Kyllä koiratkin käyttää hammaslankaa!
Oonko mä vainoharhainen vai onko teistä syytä huoleen?
Me asutaan siis täällä landella,ei paljoa autoja/ihmisiä kulje.Viikon verran olen iltaisin tarkkaillut että outo pakettiauto hiljentää aina meidän talon kohdalla.Eilen kun olin Dorista ja Elvistä taluttamassa,se sama auto pysähtyi.Nainen tuli höpöttelemään(ilmeisesti venäläisiä tms,kun puhui hoono soomi)Mies kuski jäi autoon.Kovasti se nainen näytti kiinnostuneen meidän kooirista,kyseli ummet ja lammet,onko hyviä vahtikoiria,iät ja onko ollut terveitä...minä tietty vastailin kiltisti ja möläytin vielä että Doris taitaa saada viikon päästä pentuja.Kyselin sitten että onko heillä koiraa ja vastaus oli että ei ole nyt.Kymmenen minsaa melkein höpöteltiin eikä siinä sen ihmeempiä,mutta tänään aamupäivällä olin viemässä koirille luita aitaukseen,huomasin että nyt ne kyllä haukkuu oudosti.Menin katsomaan ja toisella puolella aitausta näin sen venäläisen tms.miehen,jolla oli kaksi nahkahihnaa kädessä.Huusin että mitä asiaa,ja se vähän säikähti kun huomasi mut,ja pisti hihnat selän taa,vastasi vaan että me olla järvelle matkalla ja lähti pois ripeästi kävellen.
Musta kyllä oli tosi omituista! Hieman vaikutti siltä että meinasi napata koiruliinit mukaansa!,Järvi on kyllä tossa sadan metrin päässä,mutta mitä se äijä teki keskellä peltoa,meidän tontilla?ei ole edes tietä vieressä...hitto että vieläkin sydän hakkaa! Koirat tuli kyllä samantien sisälle,ja tarhan oviin laitetaan munalukot!
Tosi outoa vaan yrittää viedä mammutin kokoiset koirat,jotka ei ole edes puhdasrotuisia!Ajattelin kyl että onhan noi komeen näköisiä vahtikoiria,jos vaikka venäjällä on koirat vähissä niin tarvii täältä varastaa,ja varsinkin nyt kun sais pennutkin samalla
Hitto kun kiukuttaa!
Noi hui, kyllä olisin minäkin huolissani! Vaikuttaa aika epäilyttävältä käytökseltä.
Huh huh, kuulostaapas todella epäilyttävältä?!
Lissu85, jos sillä miehellä oli hihnat kädessä niin ihan taatusti et ole vainoharhainen! Sinuna en jättäisi hetkeksikään koiria ulos yksin. Ei siinä munalukko paina mitään jos ketään ei ole kotona ja sinne aitaukseen on päätetty mennä. Niinkuin vaikuttaisi päätetyn!
Kannattaa siis muutkin näillä main(tai en tiedä kuinka isolla alueella liikkuvat)asuvat joilla on koirat aitauksessa olla varuillaan,eikä ole pahitteeksi laittaa lukkoja tarhan oveen…Täällä laitetaan siis lukko kissatarhaankin.
Voiskos tuollaisesta ilmoittaa jo poliisille?
Meillä koirat on sisällä yöt,ja useimmiten silloinkin kun ollaan pois kotoa tai sit ovat mukana.Just viikko sitten oltiin pois kotoa pitkä päivä ja koirat oli aitauksessa,onneksi olivat tallessa!Enään en kyllä jätä niitä ollenkaan yksin,en uskalla.Onneksi kyllä ne haukkuu heti kun näkee outoja ihmisiä,luulisi että se olisi ainakin pelottanut sen kamalan äijän pois,mutta ei…
En usko että poliisi voi tehdä tuohon asiaan mitään,vaikka ne ihmiset löytyisikin,niin eihän ne periaatteessa ole mitään väärää tehnyt…
Pelottaa vaan omien ja vieraiden koirien puolesta.Ehkä on jo useamman vienyt,tai sitten yritti saada vaan nämä meidän hauvat mukaansa.Se ei olisi kovin vaikeeta ollu kun nää on niin hirmu kilttejä kaikille.Onneksi kerkisin just sillon ulos hätiin! Ehkä se ukko luuli ettei olla kotona,kun ei ole autoa pihassa,se ei tiedä että olen autoton kotiäiti,aina valppaana!
Kannattais kyllä poliiseille ilmottaa, jospa ovat jo ennenkin varastaneet! Varsinkin jos vielä näät auton siellä ajelevan. Täältä meidän tuttujen tutuilta reilu vuosi sitten vietiin tarhasta kaksi koiraa, koskaan eivät takaisin saaneet.
Joo,ilmoitan poliiseille jo vielä hiippailevat näillä kulmilla.
Toivottavasti tämä oli niiden ensimmäinen ja viimeinen yritys,ostais himputti omat koiransa!Kodittomia koiria on venäjälläkin löytöeläintarhat pullollaan,hakisivat sieltä ettei täältä asti tarvitse lähteä varastamaan jo kodin omaavia koissuja…Ja sitäpaitsi ei tuollaiset ihmiset ole koiraa ansainneet,ilkimykset.
Jos näet sen auton vielä, niin yritäpä saada rekkari ja malli ylös kaiken varalta.
No jopas, kyllä meni kylmät väreet pitkin selkäpiitä. Kyllä kuulostaa melkoisen epäilyttävältä ja jos mies tosiaan oli koira-aitauksilla hihnat kädessä, niin ei tuossa mitään epäselvää ole, asia on selvä kuin pläkki. Erikoista kuitenkin, jos koirasi eivät ole rotukoiria, mutta kaipa heillä on tilaus tuollaisille. Pidä koirat sisällä, kun kukaan ei ole ulkona ja tuvan ovet myös kiinni ja ole itsekin varovainen, minua huolestuttaa.
Kamera on hyvä väline, tälläisissä hommissa.
Seuraavan kerran, kun ilmestyvät ota kamera mukaan ja ole kuvaavinasi autoa ja henkilöitä. Se pelottaa ne tiehensä. Tietysti on eduksi, jos otat sen kuvan siltä varalta, että kuulet joltakulta viedyn koiran. Ihan kamala ajatuskin, että oma koira vietäisiin johonkin epämääräisiin oloihin!! Puistattaa ihan…
En nyt halua olla pahanilman lintu, mutta saattoi ne katsella samalla muutakin vietävää:(
Itse kirjoittaisin asiasta juttua vaikka paikallislehden lukijapalstalle, niin osaisivat muutkin koiranomistajat olla varovaisia. Vielä kun laittaisi jotain "yleispätevää kuvausta" pariskunnasta samaan tekstiin, niin sitä parempi. Hyvä jos koirat pystyy pitämään sisällä silloin kun ei ole itse kotona. Löytyisikö joltain tuttavalta riistakameraa lainaan? Kamera ottaa liiketunnistimella aika hyvälaatuisia kuvia. Kameran voisi laittaa passiin, kun ei ole itse kotona (vaikka koirat eivät olisikaan tarhassa). Tosi outo juttu kaikenkaikkiaan...
No kyllä on syytä olla varuillaan… onpas hurjaa tuollainen. Että täällä Suomessakin saa nykyään pelätä, että koira varastetaan… Ennen uskalsi jättää koiran täällä maalla kaupan ulko-oven viereen, kun nopeasti kipaisi hakemassa kaupasta jotakin, mutta ei enää puhettakaan, että uskaltaisi…
Tosi ikävän kuuloista! Mä ainakin olisin vainoharhainen, jo pelkästään outo auto, joka liikuskelee epämääräisesti, on minusta hälytysmerkki. Meidän kylällä oli outo paku muutama vuosi sitten, kuulemma öisin kävi muutamina kertoina ajelemassa sellaista hiljaista pikkutietä jonka varrella kuitenkin useampi talo. Tuttuni, yökyöpeli, alkoi sitä ihmetellä. Jonkun ajan kuluttua selvisi, että tyypit olivat tehneet alueella murtoja. Ne saatiin kiinni, mutta en muista miten homma varsinaisesti selvisi.
No Hyvänen aika, koiravarkaitakin vielä! Kyllä on enemmän ku lykkyä et Lissu85 osuit oikiaan aikaan paikalle. En tiiä suututtaako vai ketuttaako tää touhu nykyään, varmaan molempia. Meilläpäin ei oo toistaseks liikkunu ku pyörävarkaita, mut nekin sillain röyhkeesti ihan oven vierestä ovat koittaneet viedä.
Joskus ei tosiaankaan tarvinnu edes lukita ovia yöksi, nyt on jo kaikenmaailman huumekakaroista alkaen, ja ollaan sentään pienessä kunnassa.