Koira, Osa 3 (alk. 26.6.2012 ->), Suljettu

Eikös Jadetsu käy koskaa missää tuulettumassa ??

Me käydään 1-2 krt/vuodessa risteilemässä ihan kahdestaa… koirujen kaa me vaunuillaan kesäkautena siel sun täällä.

Me on yritetty kans kerta vuoteen käydä jossain…ilman yhen ainutta elukkaa. Aiemmin vanhin poika hoiti ne,mutta nykyään se ei enää jouda,joten viedään hoitolaan tutun luokse (sellainen joka ymmärtää turbojen päälle ja osaa niiden kans olla) .Kallistahan se on viedä vieraalle,mutta muuten ei pääse

Ollaan yritetty kerran vuodessa päästä viikon lomamatkalle, aika ollut jouluntienoo. Kolme koiraa menee silloin tuttuun koirahoitolaan hoitoon. Isot menee isoon yksiöön ja pienempi omaan keskikokoiseen. Kaikista yksiöistä koirat pääsevät ulos - sisään oman halunsa mukaan omaan ulkotarhaan.

Mukaan olen vienyt omat sapuskat, pedit ja lääkkeet. Hyvin on hoidettu. Kaikki kolme vetää kohti hoitolaa ja kaikki kolme vetää sitten myös kotiinlähtöaikana omaan tuttuun autoon.

Itsellä on niin haikea olo jättää ne sinne, mutta kyllä kaikki on aina sujunut hyvin eikä ole tullut mitään traumoja. Maksaahan se, mutta jos on koiria niin siihen on varauduttava.

Minun koira on tytöllä hoidossa kun jatkossa tarvitsen hoitopaikkaa. Outsukka ei ole vielä ollut yhtään yötä pois mamman luota mutta kovasti tykkäsi olla tytön luona. Ja onhan siellä ne kaksi lapinkoiraa kaveria. Jänkä ja Halti ovat meillä olleet Outan kanssa paljonkin, minä kun olen “uskottu” koirahoitaja! :smiley: Ikävähän sitä Outaa tulee varmaan sitten kun reissussa olen mutta en nyt uuri ole mihinkään menossa. Minulla on ystävä pariskunta jotka ovat olleet Outaa meillä kotona nyt kesällä hoitamassa kun on ollut noita läheisten hautajaisia ja ei ole voinut pientä jättää yksin kotiin. Sillon on ystävät olleet kultakin kalliimpia.

Hurjia on hoitomaksutkin…ei isompaa laumaa voi viedä montaa kertaa vuoteen ja pitkäksi aikaa. Vaan se on se hinta et pääsee lomalle =)

^ se on juuri näin, hoitomaksut on aika kalliita. Jos on koiria niin on myös varattava vähän extraa. Se on vaan hyväksyttävä. Meidän laumaa en sijoittaisi tutuille, mielestäni liian suuri vastuu heille.

Toisaalta, onhan koirahoitoloissa omat kustannukset ja vastuut asukeista. Ainakin meidän tuttu hoitola tuntee meidän koirien metkut ja pärjää loistavasti niiden kanssa.

Miulla on kaksi tuttua joilla on hoitola. Pyysin muutama vuosi sitten moelmmilta tarjousta 10pv lomaa ja 7 koiraa. Toinen lupas "kaveri"hintaan 900€ + omat ruoat mukaan, toinen lupas normi hinta 350€ +omat ruoat.

Näistä tää eka ei mielestäni edes ymmärrä oirien päälle juuri mitäänja on muutenkin vilunki immeinen,toinen taas kouluttaa ja harrastaa samaa kuin me ja on suht taitava. Valinta oli helppo.

^ ohoo, monta koiraa Nasty sinulla oikein on . Mutta, eipä silti, jos olisi isompi talo, aikaa ja voimat, olisi minullakin varmasti enemmän karvaturreja .

Lasken karkeasti, meilläpäin, 25 eur/koira/vuorokausi. Siitä saan vähän alennusta kun kaksi koirista on samassa yksiössä.

Mutta, elämä on...."tunnerikasta" kun on koiria , en vaihtaisi pois.

Meillä ei ole tällä hetkellä kuin 5 koiraa + 3 kissaa. Aika vähän pitkästä aikaaja ja määrä pienenee yhdellä ihan lähi viikkoina =(

ei näitä ilman osaa elää.

Nasty … ennen kun mulla oli vanhemmat niin edelliset koirat meni aina sinne ja mielellään menikin tai vanhemmat tuli meille hoitaan. Sillo se oli kätsyä ja huoletonta. Meni aikaa ja vanhemmat kuolivat ja tuli uudet koirat. Nyt ainakin vielä toistaseks saadaan mun kaiffalle pojat ja se on tosi kiva asia se :slight_smile: Kerran vuodessa saapi tuulettua :slight_smile:

miraemmi, käyn mut vaan semmosissa paikoissa mihin voin ottaa karvalapsetki :). Onhan rollossaki ties kuinka monta koirahoitolaa, mut semmoseen en karvalapsiani vie vaikka maksettas

Aika vähänhän mä kulijen kaapunkia kauempana. Mä niin tykkäjään olla kotona :)

Samalla linjalla Jaden kanssa

kuva

Mun rakkaat koirulit indecision Ensin äiti ja tytär, Luna ja Stella, Nala ja viimeisenä Joy.

Nin, koiratkin ovat luonteeltaan niin erilaisia. Kaikille ei varmaankaan edes sovi hoito vieraassa paikassa/omassa kodissa. Nämä mun on niin sosiaalisia ja huomionkipeitä, että luulen niiden olevan onnessaan saadessaan huomiota "vieraalta" ihmiseltä. Esittelivät innoissaan tempujaankin dogsitterille hänen käydessään. Ainakin tulee vaihtelua päivään eikä tarvitse olla yksin. Mutta jokainenhan tuntee oman koiransa parhaiten smiley

Mites, pesettekö koirienne hampaat? Me aloitettiin pesemään vähän aikaa sitten ja jo nyt huomaa eron. Ei ole tullut hammaskiveä lisää (jota ennen oli joillakin runsaastikin) , hengitys on raikastunut ja ikenet eivät punota. Vielä kun laskin, että tämän lauman hammaskivenpoisto maksaisi väh. 1400 euroa, niin aion jatkaa pesemistä. Alussa jotkut hieman vastusteli, mutta kun koirien hammastahna maistuu niin hyvälle, niin nyt peseminen sujuu jo melko mukavasti.

Kyllähän minäkin koton olen ja paljon olenkin …mitä ny sitte ukon ja koirien kaa lietsutaan vaunun kanssa pitkin Suomee sinne sun tänne :slight_smile:

Risteilyistä on vaan tullut tapa … isäntä ostaa mielellään synttis lahjaksi :slight_smile: Hyvää ruokaa saa kun turusta lähtee vuorokaudeksi ja hieno aamiainen stokiksen edessä piristää…kannattaa kokeilla :slight_smile:

Koiruuksillamme oli videon perusteellakin aivan sika lystiä hoidossa…

Miraemmi; meillä ei vanhukset jaksa kattoo.Miun äiti varmaan kattos,mutta asuu niin kaukana että turhaa ja kun en edes lapsia sinne vie niin miksi koirat.Miehen vanhemmat alkaa olla jo sen verta vanhoja ettei ne jaksa tätä laumaa.

Mää en vaan osais nauttia reissuista jos karvalapset olis jossain hoiossa. Koko ajan murehtisin saako ne ruokaa, onkaan niillä vessahätä, muistetaanko rapsuttaa, ja saakaan ne raukat ees hyvänyön sumppaa

Nasty joo ei mullakaan vanhuksia enää ole hoitamassa ja heidän viimeisen elinvuotensa me hoidettiin heitä …syöpä vei kummatkin aika äkkiä. Silloin matkoissammekin tuli taukoa kun meno oli pahinta…saatoinhan silloin lapsuudenystävänkin hautaan… ei riennot olleet mielessä ja onneksi silloin ei ollut koiria !! Matkustaminen stadiin vei täältä tuppukylästä yleisillä aina 2 tuntia suuntaansa.

Nyt sitte viime vuonna isäntä tilasi meille koirat ja varasi hotellin vaasasta ja nyt koiranalkki onkin taas ihan kiva asia ainakin yleensä.

Ilman koiria tuskin ulkoilisin vapaaehtoisesti pihaa pidemmälle yksinää.

Mä pesen meidän Eevin hampaita. Eevi tykkää siitä koirien hammastahnan mausta eikä pahemmin laita hanttiin kun harjataan hampaat iltaisin. Tehdään sen aina samaan aikaan kun Heli 6v. hampaitakin pestään illalla, on sitten molemmat tytöt iltapesulla yhdessä

Balkaninvuokolla on aivan ihanat koirulit

Jadetsu meidän koirat oli päässeet sänkyyn oikein nukkumaan ekaa kertaa elämässään :slight_smile: Lenkitetty viidesti päivässä ja syötetty ohjeeni mukaan…

tuoksuivat heidän hajuvesille ja partavedelle eli halittu oli paljon :slight_smile:

Jos ne olis olleet kauemmin niin oiskohan kotiin enää tulleetkaan :frowning:

Pari ensimmäistä reissua jolloin koirulit olivat hoidossa, mieleeni tuli juurikin nuo samat ajatukset. Ja kyllä olivat jatkuvasti mielessä. Oikein hävetti, mutta kerran olen kesken loman soittanut ja kysellyt kuulumisia. Tuttu hoitaja naurahti ja kertoi lauman olevan iskussa. Ruokaa söivät ohjeen mukaan ja lääkkeet otettiin niin että oli mennä ranne mukana. Hän sitten heti lähetti kuvan missä minun mussukat remuavat kaikki kolme keskenään, korvia myöten ravassa ja kaikki saman ison kepin perässä aidatulla alueella. Eli, kyllä niistä pidettiin ja pidetään hyvää huolta. Ainakin meidän tutussa hoitolassa.