^ Ihana!
Mitäs Susu nyt tuumaa…
Susu oli eilen aamulla oven takana kun olin koiran kanssa lähdössä lenkille eikä häntä ole sen jälkeen näkynyt. Olisin pitänyt kahdenkerroksen väkenä, mutta ei nyt onnistunut.
Tulee varmaan joku päivä takaisin, toivottavasti:)
Kurpalla on kirjaimellisesti Seura koira:)
Ihana nakikoira söpöäkin söpömmällä ilmeellä Jerereellä. tyär on nimennyt mäyrikset nakkikoiriksi...:)
Ihana tuo Kurpan hauvelivanhus, mulla saman näköinen, harmaampi ja jo kuudestoista vuosi menossa, seuraa jalan vieressä, kun ei enää näe paljon mitään, eikä kuule…
Käytiin tänään Milluskan kans tutun huskytarhalla.
Sielä oli pikkusia
keskikokosia
ja isoja
Päästiin me ajelullekki ja voi ku soli kivaa
Tämä se nautti rapsuttelusta
Voi että huskyt on kauniita koiria. Ja nuo silmät!
Tänään oli valoisa, keväinen aamu, näki ottaa kuvia.
Linnut lauloivat, se on Savulle ihan uutta.
Piki, Savu ja Kieli
Milluska se katto nuita simmuja vähän pitkistään ku ei se oo nähny koiruuksilla ku ruskeita simmuja
Musta on niin outoo taas et tolla meidän pentukissalla on ruskeet silmät, kun oon tottunu noihin sinisiin.
Mä nautin aamulenkeistä koiran kanssa. Meillä on työnjako: mä käyn aamusta tunnin lenkillä ja mies ja tytöt jakaa seuraavat kaksi tunnin lenkkiä. Aamulla on parasta, kun on rauhallista ja hiljaista, linnut laulaa eikä ole paljoakaan liikennettä. Ja nyt siellä on jo ihan kevät <3
Oon koukussa näiden tyyppien Instagram-tiliin, päivittäin pitää käydä katsomassa, onko tullut uusia ihania kuvia tai videoita Weimarinseisoja Harlow on varmaan maailman kiltein ja pitkäpinnaisin koira https://instagram.com/harlowandsage/
Meisän piti tänään lähteä mökille mut lähettiinki eläinlääkäriin… Helmi oli eilisen syömättä - ei tavatonta - ja illalla huomattiin et kovasti nuolee peräpäätään. Aamulla tummanpuhuva tippa lattialla ja samantien soitettiin lääkäriaikaa. Nyt on sit antibiootit ja kipulääkkeet päällä ja keskiviikkona kohdunpoisto eli kohtutulehdushan siellä vaivana oli. Ultralla katsoi että ei siellä mitään erityistä näy; vuotaa ulos sen mitä tulee. Nyt vaan tiivistä tarkkailua operaatioon asti et huomataan kaikki muutokset jos mitä tulee. On nää keljuja juttuja, mut sai Helmi sentään symppiksen maineen ku heilutteli vaan häntää ultrattaessa!
Pitko toipumisia teitin Helmille…
Me aikanaan aika myöhään leikkautettiin meidän tytöt ja olisi aikaisemmin pitänyt koska toinen valeraskaili joka vuosi.
Kiitos miraemmi! Tilanne näyttää hyvältä koska Hemppu vaan reipastuu eli lääkkeet toimii. Jatkoa ajatellen on se leikkaus päätetty tehdä kun yleiskuntokin on hyvä ni toipuu varmemmin. Ikää kuitenkin jo 11 vuotta.
Pitkon Helmille nyt voimia toipumiseen.
Meillä riiseninarttu leikattiin heti ensimmäisen juoksun jälkeen. Narttu on nätti tyttö mutta koska emme suunnitelleet nartulle pentuetta, päätös oli helppo. Narttu oli silloin vajaa vuoden vanha ja toipui hetkessä leikkauksesta. Narttujen kanssa tuo kohtutulehdus on niin syvältä.
Helmille tsemppiä ja pikaista paranemista myös tulevasta leikkauksesta.
Meidän Retulle sattuu ja tapahtuu lähes joka kerta, kun käyvät metsällä. Nyt on vasen silmä, tai oikeestaan vasen puoli päätä turvoksissa. tuntuu että silmä on jossain syvällä päässä, ja siristelee sitä. Oisko sitten tökännyt sen johonkin.
No, kohta lähtevät isännän kanssa päivystykseen tarkempaan syyniin.
Retulla sarveiskalvon haavauma. Oftan Akvakol tippoja 4-8 kertaa päivässä n viikon ajan. kontrollikäynti ens perjantaina. Tai aikasemmin, jos tilanne pahenee.
Retun pittää pysyä kotona ku myöthän on jossaki pipi