Kolibrikukka, Strelitzia

Mun mielestä tu on lehti, itsekin olen luullut nupuksi tuon näköistä kasvua. 

Selvä, kiitos!

Ihmettelin monta päivää miksi tuo ei avaa uutta lehtiä ja päätin  kantaa takaisin parvekkeelta sisälle. No heti alkoi avaamaan uuden  lehden ja ilmeisesti parvekkeen lämpö oli liikaa.

Ei mahdu kuvaan pienessä huoneessa. Itseni korkuinen.

Leveyttä enemmän kuin minulla :slight_smile:

Kui
paljon
:roll_eyes:

Kerran mietin miten kastelen sitä ettei tyvi kuole. Kallistan kapean korkean ruukun ja pistän veden reunaan ja se kiittää minua, sillä nyt se uuden lehden taas työntää. 

Taas hommattu siemeniä. Kannattaako laittaa aloon vai pimeään itämään, kumpaakin neuvotaan? Nyt on 2 siementä likoamassa.

Mulla oli kolibrikukan siemen itämässä ikkunalaudalla. Noin kahden sentin syvyydessä. Muutaman viikon kesti itäminen. Siemenet oli tuotu Kanarialta kaupan pussissa. Aiemminki olin kokeillut idättää siinä onnistumatta.

Minun kolibrinkukka kun tekee uusia lehtiä, niin sitä mukaan ekat lehdet menee keltaiseksi.
Ehkä annan liikaa vettä.

Mikä ihmeen vika tässä on?

Vedin tuon ulos ruukusta ja tarkistin mullan ja juuret. Multa oli kostea ja juuret ihan valkoiset paksut.
Istutin sen korkeammalle, kun tuntui, että juuret oli jo pohjassa. Nyt sillä on taas tilaa, mutta kuinka kauan?

Olikohan syynä, että juuret tarvitsi tilaa?

Kasvu on pysähtynyt. :expressionless:

Minun kolibri näyttää taas samalta kuin aina. Alkukesästä vein sen ulos kun jostain syystä murkut,oikein pienet alkoi tulla sisään ja sinne kolibri ruukkuun. Murkut hävisi kun vein ruukun ulos, en ole ennen niitä sisällä nähnyt. Kanelia laitoin vähän aukolle/polulle josta niitä sisään tuli. Ja päätin kastella kolibria lautaselle ettei murkkuongelma toistuisi. Ulkona siitä vain aluksi taittui useampi oksa, linnut varmaan luuli sitä puuksi, raahasin sitten ruukun talon viereen ja jo alkoi lehdet pysyä pystyssä. Nyt sitten odottelen talvella/keväällä kukintaa!

vihdoinkin se kukkii, tosin on kalpea.

oHo :astonished: sohva…a on saanut
Kolibrin kukkaan :+1::+1::+1::+1::+1::+1: