Koira, osa 4 (alk. 4.5.2016) SULJETTU, Jatkuu: Koira osa 5 alkaen 9.1.2021->

Meidän aita on pelastanut jo kahdelta peurajahdilta.
Tänään aamulla puoli viideltä oli iso yksinäinen peura aidan takana ja taas joutui koirat jättämään jahdin väliin.

Muuten ne ovatkin jo aika hyvin oppineet pysymään pihalla, mutta nuo puput ja peurat on ollut paha, silloin menee korvat kiinni.
Aita suojaa toki samalla puutarhaa tuhoilta, eli sekin hyvä puoli.
Vähän pitää vielä hakea lisää tarvikkeita ja isäntä lupasi itse rakentaa portin kunhan muilta hommiltaan ehtii.

Onnittelut Tahvolle ja joku toinenkin näköjään päässyt kuvaan.:slight_smile:

Paljon onnea Tahvolle :bone::candy:

Paljon onnea!

Paljon onnea, halit ja rapsutukset Tahvolle <3

Paljon onnea seniorille. Komea pörröturkkikin kuvassa.

Onnea Tahvolle! Outalta suukkoja paljon paljon!

Tahvo kiittää :heart:

Onnittelut komea herra :kissing_cat: suukko Topilta.

Mummomagneetti…lähtee trimmiin ens viikolla..

Suursnaku The Toto pääsi (vähän vastusteli) trimmipöydälle tänään.
Tuo jätkä kasvattaa kolmessa kuukaudessa sellaisen turkin että alta pois. Toton on trimmattava ainakin neljä kertaa vuodessa, täystrimmi. Normaali on trimmata suursnaku 2 kertaa vuodessa… + kevyt ”tuunaus” välillä.
Siinä vierähti kolmisen tuntia. Voi siunatkoon selkäni ja kädet.

Olin ostanut uuden trimmikoneen (vanha tuttu Oster) ja uudet terät.
Jotain on muuttunut, kone kävi kuumana, hyvä että pystyin pitämään käsissäni.
Käytin tasaisin väliajoin Blade Cooleria, mutta ei mitään apua.
Joko Toton turkki on jopa Osterille liikaa tai sitten koneessa on jokin vika.

The Toto

Chali, Tiin kasvattaja myi aikanaan mulle käytetyn Oster-koneensa kun hän sanoi että se kuumenee hänen käytössään liikaa. Mulla sitä käyttöä on kahdelle koiralle muutamia kertoja vuodessa ja vaan ehkä tunnin verran kerrallaan, joten hän oli sitä mieltä että sen se kone kestää ihan hyvin. Oon huomannut että jos käytän sitä konetta tunnin verran tai vähän yli niin se selvästi lämpiää, ei onneks kuumene niin ettei vois pitää kädessä.
Eli toi kuumeneminen on merkkivika nähtävästi. Millonkahan se oli kun sen hänen käytetyn koneensa hommasin, olisko ollut n. 7 vuotta sitten ?

Kaunis on Toto katsella, niin “silmään sopiva” :slight_smile:

Nuu, hyvä kun kerroit.
Meinasi jo mennä usko itseeni.
Mutta kyllä, kone kuumeni kuumaksi.
Vähän välillä piti pitää tauko että jäähtyi.
Terä ei kuumennut, mutta käytin Blade Cooleria koska luulin että terä oli ”likainen” turkkirasvasta ym.
Kun suihkautin sitä Blade Cooleria terään, se myös puhdistaa, mutta ei terä ollut likainen.
Argh, pitää hankkia uusi kone. Eihän tuolla tee mitään.
Edellinen oli Andis, kai, ja se jaksoi kyllä monta vuotta. Osterin ja Andiksen terät käy päikseen.

Aamuväsymystä

Tuo on Toton vakiopaikka! Hobby haluaa sohvan itselleen niin Totolle jää sitten kyynär- ja selkänoja.
Ihmeen hyvin se on pysynyt siinä :smirk: Jo pikku pennusta Toto tykkäsi roikkua ihan mistä huonekaluista vaan.

Ne tavat jotka koirilla on jo pennusta lähtien useimmiten jää niille. Ne on osa sitä koiran omaa luonnetta.  Mun vanhempi koira otti jo ihan pienestä tavakseen noukkia lenkillä ollessa kotiintulomatkalla mukaan jonkun kepin minkä se sit sinnikkäästi kantoi suussaan aina kotiin saakka.  Edelleen, nyt 13 vuotiaana, se metsälenkillä kotiin käännyttäessä alkaa etsiskellä sopivaa karahkaa. Meillä on talon nurkalla aina sellanen kasa epämääräisiä  karahkoita jotka mun mies sitten polttelee saunan pesässä.

Meitin trimmattu jäbä relaa…

Miraemmi, jäbä on sen näköinen että miksi veitte turkkini :grin:
Komea jäbä!
…lisää mäyriskuvia kiitos ! …

Koirat söi 12 minuuttia sitten, nyt jo kuuluu kuorsaus sohvalta :smirk:
Ulkona koiranilma, tuulee ja sadekuuroja.
Parempi molempien kaivautua sohvaan.