Koira, Osa 3 (alk. 26.6.2012 ->), Suljettu

Taitaa niitä riittää vähän muuallakin…

Minun pienet kääpiömäykythän kerran pääsi yksityistiellä hyörimään kahden kiinni olevan sakun ympärille… syy oli minun kun en huomannut tätä jokamiehen oikeudella tepastelevaa. Mun koirat ei koskeneet häneen aikä hänen kahteen sakuunsa vaan riensi tielle moikkaamaan iloisesti !

Vaikka sain nopsaan koirani syliin napattua niin :

Sakun omistaja kiroili ja huusi minulle uhkauksen: Päästänkö nää irti nyt ja katonko kun sun koiras syödään ?

Mä vastasin siihen että teeppä se jos itsetuntosi siitä paranee mutta sen sitten maksat kalleimman kautta… ( helppo oli uhota minunkin kun koirat oli sylissä jo turvassa vihaiselta sakujen omistajalta ). SAKUT oli ihan tyyniä …eivät käyneet kierroksilla kuten omistajansa :slight_smile:

Olen aiemminkin ottanut kantaa siihen että tietynlaisia koiria ei saisi myydä kelle tahansa… en syytä ketään tai ole pahan ilkinen.

Meitä omistajia on valitettavasti moneksi, niin kuin myös noita nelijalkaisia ystäviämme. laugh

Koirapuistot on meillä paikka, joka kierretään kaukaa. Täällä Jyväskylässä niistä on löytynyt myrkkysyöttejä ja lisäksi sinne tahtoo pesiytyä juurikin juoksuiset, aggressiiviset tai jollain tapaa sairaat (esim. ripuli, madot) koirat. No jaah, tämä oli kyllä törkeydeltään maailman luokan yleistys, mutta pointtini lienee selvisi. (Se, joka sessensä kanssa käy JKL:n puistoissa sääntöjä noudattaen, ei nyt vedä tuosta yleistyksestäni palkokasvia klyyvariin. mail)

Minä nautin tytsyistäni ja niiden seurasta ja elän jännittäviä hetkiä odottaen, alkaako "LittleBlackien" masu kasvaa. indecision

kuva

Oli jännät paikat. Saatiin ehdollinen aika eläinlääkärille, koska hänellä oli päivystysvuoro. 25 minuuttia ennen sovittua aikaa hän soitti ja perui, koska tosiaan tuli kiire lähtö toiselle puolelle päivystysaluetta joka on ISO. Hän lupasi jättää kipulääkettä toimistolle. Kysyin että ootko nyt siis tulossa käymään siellä, mä oon tässä sadan metrin päässä kaverilla kylässä. Joo, on tulossa. No koira ja minä oltiin vastaanotolla jo ennen kuin lääkäri. Hän ehti tunnustella jalan, pistää kipupiikin ja antoi lääkkeet mukaan. Joko venähdys tai pieni hiusmurtuma, joka tapauksessa niin pieni ettei sille tehdä muuta kuin pidetään levossa ja annetaan kipulääkettä niin kauan kuin ontuu.

Voi pientä, pikaista paranemista Pikille!heart Ja joku rautatanko väliin, jos se mörssäri vielä puskee päälle(vitsi vitsi)

Hankalin…sulle kävi tuuri ! Meillä hämeessä kun Miran tilanne paheni yötä myöten niin isäntä ajoi 70 km…päivystävään …verta oksentavan koiran kanssa. Mira sitten pökertyikin ja piikki annettiin välittömästi.

Tästä tulee 24.4 kolme vuotta ja muistan sen kuin eilisen…

Taas on urakka suoritettu;Ruusa pesty, föönattu ja kammattu

Höh, eikä ollu ees kuvvaa…

No katotaan jos huomenna saan aikaiseksi

Naapuri laski neljä koiraansa vai viisiköhän niitä jo on? ulos tähän aikaan pyhäaamuna ja hirmuinen haukkuminen päällä. Jotkut varmaan tykkäisivät nukkua.

Meillä koira tulee nykyään JOKA aamu klo 6 herättämään minut, kun huomaa että olen kunnolla herännyt, menee itse takaisin nukkumaan… Ei edes halua ulos, mutta meillä on sitten näköjään tämmönen rytmi…

En saanut kuin tämmöisen pissakuvan, sitten loppui akku

kuva

Onpas hän pörhee. Oliko tää niitä kiinanharjakoiria ja jääkö tommonen pörröturkki?

Mihinkäs se siitä muuttuis enää. On tietty nyt pari kolme päivää tavallista pöyheämpi föönauksen jäljiltä

Voi että, niin se aika rientää, Ruusakaan oo enää mikään vauva.

P.s. olishan se mukava kun olis joku sopiva kurarapakko lähimaastossa, vois vaikka piehtaroida hiukan, kutiseehan se kaiken pesemisen ja höösauksen jäläkeen.

Annille sattui eilen palloilulajeille tyypillinen polvitapaturma. Eli pallonnouto leikissä tytöt Anni ja Peppi juoksivat toisiin pahki, ja Annilla vääntyi polvi. Vauhtia oli niin paljon kun vain welshistä ja ajokoirasta lähtee. Onneksi mitään ei mennyt rikki, vaan levolla selviää. Ite säikähdin ihan hiiteen Annin parkua. Tiesittekö muuten, että ajokoirat itkevät? Nyt on sessuriepulla lepopäivä. Eli sohvalla loikoilua ja luun jyrsimistä.  (Edelleenkään en saa kuvaa pienennettyä...)

kuva

Urheiluhan on tunnetusti terveydelle vaarallista. Voi toista, onneks ei pahempaa. Kyllä kaikki koirat itkee, muistan kun itekkin itkin kun miun entinen bokserinarttu Ronja istu nojatuolissa melkein viikon ja isoilla silmillään mua tuijotti ja itki.

Hmm… Onkohan tämä nyt vanhuutta vai, kun meidän serapi-herra 7-vuotta, joka yleensä aina keskellä huonetta ja sohvaa ja aukealla, on nyt eteisen kaappiin (!) tehnyt itselleen pesän, siellä viettää paljon aikaa, kauheesti on paljon enemmän asiaa kuin yleensä, kummallista mouruamista, ihan kuin kolli kissa! Toinen vaihtoehto tietenkin on että tuo naapurin tytöllä olisi ne ekat juoksut alkamassa ja touhuaa niille yhteistä “pesää” :wink:

Eihän se ole kipeä? Koirat menee monesti piiloon, jos ovat sairaita.

Mutta hei, toivotaan että se on vain rakentanu itelleen leidien varalta poikamiesboksin. 

Se on tietenkin myös vaihtoehto, mutta lämpö ainakin normaali ja jos johonkin sattuu niin aina kyllä valittaa sitten niin ettei kenellekkään jää epäselväksi. Nyt on vaan niin kummallista käytöstä, että ihmetyttää… Jos ei tästä tokene/normalisoidu/selviä että tyttöystävä juoksuinen niin viedään kyllä näytille lääkäriin…