Kolibrikukka, Strelitzia

En ole onnistunut saamaan kolibria itämään :frowning:

2002 sain itämään joka ainuan siemenen, mut sen jäläkeen sei oo onnistunu huonostikkaan

Kaksi kertaa olen yrittänyt ja toisella kertaa onnistui, toinen iti kahdesta siemenestä ja nyt siinä on iso nuppu, jee!!

Olisiko antaa jotain vinkkejä, miten saan strelitzian itämään?

No ainaki se,että siemenet kantsii hioa

Varmaankin hyvä tuo hiominen, mä vaan liotin vedessä viikon verran, kauan kesti ennen kuin iti.

Jos mä saan uuvet siemenet itämään niin sit pittää hommata nicolain siemeniäki :slight_smile:

Minä tuon Nicolain sain siemenestä kasvamaan hyvin. Kattoon on vain ilmeisesti tehtävä reikä, kun lupaillaan melkoista kasvukorkeutta. Hitsi kun en muista, mihin laitoin loput siemenet. Vain yhden laitoin itämään, kun ajattelin, että siinäkin on yllin kyllin, jos se onnistuu pääsemään kasvun alkuun.Jos löytyvät, voivat olla tosin jo vanhentuneita, niin pidän Jadetsun mielessä.

Kiitos :slight_smile:

Eilen löysin kolibrin. Enää ei tarvihe siemenien kans mieltänsä pahottaa :D

kuva

Ensimmäinen onnistuminen tämän kanssa

Olen siemenestä kasvattanut kolibrikukan, on noin 7-8 vuotias nyt. Kahtena vuonna se on tehnyt nupun mutta se ei ole auennut vaan ruskettunut pois.  Nyt se vie jo liikaa tilaa ja tekisi mieli laittaa se juuresta poikki ja odottaa uutta kasvua.

Minulla on ja kukkimaton kolibrinkukka, joskus tällä vuosikymmenellä viherpeukuilta ostettu. Olisi kiva tietää miten sen saa kukkimaan, sisällä olen pitänyt kesät talvet, ehkä pitäisi testata mitä se tuumaisi jos veisi kesän kuumimmaksi aikaa ulos!

Tuo kolibrin kukitus olisi kiva osata. Minulla se on ollut kesät verannalla, ikkunat itään päin. Siinä on ehkä liian vähän valoa kun nuput tulee syksyllä nja sitten kuivuvat pois.Talvet se on viileässä, saa luonnoin valoa ja osan päivästä “loisteputkivaloa” Luulen että mse tarvitsisi pidemmän lämpimän kauden kersällä kukkiakseen. 

Kuvakaappaus

Tänään hain postista tämän kolibrikukan.
Komea taimi.

Istutin sen heti korkeaan mustaan muoviruukkuun ja sen takia, kun juuri oli tullut pohjasta ulos.

Varoit rikkomasta juuria,?
Se ottaa nokkiinsa helposti siitä.

Ei ottanut nokkiin. 

Minä olen säilyttänyt aina niitä korkeita mustia muoviruukkuja, kun minulle on lähetetty hedelmäpuita parvekkeelle.
Saa nähdä tuleeko lisää niitä ruukkuja, kun viiniköynnös on tulossa.

Onkohan tämä nuppu?