Kolibrikukka, Strelitzia

Mun kolibrikukka saa pärjätä lähes omillaan. Oon tosi huono (laiska) hoitamaan viherkasveja ja tällekkin laitan vettä sillon kun satun muistamaan. Lehdenkärjetkin paljastavat huonon hoidon.   

Ebaysta ostin kolibrin siemeniä ja meinaan onnistua niien kans

Kolme vuotta sitten sain kaksi Kolibrin siementä, toinen iti ja nyt siinä on seitsemän lehteä. Aion viedä sen kesäksi ulos lämpimään paikkaan ja toivon että se kukkisi jo tänä vuonna. Olen tosin lukenut että vähintään kuusi vuotta kestää siemenestä kukintaan ;D

No onneksi tässei olla jäniksen selijässä

Onko normaalia, että kolibrikukka tekee jo toista uutta lehteä samasta varresta? Tuo minun kolibrini on kipristellyt lehtiään koko vuoden ja ihmettelen, että mitä se nyt aikoo...

Hei! Tänään lähti Vantaan Viherpajasta mukaan Kolibrikukka (Strelitzia Reginae) ja tarvitsisin apua hoidossa jne. :smiley:

Minulla työntää kahta lehteä kahdesta lahihangasta, eli neljää lehteä yhtä aikaa.

Tässä kuva tänään ostetusta Kolibrinkukasta :) En yhtään tiedä minkä ikäinen se suunnilleen on :/ tietäisikö joku?kuva

Jäikö sinne yhtään Kolibrinkukkaa, vai olivatko kaikki lopussa. 

KasvipoikaSuomesta, En tiedä onko siellä enään. Silloin kun minä kävin ostaa niin sinne jäi vielä neljä kappaletta. Kannattaa käydä katsomassa tai soittaa :slight_smile:

Oli pakko vaihtaa Kolibrikukalle ruukku, kun juuret tuli pohjasta läpi :slight_smile: Piti leikata ruukku palasiks, että sai juuret pois :smiley:

Voiko ruukku kasveja tuoda teneriffalta esim strelizia onko kenelläkään kokemuksia

Ainakin orkideoita pakkasivat ja toivat Suomeen, siis juurellisia purkissa olevia. Niin miksei myös kolibrinkukkaa.

Kasvipoika kirjoitti:
Voiko ruukku kasveja tuoda teneriffalta esim strelizia onko kenelläkään kokemuksia.

Saa tuoda niin paljon kun käsipakaasiin mahtuu EU:sta, sekä Kanarialta  - ei siis ylimääräisiä pussukoita. Kannattaa ottaa ainakin maalarinteippirulla mukaan.

varmaan hyvä idea jos haluan paketoida kasvin yritän löytää orkidean tai kaksi ja yhden strelizia en vitti kasvattaa siemenestä siinä menee aika kauan ennen kuin kukkii

Ni toi raipelin viesti tarkotti sitä, että sun täytyy saada ne mahtumaan käsimatkatavaroihin, siis yhteen laukkuun jonka saat viedä matkustamoon. Tai sitten pakkaat sen ruumaan menevään isompaan laukkuun, mutta ruumassa lämpötila voi laskea aika kylmäksi, eli voi kasvit palentua.

kuva

Viitisen vuotta olen kasvattanut kolibrikukkaa ja nyt

se palkitsee minut kukkanupulla, jes! Pienen lampun 

laitoin sille lisävaloksi. Nyt kuitenkin epäilen että olisiko

tuo "nuppu" kuitenkin tavallinen lehti : /

Kyllä se taitaa nuppu olla :slight_smile:

Kolibrin nuppu

Etelä-Afrikasta tuli tänään 5 kolibrin siementä. Mä vielä kerran kokkeilen saanko ne itämään. Jos en saa niin sit unehutan koko kolibrin