Keväällä vasta Nekomata, enpä tiedä ketään joka tähän aikaan saisi juurtumaan.
Nekomata, täällä : "Huonekasvit - Yleistä asiaa - Huonek.: Annetaan, vaihdetaan, etsitään postimaksua vastaan" on paikka joka on tarkoitettu etsiskely-ilmoituksille. Siellä kannattaa kysellä pistokastakin, joko nyt tai sitten noiden jo annettujen neuvojen mukaan keväällä.
Kiitoksia, etsiskelen siis keväämmällä pistokkaita, ja kiitos neuvosta tuonne palstalle kun olen täällä ihan uusi^^`
Tällainen alkoi kukkimaan, ymmärtääkseni jonkin sortin kohtalonköynnös, siksi kuva täällä. Korjatkaa jos väärässä! Lehdissä on jotain kummia pilkkuja, mutta ötököitä en ole löytänyt…
Terveiset kasvin antajalle!
joo oikeassa paikassa onpi,tosin ei taida olla köynnös vaan pensas,ainakin mulla on pensas.
Meinasin tähän sinikohtikseen vaihtaa mullat,mutta yllätti nupuilla.
Nyt saa luvan kukkia ilman mullanvaihtoa tai leikkausta.
Minun viime kesänä saamani sinikohtalonköynnös ja -pensas ovat aika erinäköiset kuin tuo Tupsukin. Lehdet eivät ole ollenkaan noin kiiltävät ja mielestäni erimuotoisetkin. Onko näitäkin erilaisia ?
Minä en ymmärrä, miks mä en osaa hoitaa sinikohtista. Tavallinen on ollut mulla jo monta vuotta, mutta sinikohtalo kuoli ;(
Kastelu siinä varmaan meni taas pieleen, mutta kun tavallinen on tässä suhteessa niin helppo, kun lehdet alkaa roikkua, jos sillä on jano.
(jos jollakin on sinikohtalon pistokkaita, niin otan mielelläni vastaan…)
-Niina-katotaan kun toi omani on kukkinut ja leikkaan sen,saat oksia.
Voin tuoda ne sulle kotia.
Kiitos tupsukki jo etukäteen
Eihän sitä tiedä, vaikka tällä kertaa saisin sen kukoistamaan…
Miksi sinikohtaloni lehdet käpristyvät? Onko se liian aurinkoisessa paikassa, vai mistä mahtaa johtua? Se kasvaa kuitenkin koko ajan, eikä mitään elukoita ole.
Mun sinikohtis kasvaa länsi-luode ikkunalla,ollut siellä koko talven ja
hyvin menestyy.
En laita etelä-ikkunalle tähän aikaan muita kuin kaktuksia ja
valkotupsukki on
`kidutukses´
Sais luvan kukkia.
Minullakin kohtalonköynnöksen lehdet käpristyy ?
Tavis kohtalonköynnös on ainoa, mikä on mennyt hyvin talven yli, nyt hyvässä kasvuvauhdissa.
Roselialta sain pari tavis kohtiksen oksaa, jotka laitoin veteen juurtumaan. Otin pois ylimääräiset lehdet ja laitoin nekin lehtijuurrutukseen, ajattelin ei se mitään ota jos ei annakkaan. Ne on nyt noin kuukauden ollu ja tänään kun touhusin muiden taimien kanssa niin katsastin nekin ja nehän oli kaikki juurtunu! Hah siis aina kannattaa kokeilla, en olis kyllä uskonu että tämä kasvi lehden paloistakin lähtee kun on niin haperolehtinen.
Onko kukaan teistä kokeillut sinikohtista lisätä lehdestä?
Tässä minun lehdestä kasvatettu tavalinen kohtis.Mulla on sinisestä paraikaa kokelussa olleet nyt 3 viikkoa mullassa hupunalla.Yllättävän moni kukka lähtee myös lehdistä kasvuun eli kokeilla aina kannattaa.
Mun kohtalo alko tekemmän nuppuja! En ole koskaan saanut kukkimaan ennen
Jostain kumman syystä sinikohtis ei kukoista tuolla paludaariossa… Olisin luullut sen täyttävän kaapin nopeasti mutta möllöttää vain eikä kasva:/???
Ja tässä meikäläisen koko komeus:
Pudotti jokaikisen lehden talven aikana ja nyt pukkas nuput. Lehtiä ei oo muita ku nuo kuvassa olevat, vaikka "vartta" on kyllä toista metriä.
Sinikohtalonköynnöset meni tosi hyvin talven yli. Kasvavat nyt vauhdikkaasti mutta toistaiseksi nuppuja ei ole vielä lykänneet.