Koira, Osa 2, (alk. 22.10.2008 ->) Suljettu

Jukopliuta kun jännittää!Ehkä jo tänä yönä Doris saa pentuja…Viime yönä en pystynyt nukkuun kun jännitti niin hirmusti,ja kuuntelin kokoajan Doriksen läähätystä että jokojokojoko???Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja saadaan terveet pennut sulostuttamaan meitä…Ensimmäisen kerran saan nähdä kun koira saa vauvoja,ihanaa!

Veikkaan että niitä tulee 3,mutta on sen masu niiiiiin iso että taitaa tulla 10!,kokoajan Doris tulee viereen ja haluu että koitan sen mahaa,ihanasti pikkuiset potkii:)

Laitathan Lissu vauvakuvia heti kun Doris antaa luvan ? Kaikki vauvat ovat niiiin ihanan suloisia !

Onpas Lissulla jännät ajat, ja Doriksella myös :slight_smile:

Onnea matkaan! Toivottavasti saamme pian ihania pentukuvia ihailtavaksemme!!

Mitä Dorikselle kuuluu?? Onhan kaikki sujunut hyvin?

Ei kuulu Dorikselle vielä uutta...valvontaavalvontaaMä en jaksa odottaa....niin

No ei mekään :slight_smile: Mitäs se Doris nyt meinaa…

Ei vaan, kyllä ne sieltä tulevat kunhan siihen kypsiä ovat!

Niinpä…meidän perheessä mikään muksu tule ajallaan,on sellaisia laiskamatoja kaikki!:slight_smile:

Pakko kyllä niitten tulla ennen viikonloppua,ei saa Dorista kiusata niin kauaa.Mutta yleensä sanotaan että koiralla menee ruokahalu päivää ennen synnytystä,niin sen mukaan ei ainakaan meillä synnytetä huomenna.Doris vetää jauhelihaa niin paljon kun vaan annan…

Saa nähä oppiiko Doris tähän hemmotteluun.Syötän sille jauhelihaa ja lihanpaloja samalla kun se vaan makaa.Luuta syötän sille pitämällä kädesssä sitä ja Doris aukoo vaan suuta ja rouskuttelee:).

Nyt on jo niin vaivalloista sen kävellä ulkoraput ylös ton pömppönsä kanssa,ja makuulle menokin on aika hankalan näköstä kun pitää mennä silleen kyljelleen,kun ei pysty mahan päällä makaan…tulis nyt ne vauvat…

Doris pidättelee vasiten synnytystä, kun noin hemmotellaan :wink:

Voi rukkaa, kyllä se on varmaan aika raskasta jo emollekin.

(nimim. kolme yliaikaista ihmisvauvaa synnyttänyt)

Nykyisin on yleensä isät mukana synnytyksessä. Miten Doriksella…??

Tottakai on isukki mukana synnärillä,saa nähdä pökrääkö:)Ja kätilönä pari kissaa=)

Hih,toi Hellä käpälönä on aika hyvä:)Kohta on taas Kassille näytettävää kun Elviksen lapsilta leikataan kynnet;)

Eikös se äitikoiran lämpötilan lasku ole edelleen pätevä konsti arvioida lähestyvän synnytyksen ajankohtaa?

Juu on,mutta Doris ei lämpene sille että sohin sille jatkuvasti kuumemittaria perssiiseen;) No nyt on 64vrk vasta menossa eli ihan normaalia on että menee vielä muutama päivä,tällä viikolla niitten kyllä pitää syntyä.

Mun nähdäkseni Doriksen mielipidettä ei nyt tarvitse kysyä?

No voihan nenä Lissu, teillähän on synnytyskin edessä, mitä ihmettä kaikkea vielä, saako Harvi tai Harmi olla kätilönä, vai ihan vain sinä itse? Oletko käynyt valmennuskurssin? Lykkyä tykö ja monta tervettä pentua toivotan!

Onko kaikki pennut jo varattu?

mä olen kerran viikon mitannut yhden nartun lämpöä 3-5 kertaa päivässä eikä se ikinä ollut alhaalla.Sen jälkeen en mittaillut ja kolmisenkymmentä pentuetta on mun käsien läpi mennyt. Syömättömyyskään ei pidä kaikkien kohdalla paikkaansa. Yks narttu söi hyvällä halulla ja saatuaan syötyä alkoi työntää ensimmäistä pentua. Yhdestä taas näki että synnytys on käynnistynyt, mutta mitään valmista ei tullut ennen kuin mä hoksasin että se raukka luulee varmaan tekevänsä tarpeitaan ja ei voi sisälle tehdä. (Oli ensisynnyttäjä). Niinpä ensimmäinen pentu syntyi mun kämmenelle ulkona.

Lissu varaa synnnytysvaiheeseen jotain huonompia peittoja tms. Iso koi ra tekee melko varmasti silppua alusistaan kun alkaa tekemään pesää.

Meillä afgaani ja venakko repivät huovan riekaleiksi.

kakapo,2 narttua on varmuudella varattu.Ja 2 urosta alustavasti.Toivottavasti niitä tulee edes sen verran:)

Alkaispa nyt Doris jo puskeen niitä ulos…Laitoin sille makuuhuoneeseen ja sisäsaunalle pesäpaikat,paljon täkkejä.ilmeisesti makkariin se ne tekee,kun sauna on sen verran oudompi paikka.Siellä saisivat kyllä olla enemmän rauhassa,mutta toisaalta Doris on niin mammantyttö,että mun tarvis olla sen kaverina siellä,jotta viihtyisi:)

Hyvin maittoi äsken vielä peuranliha,mutta huomasin että kun se istui niin pepun paikalle oli tullut jotain nestettä parin ruokalusikallisen verran.Oliskohan lapsivesi tihkumassa vai alkaako virtsa karkaileen kun pennut potkii…Jännää silti:)