Se on menoo sitten…
Koska te meette? Kysy saaks laittaa kuvia penttiin!
No ei se vielä oo, jos se äitikoira meille irvistää ku mennään son pennut katottu meiän kohalta. Ne pennut on nyt 3 viikkosia ja ovat sielä talon sisällä muun perheen kans
Heksu, mahdollisesti jo huomenna, pittää kysyä isännältä ku se herää, munapää nukkuu tähän aikaan päiväunia 
Sano et olis aika monta emäntää kun tahtois nähä pennun
Juu, rauhassa kattelette ja oishan se tietty hyvä jos voisi isääkin nähdä, tiiä sit mitä himmurotuja siinä on!
ei tartte olla ennustajaeukko, et tietää jaden tulevan takaisin koira kainalossa. pistä sit kuvia. mistähän tämä mun intoni nyt johtuu, kun olen kissaihminen mieluumminkin?!
Päiville kiitos selvityksestä!
No sen tiiän ettei se oo kooltaan mikään himmu ![]()
Peippo, ei tuu jade pentu kainalossa kottiin ainakaan vielä huomena, luovutus on ens kuun lopussa
Jade, valkkaa pienikokoisin niistä uroksista, vai?
Ihan täälläkin jännittää kissaihmistä ![]()
Varmaan se pienin käppänä joka sit ois muutenkin ok
Tässä on muuten ossa mistä näkee sen ilmotuksen ja siinä on kuvakin niistä pentuloisista
http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/apula/apula.pl?5
Se on toinen kuvallinen ilmotus
Mitä koiraa jade menee kattoon sitä Pyreneittenkoira vai.
Nyt yritän jarruttaa onkohan sopiva rotu
Pyrren ja jonku pienemmän koiran sekotusta
Jade sinuna nyt miettisin vielä vahvasti onko sopiva rotu.
Kyllä se varmaan omien lasten kassa tulee toimeen mutta entäs vieraan lapsen kanssa ajattelin sitä sun veljen lasta joka ei ole joka päivä teillä.
Se on iso ja vaatii aika vahvan koulutuksen.
Tollasia kääröjä kun menee kattoon niin se on menoa sitte. Ettei vaan tuu varattua useampaakin ![]()
Niin, isken 500 euroa pöytään ja tulen 5 koiran kanssa kottiin, ei vaiskaan ![]()
Mumi, oli se koira minkä kokoinen tai rotunen tahansa se vaatii koulutusta ja jämyä otetta, jos koiran pennun antaa elää ku sika pellossa siitä ei tule sit niin yhtään mitään
Tiedän Jade kaikki vaatii koulutusta toiset enämpi toiset vähempi.
Tämä on paimenkoira jolla erittäin suuri paimentamis ja suojelu vietti ja suhtauttu vieraisiin hyvin torjuvasti vahtii vaikka sun nipponia niin tehokaasti ettei se sun veljen tyttö saa siihen koskea samaan tyyliin vahtii kiveä teidän pihassa ja sinua kukaan ulkopuolinen ei saa tulla liian lähelle sinua
Minulla on ollut ainoastaan paimenkoiria eikä yksikään ole ollut hankala. Oma reviirihän on kaikilla koirilla ja sitä vahtivat mutta jos pentu on tervepäinen niin oppii pienestä pitäen siihen että ne on muut kun huolehtii ensisijaisesti. Varsinkin kun on vanhempi koira talossa.
Kunhan Jade nyt käy ensin katsomassa. Uskoisin, että koirien kanssa elelleenä näkee kyllä, miltä emo ja pentue ja olot vaikuttavat. Ja eiköhän Jadella vaistot pelaa sen verran, jotta jos tulee olo, että ei oikein tunnu ookoolta, niin toimii myös sen mukaisesti.
Ja ainahan voi kysyä meiltä ;p
Minä jarruttelisin myös…
Laumanvartijaroduissa on sellainen ominaispiirre, että ovat kyllä oman perheen kesken mitä suloisimpia lällyköitä, mutta hyvin hyvin epäluuloisia ja pidättyväisiä vieraita kohtaan. Eihän siinä mitään sinänsä, kaikkihan haluavat koiran, joka puolustaa omaa perhettään ? Mutta kuka oikeasti haluaa elää sellaisen koiran kanssa, että pitää olla sydän syrjällään, ettei taloon/pihaan vain tule vieraita… Valtava on vastuu.
Joo, mä nyt en ymmärrä tälläistä koiranottoa. Mun mielestä kyllä pitää olla aika tarkkaan selvillä mitä haluaa. Kun mä viimeksi vaihdoin rotua, tein listan vaatimuksista mitkä rodun pitää täyttää. Ja seula oli niin pienisilmäinen ettei siitä montaa rotua läpi mennyt. Ja mun mielestä Jadekin aluksi tiesi mitä tahtoi. Nyt ollaan kokonaan pois kartalla ja ajelehditaan ulapalla muitten tekemien ehdotusten (pentuilmoitukset) mukaan ja ollaan jo mielestäni kaukana oikeasta reitistä.
Nyt pitää istua hetki hiljaa ruutupaperin edessä ja kirjata uudelleen ne uuden kumppanin tunnusmerkit jotka pennun pitää täyttää. Sitten lähdetään siihen suuntaan mihin oikeasti halutaan itse mennä.
Jos olet valmis pistämään sekarotuiseen 100-300€ niin siitä on niin lyhyt matka jopa puhdasrotuiseen pentuun, siis esim. 10 ruokasäkin verran.
Kysyit leikkisästi palstalaisilta vaikutatko riittävän jämäkältä hankalalta vaikuttavan rodun kasvattajaksi. Minä nyt vähän horjutan sua: Jos sitä nykyistä koiraa ei ole saatu kulkemaan taluttimessa vetämättä joka on kasvatuksen ensimmäisiä perusasioita, niin pyreneittenkoirasta voisit saada uuden perheenpään. Älä pahoita mieltäsi, yritän tässä saada sut pitämään omat jalat maassa.