Araminta, nimi suomeksi näytti äkkiseltään olevan lännenhirssi.
Kiitos, pääsee guuglailemaan suomalaisia kommentteja. Joku oli ihan lääpällään täällä pentissä joskus kaaauan sitten, mutta loppuarvio oli, että kestää huonosti Suomen talvia.
Koulin hentohöyhenheinät isompiin ruukkuihin jauhelihalootasta. Olikin todella tiiviiksi matoksi kasvaneet. Mietin että koulinko ollenkaan, mutta saavat nyt kasvatella vähän juuria ennenkuin joutuvat avomaan armoille. 19.3. nämä kylvin.
Nämä myöhemmin kylvetyt jurovat, mutta ihan ehdottomasti parempi systeemi kylvää nuo heti pieniin purkkeihin.
Mun isonorsunheinän (Miscanthus floridulus Giganteus) juurakosta puskee tällainen vaaleanvihreä piippa. Voiskohan olla totta että on talvehtinut?
Oho, on selvinnyt elossa. Se märkyys on sille ilmeisesti pahempaa myrkkyy talvella luin lylmyys.
Pitänee kattoa onko omat vielä elossa, tosin välillä ne on lähteneet vasta Juhannuksena kasvamaan.
Jättiruoko otti Talvetuksen aikana kylmästä itteensä, nyt vasta puskee pontevan näköistä vihnettä
Hentohöyhenheinät kannattaa istuttaa ruukkuihin. Nuo latvat jäävät jumiin maahan sateella. Vähän ovat muutenkin rassukoita, mutta tykkään silti. Pitää kokeilla kasvattaa näitä ensi kesänä uudestaan nyt kun näkee miten ne käyttäytyy
Herkkiä ovat.
Kirjopuntarpää, hurmesilkkiheinä ja hentohöyhenheinä.
Onko kellään kirjosorsimo? Millainen kasvupaikka hyvä, leviääkö sikana. Istutin kauan sitten ja katosivat viidakossa kuivina kesinä, löysin nyt elossa…
Hentohöyhenheinä Pony Tails taas…
Jättiruoko oli herännyt uniltaan joten toin sen sisälle. Viime keväänä ei meinannut herätä ollenkaan ja tänä vuonna nyt sitten näin Tän sielunelämä on solmussa
Millai teillä kasvoi Jättiruoko viime vuonna? Minulla ei tullut tuon pitemmäksi.
Hei Puukonsuojus, pitkästä aikaa taas
Ei mulla ollut jättiruokoa viime kesänä eikä ole ollut muulloinkaan, mutta halusin moikata kun huomasin että olit piipahtanut pentissä :rolleyes:
Joo, Jäänyt vähemmälle täällä käynnit. Edelleen sekoilen banaanien ja bambujen kanssa ja makuuhuoneessa joulutähden punastus koppi
Viiruhelpi kasvaa savipytyssä. Mietin, jotta halkiaakohan tuo pytty
Kissat tykkää maistella, Otto siel on vaanimassa.
Mulla kultatesma selvisi talvesta ainoastaan syksyllä purkitettuna kellarissa. Ainakaan viimevuotisessa kasvupaikassa ei näy vielä mitään.
Annitaisen pyttyheinä on ihanan tuuhea. Mulla jäi syksyllä tai varhain keväällä omien ruukkujeni heinät siivoomatta, eilen sitten varovasti leikkelin vähän kuivia pois. Paitsi tuosta pehmytmesiheinästä en osannut vanhoja kuolleita pois ottaa, kun on niin tuuhea pehko.
Erittäin iloinen yllätys,kultatesmat viettivät viime kesän amppeleissa lilojen lumihiutaleiden kaverina, syksyllä maahan ja nyt löytyivät hangen alta ihan kondiksessa.
Tunnistusapua! Kuvan heinät ovat pampaheinänä ostettuja. Kukinto kuitenkin herättää epäilyksiä, on tuollainen pulloharjan mallinen. Korkeus n50 cm.Onko kuvassa pampaa vai jotakin muuta, mitä?
Itse itselleni vastaten, voisiko tuo olla jokin koristesulkahirssi?