onpas tuo nätti. valo vai varjo?
Aurinko, mutta valkea on miulla puolivarjossa.
Kauniita konnanyrttejä Kurpitsalla, en ole koskaan nähnyt missään kasvavan, enkä myytävän.
Ainakin punainen leviää kuin kulovalkea. Minulla on valkoisena matalaa, ja korkeaa. Matala ei leviä niin tehokkaasti kun korkea, ja valkoiset kukkii aiemmin. Punainen on ainakin minulla paleltunut niin ettei ole joka syksy kerennyt kukkia.
Toivottavasti ennättää meilläkin kukkia, nuput jo näyttävät punaista, mutta ei ole auenneet.
Aikaisempina vuosina nuput on auenneet niin eri tahtiin, että kukinta on ollut vaatimattoman oloista, nyt tainnut sää suosia.
meillä kukkii
Kuin myös...
Ja meillä ja samaa väriä. Kiitos Jouluruusulle.
Tätä ei kuiva kesä ole haitannut yhtään. Naapurit surkeana härmän peitossa mutta tämä napakkana vaan aloittelee kukintaa.
Tämäkö kestää kuivaa ja aurinkoa? Ja menee savimaassakin? Mun pitää sitten alkaa tykkäämään konnanyrtistä, en ole sitä missään oikeasti nähnyt, enkä kuvien perusteella ole innostunut. Mutta vihreä ja kukkiva voittaa kyllä mennen tullen kaikki härmäiset ja ruskean kuivat kasvinkuvatukset, joita täälläkin riittää.
Ja kolmas loistava “luonteenpiirre”:D, pysyy napakasti pystyssä ilman tukea ja neljäs, aloittelee kukintaa kun muut ovat lopettaneet.
No tämähän kuulostaa suorastaan täydelliseltä. Sillä voisi nyt eräänkin ongelmakohdan yrittää ratkaista. Väreinä näyttää olevan ainakin tuo punainen ja valkoinen, nekin sopivat mulle loistavasti. Mikä mahtaa olla korkeus?
Rosa on saman korkuinen kun syysleimut, mutta valkea paljon pienempi.
Missä on minun konnanyrttini kukat? Täkäläinen kuivuus loihti kaikista niin H-i-i-i-t-a-a-a-i-i-i-t-a-a-a-
Hitaita juu, minulla on kukkinut viime syssynä vasta syyskuun puolella, nyt on kyllä muutama kukka auki - meillä eivät ole kärsineet kuivuudesta kovinkaan, kun on satanut aina silloin tällöin silloin helteittenkin aikaan.
Oikeesti myöhään kukkiva, kivaa!! Tuollaisen hankin!
Konnanyrtti onkin kuuluisia viimeisiä syyskukkioita, siksi niitä hankin. Toinen syy ovat lemmikkikilpikonnamme (perheenjäsenet), konnanyrtti ja konnantatar on siksikin hommattu
Kukkiiko konnanyrtti mahdollisista syyskuun yöpakkasista huolimatta? Vai onnistuuko vain hyvin suotuisilla paikoilla, joissa ei juuri hallanvaaraa ole?
Lisää kysymyksiä…mitenkäs hän leviää? Pysyykö kuosissaan vai riehaantuko leviämään harmiksi asti