Koira, Osa 3 (alk. 26.6.2012 ->), Suljettu

On se vaan ihana, jääkö nyt jo teille.

Eltsulla on ihana lörppykorva!!   Muutaman kuukauden päästä kun istut sohvalle on sulla sylin täydeltä karvakaveria
Kyllä taas iskee koirakuume kun katselee näitä teidän haukkujen kuvia.

Kyllä se nyt taitaa olla P-A:n koira. Huomenna jutellaan kasvattajan kanssa, ja jos asiat menevät kuten toivomme, pentu on vielä vanhassa kodissaan vajaa 2 viikkoa, sitten tulee meille kun P-A:n syysloma alkaa ja sen jälkeen alkaa kulkemaan P-A:n mukana koululla.

Tänään pentu sai vetolelun ja palloja. Pari kertaa käytiin autoajelulla ja katsomassa uusia paikkoja. Hyvin meni :slight_smile: Pentu sai paljon ihailijoita ja rapsutuksia.

PikkuPioni, tuosta pienestä pennusta tullee suuri koira :slight_smile: Nyt jo on 9 kg ja vasta 12 viikkoa ikää. Kunhan tuosta kasvaa, siinä ei kenenkään syli enää riitä… Siksipä P-A:n pitää kouluttaakin poika kunnolla, aikuisenakin sen pitää olla hallussa.

Minä en nyt ole oikein seurannut, miksi se koira menee eestaas?

Heksu, minä olen koirille allerginen (siis ainakin ollut…?) ja pentu on ollut meillä testaamassa mun sietoa. Nyt vaikuttaisi siltä, että kestän (tätä) koiraa ja se voisi jäädä. Koirahan kulkisi P-A:n mukana koululla Kokemäellä viikot ja vain vkl olisi kotona. Mutta P-A:n pitää vielä kysyä koululta lupa saada tuoda koira asuntolaan ja sitä odotellessa pentu olisi vanhassa kodissaan.

Ok, toivottavasti asiat loksahtavat kohdilleen joka paikassa :slight_smile:

Voi kun lutunen. Ihan tulee tippa silmään. Jouduin antanaan Teppo-beagleni talvella pois. Nyt sillä on hieno koti ja pääsee metsälle ja saa reipasta liikuntaa muutenkin. Vastalahjaksi olen saanut 3 rusakkoa jotka syövät kilpaa kaikkea mitä yritän kasvattaa.

Voi Tuuki, harmi että jouduit koirasta luopumaan :frowning: Onneksi koira sai noin hyvän kodin, varmasti nauttii elämästään siellä. Niitä rusakoita et ehkä ihan lemmikkieläimiksi kutsu, söpöjähän ne ovat, mutta…

Sulo

Voi miten surullinen päätös koiran elämälle :frowning:

Jokunen päivä sitten Odin (sakemanni) alkoi ontumaan toista etujalkaa. Itse epäilin, ettei vaan olisi luukalvontulehdus. Eläinlääkäri oli kuitenkin sitä mieltä ettei se tule yleensä kahta kertaa. Pari päivää ontui ja sitten loppui. Ihanaa, että jalka on taas kunnossa Pääsemme tänään koirakouluun

Luna ja Sasha sohvan selkänojalla. On ne vaan niiiiin rakkaita 

Viime kerralla koirakoulussa Luna oli ollut meidän perään (naapurin tyttö kouluttaa Lunaa ja olimme eri ryhmissä). Ei edes makupalat (koiran suklaa) ollut kelvannut. Täytyy tänään pilkkoa nakkeja mukaan, kun ne niistä niin tykkäävät, jos vaikka sitten menisi paremmin.

Pikkukoirasta tulee mainio suppiskoira :slight_smile: Tänään pienen opettelun jälkeen löysi useammankin suppilovahverokertymän! Vielä ei tietenkään osaa merkata paikkaa, helposti talloo sienet. Kaksi hirveä nähtiin, mutta olivat sen verran kaukana ettei pentu niitä haistanut.

Tänään P-A ja pentu vietiin kouluun, asuntolassa poika sai heti tutustua kahteen karvakaveriin. Hyvin sujui, puolin ja toisin haisteltiin ja hännät heiluivat innokkaasti :-9

Mikähän Viivin tassua vaivaa. Se ontuu, kun nousee ylös makuulta, mutta vähän aikaa kuljettuaan ontuminen vähenee melkein kokonaan. Kenenkään koiralla ollut samanlaista vaivaa?

Ekana tulee mieleen nivelrikko.

Apua, ei kai niin viheliäistä vaivaa!

Ontumisen huomasin tänään, voiko nivelrikko “paukata” päälle noin vain`, yht´äkkiä? En taida uskaltaa lenkittää Viiviä muutamaan päivään.

Jos koiran nivelrikko on sukuakaan ihmisen nivelrikolle, niin noin se sitten toimii. (nimim, nivelrikon vaivaama immeinen). Toivotaan, että Viivin tassu paranee muuten vaan.

En nyt vannomaan menisi mutta siltä vaikuttaisi. Ilmojen kylmeneminen vaikuttaa nivelrikkoon. Ootko tarkastanut tassun, ettei siellä oo mitään ylimääräistä? Voi tietty olla myös jonkinlainen venähdys mutta silloin luulis oireiden olevan koko ajan näkyvillä samoin kuin jos on esim. lasia/ruusunpiikki tms. mennyt tassuun. Nivelrikkoon on hyviä valmisteita tarjolla, jotka helpottavat oireita ja kipua.

Viippu, jos vaiva varmistuu nivelrikoksi (eläinlääkäri?), niin silloin juuri pitääkin liikkua mahdollisimman paljon. Nimimerkillä toinen nivelrikkoinen immeinen :slight_smile:

Kyllä mä sen tassun tutkin, en nähnyt mitään piikkiä tai haavaa. Kynnetkin oli ihan ok, eikä Viivi varonut tassuaan kun sitä pitelin. Täytyy varmaan tilata aika lääkäriltä. Odotan muutaman päivän ja jos ei oireet lopu varaan ajan.

Saako nivelrikkoista koiraa kävelyttää? Jos ei, se on kuulkaa maailmanloppu Viiville, jos sillä nivelrikko on.

muoks. Kiitos foksityttö, vastasit enenkuin ehdin kirjoittaa kysymystäni loppuun.