Koristeheinät

Elefanttiheinä lienee, kun kukinnot ovat punertavat.

Tätäkään en osaa nimetä,

Koristeheiniä kukkapenkin osana

Höyhenen kevyttä

Taitaa mennä korstehirssin nimiin tai ehkäpä isopantaheina, jos sitä tämän värisenäkin olisi?

Poacees näkyy nimilapussa olevan…

Etsivä löysi, tässä suurennettuna prinsessalle nimi koristesulkahirssi

Aikas pöhee olisi itselläkin tämmöinen, tai useita mammuttiheinämättäitä

Vielä koristeheinäkuva

Kertokaahan, kuinka mä koulin pampaheinän? Laitanko purkkiin aina muutaman heinän (tupon) vai pitäisikö ne yksittäin laittaa?

Jotenkin mun järkeen sopisi se tupottain istuttaminen. Näin mä tein viime vuonna esim karpaattienkellolle ja siitä tuli ainakin mukavan tuuhea puska.

Mä ainakin laittaisin “tupottain”, tosin meinasin elefantinheinän ja sininadan kylvää suoraan 3-4 siementä samaan purkkiin ja unohtaa koulimiset kokonaan…

No mä teen sitten niin, siis tupottain purkkeihin.

Tai jos mun purkit vaan riittää. Keittiönpöytä on täynnä multapurkkeja isäntä tulee pian kotiin kovan nälän kanssa. En viitti sille hyvää multaa syöttää.

Sain tällaisen siemen pussukan Lontoon tuliaisina. Mitenkäs tätä kasvatetaan? Tarviiko kylmäkäsittelyä? Ilmeisesti on joku koristehirssi, sen verran sain googlattua.

Ei tarvii kylmäkäsittelyä. Mulla oli viime kesänä tuota ja ihan vaan keväällä multiin siemenet(2kpl) laitoin. ps. koristemaissi ei ainakaan vielä itänyt

Ok, kiitos Huitukka. Ai, sää oot jo kylväny maissit, mää laitan vasta huhtikuun puolella :slight_smile:

Sininata on itänyt, laitoin pikkupurkkeihin muutaman siemenen/purkki ja en ajatellut koulia vaan istutan sitten ulos tupsuina.

Heinäpenkki on vähän surkean näköinen, mutta kaikki elossa.

Tämä yksi on kun talvea ei olisi ollutkaan. Nimeä en tiedä.

Tukusta tilasin juovasilmiötä ja kirjopunterpää nimisiä.

Viherpeukalo, kuinka sun pampaheinät on talvehtineet?

Mä olen niin utelias, ku uskalsin omani istuttaa viikonloppuna penkkiin. Kasvua on tullut kevään aikana valtavasti, mutta aika hentoisia ovat.