Jep, on pienimünsterinseisoja. Ikäero pojilla vajaa kaks kuukautta, Retu on vanhempi.
Tytär oli tänään viimeistä päivää työharjoittelussa eläinkaupassa. Tuli osteltua koirille ja kissalle kaikenlaista kivaa
Yksi ehdoton suosikki on ollut vaniljan tuoksuinen reikäpallo, josta Sasha ja Luna kisailevat.
Luna kävi eilen virallisissa polvi- ja silmätarkastuksissa, kaikki oli ok
myös sydän oli kunnossa. Lunalla on tarkoitus tehdä pennut loppuvuodesta/ ensi vuoden alusta (on meillä sijoituksessa). 
balkaninvuokko onnistunut näppäämään hienon kuvan! En tiennyt, että jotkut koirat innostuu toisen kanssa “sidostesukka”-tyyppiseen leikkiin. Meillä väisteltäisiin lelun kanssa karkuun, niin ettei kaveri pääse lähellekään ![]()
Kyssäkaali, kyllä Tahvo on tomeran näköisenä kuvassa, niin ihana:))
Meillä koirat, varsinkin Luna, on kova kisailemaan leluista. Luna istuu omassa korissaan lelu suussa ja Peikko (suomenlapinkoira) vetää lelusta, Lunaa ja koria ympäri lattiaa 
Löysin kuva, jossa Luna istuu Odinin kyydissä
Eltsu, kyllähän tuo mies rakastaa eläimiä, mutta pelkää sitä allergiaa niin paljon. Ja väittää tietysti, ettei sitä kukaan käyttäisi ulkona. Senhän arvaa, kuka ulkoiluttamisen hoitaisi (kenellä on aikaa, kun “ei ole töissä” eikä koulussa), mutta olisipa mullakin hyvä syy lähteä lenkille.
anita, allergiaani minäkin olen pelännyt, ja aina varonut koirakoteihin menoa, vähintäänkin antihistamiinia ottanut etukäteen. Mutta jotenkin tilanne on nyt muuttunut
ja ainakin vielä näyttää siltä, että kestän sakemannin pölyä…
Ja siitä puheenollen, hän on täällä tänään
Ostettiin pennulle ihan oma panta ja puruluunkin sai
… noi kolvat …
. Miten niin pentukuumetta…
Kyssäkaali eks tällä mäyräkoiralle tehty vastaava leikkaus kun kun sinun koiralle.
http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194770335479/artikkeli/halvaantunut+mayrakoira+kuntoutui+taysin+koirien+kuntosalilla+katso+video.html
Mie luulen että noissa allergia jutuissa on vähän psyykkistäkin juttua mukana.
Kyllä
. Tossa artikkelissa lukee "kahdessa nikamassa oli välilevytyrä". Luulen , että tarkoittaa kahden nikaman välissä.
Tahvolla oli kaksi välilevyä "hajonnut", eli 2 välilevytyrää
.
Samanlaisia harjoituksia ollaan tehty, viime viikolla oli 15. kerta.
lisäys: pikkasen kritisoin loppulausetta:"Ei ole muualla Suomessa", kyllä niitä apuvälineitä ja laitteita löytyy varmaan jokaiselta eläinfysiorerapeutilta.
Kurppa, näinhän se on todettu jo vuosikymmeniä sitten, että allergia/atopia ovat psykosomaattisia sairauksia. Stressi pahentaa, myös positiivinen stressi (esim. tulevat häät tai muu hieno asia) voi pahentaa.
Vasta viime vuosina on alettu taas kääntyä siihen suuntaan, että kaikkea, joille on allerginen, ei tarvitse välttää henkeen ja vereen, vaan myös aikuiset voivat siedättyä. Mutta enpä nyt lähtis pähkinöitä tai kananmunaa syömään…
Vakava allergia on aina eri asia, se voi olla hengenvaarallinen, ruoka-aineallergiat varsinkin, mutta kyllä myös vakava eläinpölyallergia voi laukaista anfylaktisen sokin.
Nyt vain toivon, että kestän tuota pentua, jotta se voisi P-A:lle jäädä… Tänään vähemmän näykkimistä kuin viime vkl, innokkaasti leikkii ja noutaakin vinkulelua. Pentu pääsi jo “ekalle luokalle”, P-A aloitti kevyen koulutuksen ![]()
Mun ukkoni on kauan sitten testattu ja todettu allergiseksi heinien ja monen siitepölyn lisäksi kissoille ja koirille, mutta koirista hän ei ole saanut koskaan oireita. Meillä on nyt ollut koira viisi vuotta, neljä vuotta on pidetty marsuja heinineen ja nyt pari vuotta on sen heinähuoneen ovikin ollut auki koko ajan, eikä ole tarvinnut lääkitystä lisäillä.
Viime keväänä ukko oli reissussa ja joutui majoittumaan kissahuushollissa pari viikkoa, mutta jostain syystä se siamilainen ei aiheuttanut mitään oireita, vaikka vielä muutama vuosi sitten ei isäntä voinut istua muutamaa tuntia kauempaa vanhempiensa luona, kun alkoi henki vinkumaan kissan takia.
Joko on nyt siedätyshoito tehonnut loistavasti, tai sitten on stressit helpottaneet, tai molempia. Koiraa hankittaessa kysyin kyllä, että oletkos nyt aivan varma, mutta ukko vaan kehui, että jos oireita sitten ilmaantuu, niin lisää sitten lääkitystä, ja että kyllä kaikesta joutuu maksamaan muodossa tai toisessa. Toiset ovat valmiimpia maksamaan tietyn hinnan kuin toiset.
Olen lähes koko ikäni elänyt eläinten kanssa ja vasta kymmenisen vuotta sitten puhkesi kissa-allergia (ja koira ja marsu ja mikävielä). Lääkäri piti asiaa outona kun kuitenkin olin saman kissan kanssa elänyt jo vuosia. On varmaan tavallisempaa just tuo, että siedättyy omalle lemmikilleen kuin päinvastoin noin pitkän ajan kuluttua.
No, rakkaasta lemmikistä luopuminen ei tullut mieleenkään, joten päädyin lääkärissä tehtävään siedätyshoitoon kun lääkkeet eivät oikein enää purreet. Koko ajan nokka vuosi, silmät kutisivat ja aivastutti. Hoito kesti kolme vuotta, en parantunut täydellisesti, mutta oireet helpottivat huomattavasti ja lääkettä pitää ottaa enää silloin tällöin.
Katsotaas sitten kun talouteen tulee uusi kissa, miten mun käy…
"Sadepäivän ratoksi"

Kyssäkaali, onko noilla teidän koirilla paljon painossa eroa?
Kymmenisen kiloa. Tahvo painaa nykyään 14kg ja Retu metsästysreissun jälkeen 23kg.
Mikähän mahtaa olla kysymyksessä , että kaikki "sussarit " hyökkää meidän kääpiösnautserin kimppuun
?
Sen verran jo on kokemusta , että sitä on sama rotu purrut jo pentuna kolme kertaa ja viikolla taas joku idiootti polkupyöräilijä oli pitänyt koiraansa vapaana , ja mitäs muuta kun kimppuun
!
Osaa pentu ottaa rennosti