siis muillekin Valdemareille!

Naapurin katti vakoilureissulla

Tämä piha näyttää olevan mieluinen myös toiselle kissalle keväiseen lämmittelyyn.

Oma vilukissa lämmittelee sisätiloissa

Olisiko kellään neuvoa mitä tehdä, kun meidän Nooran runsas kaulakarvasto meinaa vanuttua hankaliksi takuiksi suunnilleen joka toinen päivä? Nyt on jo viikon sisään pari kertaa täytynyt saksia irti sellainen takku, jota ei millään konstilla saanut enää auki. Niistä tulee kirjaimellisesti sellaista huopaa, että kelpaisi vaikka hatun tai tossujen tekoon, mutta kissan turkiksi sitä ei saa palautettua.

Vaikka nuo mun kissat tommoisia pöwwöisiä ovatkin niin takkuun ei niiden turkki mene ikinä, onneks. Karvaa kyllä irtoilee ihan lintujen pesätarpeiksi asti =/

…"tää asento on tosi mukava…"

Aivan ihana kattikuva

Puolipitkäkarvainen kissa jonka turkki huopuu takkuuntuu täytyy kammata päivittäin ja kamman pitää olla pitkä piikkinen ja kohtalaisen taaja kampa. Karstan ja lyhyt piikkiset kammat ei käy tässä tarkoituksessa.

Minulla oli käytössä mustapiikkinen jonka piikit olivat tasamittaiset ja pitkät minusta ne hopenväriset piikit tekivät kissan turkin sähköiseksi ja sellaiset kammat missä oli piikit molemminpuolin piikit sekoitivat itsensä takkuun kissan turkkiin.

Myös kissan peseminen usein auttaa estämään karvan huopumisen ja ulkoileva kissa täytys tarkistaa tarkaan aina sisään tullessa sillä pehmeään karvaan tartuu aina kaikki roskat.

Onhan ne puolipitkäturkiset kissat upeita mutta niissä on työ pitää turkki kunnossa eikä sellainen turkki sovi vapaasti kulkevalle kissalle

Kiitokset neuvoista, tuollaista kampaa siis lähdetään etsimään tänään Kouvolasta.

En tiedä antaisiko Noora itseään pestä (vaikka toisaalta se on niin lullukka eikä paljon kastumisestakaan välitä, että voisi uskaltaa kokeillakin). Jotenkin tuo huopuminen liittyy nimenomaan oman kaulan nuolemiseen, koska ne takut tuntuvat saavan alkunsa märistä syheröistä, joita ilmaantuu pesusessioiden päälle. Luulen että niihin on varmaan päätynyt ruokakupista kastiketta tai jotain.

Ulkoiluahan Noora ei pääse harrastamaan kuin lautalattiaisessa ulkotarhassa. Eipä sitä muutenkaan voisi laskea ulos omin nokkineen kun se on niin kiltti ja luottavainen, ja nykyisin täällä on aika lailla liikennettäkin.

"Ihmetellään kans, että ‘‘oho!’’ mitä tuolle aamun lehdelle on tapahtunut, niin ehkä ne ei tajua…"