Olen kasvattanut kohokin siemenistä.
Ok, täytyypä alkaa pitää silmälla sitä ja vaikka siirtää yhteen paikkaan (toivottavasti vielä nousee). Mistäköhän se on mun pihaan eksynyt, jollei se luonnossa kasva.
Sain alppikohokin siemeniä, mutta en ole onnistunut löytämään mistään kylvöohjeita tai tietoa millaisessa paikassa se viihtyy… Tietääkö joku alppikohokista? Ainakin tässä ketjussa oli siitä kuva eli jollain ainakin taitaa olla kokemusta
Minulla alppikohokki kasvaa aurinkoisen penkin reunuskasvina. Laitoin siemenet hankeen kylmäkäsittelyyn, niin kuin laitan kaikki perennansiemenet, mutta saattaa itää hyvin ilmankin.
Hienoa, joku tietää! :) Kestääkö se hyvin kuivuutta? Leviääkö nopeasti? Tarvitseeko syvän mullan vai riittääkö matalampikin? Miten selviää talvesta? Milloin on kukinta?
Onko kenelläkään tämmöistä kohokkia kuin Jack Flash.
On kirkkaanpunaiset hapsulliset kukat siemenpussin mukaan.
Mulla nyt 13 terhakkaa taimen alkua purkis ja mietin pitäiskö jo koulia.
Ohjeen mukaan pitäis kukkia syksyllä.
Nuokkukohokki. Aidossa ketoympäristössään :)
Siemenistä Silene ' Pink Shelly', merikohokki luulisin.
Mikä on Silene fimbriata’n suomenkielinen nimi?
Tyttären pihassa kasvaa valkoailakkia ja puna-ailakkia.
No otin alkuja tänään , niin löysin yhden kukkivan, joka oli kuin valkoailakki, mutta hennon vaaleanpunainen.
Luontoportti kertoi valko- ja puna-ailakin risteytyvän helposti keskenään.
Tämmöisen näköinen siis, tytär kertoi nähneensä noita siellä ennenkin, mutta minä en ollut huomannut ennen.
Vähän tuo katselee alaspäin, kun just on kuopattu.
Olin jo viime kesästä haaveillut nurmikohokista kukkapenkkiini. Etsin vähän joka puolelta, autossa ollessani, lenkillä ym. Tänä kesänä lähdin meidän pellolle hommiin ja menin vähän poikkeuksellista reittiä. Kappas, siinähän sitä oli jokunen, omalla tontilla joutorakennuksen takana . Joskus tekee asiat liian vaikeaksi.
Jaahas, vielä pitää harjoitella, kun kuvat ovat vinksallaan.
Kasvatin kesällä taimesta marjakohokin, silene baccifera. Se kasvoi rönsyillen puolimetriseksi köynnökseksi, joka lakosi sitten tuen puuttuessa eri suuntiin. Marjat muuttuivat syksyn myötä mustiksi ja keräsin ne talteen siementen toivossa. Marjat ovat oikeasti vain kuori ilman minkäänlaista hedelmälihaa. Samaan kasviin törmäsin Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhassa kasvarin takana seinustalla.
Merikohokki
Rentokohokki siemenestä kasvatettu,yks minun lemppareista
Mulla kukki monta vuotta nurmikohokki mutta ensimmäinen kuuma kesä - 21 se menehtyi. Olin ottanut siemeniä talteen jo aikaisemmin mutta eivät itäneet. Haluan sen takaisin joten tilasin siemenet Seikku Tuotteesta joten saa nähdä onko mulla tämä ihanuus ensi kesänä:pray: