Son meillä pitkä yö eessä, Eetu on meleko tiuhaan tahtiin vailla kartanolle pissille, sielä se raukka koittaa pissata 30-45 minsaa, pissaa tulee vaan jokunen tippa, sit ku on pimiää niin sitä ei nää että jos se pissaa toppaa tulemasta kokonaan, son hajettava taskulamppu komerosta esille
Jade, mahtaaks koirille tehota samat jutut ko immeiselle? Eli oman kokemuksen mukaan persilja, karpalot ja sianpuolukkatee autta ko. vaivaan.
Kaikkia noita voi surutta syödä lääkityksestä huolimatta. Tuli vaan mieleen, et jos makkaran seassa vaikka sitä persiljaa antais isot määrät jne.? Kuivattukin käy, jolsei tuoretta saa.
No mittään nuista meillä ei oo ja kauppakin menee kello 23 kiini. Miten kauan mennee että antibiootti alkaa vaikuttamaan? Eetu sai tribrissen nimistä semmosen sian annoksen, 2 nappia aamulla ja illalla. Ilikiää ku toinen on pipi ja mittään ei pysty /ossaa tehä että olo helpottas
Omenaviinietikka auttaa myös mutta tuskin Eetu sitä suostuu juomaan. Jos se lääke on sopiva ja oikea auttaa kyllä heti, ihmisellä olisi jo aamulla viimeistään oireet helpottaneet.
Kyllä sen antibioottikuurin pitäisi aika nopsaan alkaa varmaan vaikuttamaan. Entäs kipulääke, saako koirulille antaa jotain? Se on viheliäinen vaiva kyllä tuo:(
muoks. Täällä on nopeaa väkeä, tai sitten mä vaan oon hidas. C-vitamiini myös auttaa.
Siellä voi olla “hiekkaa” rööreissä
No heti huomenna sitten, mut kato nyt et juo PALJON. Jolsei vesi maistu, sekoita joukkoon jotain esim. liha/kasvi ym. kuutiota tai koiranruokaa jne, sillain vähissä määrin, ettei tuu suolaa liikaa. Pahinhan on jolsei pissata, sitte ne bakteerit pääsee oikein lisääntymään.
Täältä lähtee kunnon rapsutukset ja hyväilyt Eetulle, eiköhän se siittä.
Kai siihen antibiootin vaikuttamiseen menee päivä tai vuorokausi? Pitäisi huomenna olla jo parempi. Miten se lekuri totesi että on pissatulehdus, kokeella vaiko päätteli? Jos ei tehty testiä vaan oireista pääteltiin, ja huomenna tilanne on sama kuin nyt niin soita sinne ja kerro.
Mitä nyt voisit tehdä on se että saisit sen juomaan niin paljon kuin mahdollista. Ihan sama kuin ihmisillä eli ns. "vaihtuvuutta" pitää olla! Eihän se tietty juo vaan silleen että sanot että "kuppi tyhjäksi", mutta voit kokeilla sellaisia jippoja. Laita vesikuppiin pinnalle jotain sellaista joka on sille herkkua ja jota se yrittää siitä kielellä saada suuhunsa pyydystettyä. Itse olen kesällä pitkillä kuumilla autoreissuilla ostanut taukopaikoilla jäätelötötterön ja siitä jäätelöpaloja laittanut vesikipon pinnalle. Jäätelölle persot koirat sitten yrittää sitä kielellä pyydystää ja samalla latkivat vettä ihan mukavasti. Täytyy vaan pitää huolta että siinä on sitä tavaraa niille pinnalla senverran ettei niiltä mene mielenkiinto. Voisi kuvitella että esimerkiksi leivän päälle tarkoitetut leikkelepalat olisivat joillekin koirille tavoiteltavia herkkuja. Mielikuvitusta peliin ja nestettä koiralle ![]()
Muoks, kirjottelin niin paljon että tagetes jo ehtikin samaa asiaa kertomaan.
Eetu juo hyvin, monta kertaa on nyt illan aikana juonut vettä, täälä sisällä se on ihan rauhallinen, nukkuu noin tunnin ja taas mennään pissalle. Lekuri otti pissanäytteestä testin ja ph oli noussut, aiko soittaa jos näytteessä on kiteitä eikä se ainakaan vielä tänään soittanut, en tiiä sit kauanko siinä menee että ne kiteet siinä näkyy jos niitä on, eturauhasen se kokeili kans ja soli ok lämpöä oli pikkusen
Eli näyte on otettu, hyvä. Muuta et nyt voi tehdä kuin saada sen juomaan enemmän, ja vielä sittenkin vähän enemmän. Voi olla että joudut yöllä käyttämään sitä pissalla muutamia kertoja mutta pikku juttuhan se yhden yön pihapiipahtelu on, asennekysymys ![]()
Joo, minä käytän sitä ulkona vaikka 100 kertaa yössä ja nukun ootellessa vaikka portailla, kaietta tyynynä pitäen, mun yövalvomiselle on ihan se ja sama kuhan eetu tulis pian kuntoon, on sillä varmaan lysti olo ku se saa seuraavan kerran pissan tulemaan lorinan kera
Ei tule Eetulla pissa vieläkään, ihan vaan pari tippaa, se eilinen lääkäri ei vastaa, kuinka yllättävää. Soitin sit Pellon eläinlääkärille asiasta ja se sanoi että jos löytyy Litalgiinia niin sitä annatta, no sitähän löyty, tunnin sisällä pitäs vaikuttaa mut jos ei vaikuta niin sit on piru merrassa, pitäkää nyt kaikki peukut pystyssä että Eetu pissaa tunnin päästä
On peukut ja varpaatkin pystyssä, toivottavasti tilanne laukeaa ja Eetu saa pissattua!
Ei tuu pissaa vieläkään kunnolla, voi perse, mulla hajuaa kohta pää
älä hermostu, mulla kollikissa rassattiin kerran auki ja koiralla on sentään suuremmat putket jos tarvii rassata.
Onneksi yks elukkalääkäri oli niin kiva että suostu tekemään tänään pitemmän päivän, pakko sille on saada apua
Kyllä se siitä lutviintuu kun tänään pääset lääkäriin sen viemään uudelleen!
Son ihan hirveetä kattoa ku toinen on tosi pipi
Tiedän.
Mun täytyy käydä täällä nyt vähän väliä kattomassa onko Eetusta uutisia.