ahdekaunokki, kiitos kuvasta. kaunis on tuokin. ainoa vaan, ettei ole yhtään niiden siementen näköinen, joita rapsuttelin naapurin koruköynnöksestä saamistani kodista esiin:-(
Ensimmäinen koruköynnöksen siemen itänyt. Kylvin 9.2, joten itäminen kesti 9 vrk.
hoyabella, pelastit - juuri tuolta ne näyttävät, kun vanha ja huononäköinen katselee lukulaseillansa:-)
ovat ne minun mielestäni aivan kuin pikkuisia koruja nekin.
Niin ovat, ehkä se nimi on tullutkin siitä.
Mulla on koruköynnöskylvöksestä noussut vain yksi ja kovin hento taimi.
Kuvittelin sieltä rotevamman alun tulevan. Ehkä tämä onkin joku muu.
Menestyykö koruköynnös lämpimämmällä/paahteisemmalla paikalla paremmin kuin keijunmekko? Viime vuonna oli keijunmekko siinä paikalla ja vaikka oli huono kesä niin ne vähäiset aurinkoiset päivät osoittivat sen että keijunmekko ei ihan niin lämpimästä tykännyt… Tällä hetkellä ainoat kasvit mitkä oikein ovat menestyneet siinä on pelargonit… mutta tarvitsisin köynnöksenkin siihen kasvamaan.
koruköynnös on hyvä kasvi lämpimälle kasvupaikalle… TOIMII!!
No hyvä, eli sitten taas tiedetään mitä siihen tähän vuonna laitetaan
Hei kaikille uusille ja vanhoille Penttiläisille (vai keitä me nyt olimmekaan ). Olen pari vuotta selaillut sivustoja enemmän ja vähemmän. Nyt ajattelin rohkaistua ja liittyä joukkoon.
Ensinnäkin: Iloista Pääsiäisen aikaa kaikille!
Nyt sitten ihan asiaa. Tein ihanan löydön aamulla; koruköynnökseni oli itänyt. Muutamia pieniä alkuja näkyy. Jippii!! Kysymys kuuluukin: mikä olisi ihanteellinen lämpötila, missä pienet (myöhemmin valtavan upeat) koruköynnökset kasvavat? Eli jatkuuko kasvu viileässä vai siirränkö jo heti lämpimämmälle paikalle? Mietin vain, kun itäminen täytyi olla melko viileässä. Ainakin pussin ohjeen mukaan. Nyt sitten pussia ei löydy mistään missä ne ohjeet oli...
Kouli taimet ensin ja anna sitten niiden toipua järkytyksestä ennen kun siirrät viileämpään.
Tervetuloa mukaan keskusteluihin:)
5.4 multaan pistetyt koruköynnökset itäneet nopeasti lämpimässä.
Myöhäisimmät koruköynnökset ovat väsäämässä vasta ensimmäistä/toista lehtiparia, tekeekö niillä enää mitään? Ensimmäisenä itänyt on nyt noin 20 senttinen.
Miikos, koruköynnöshän kukkii pitkälle syksyyn ja kestää kylmää, anna vain viimeistenkin pienokaisten ponnistella
Ok, teen näin. Kiitos
Miikos, tervetuloa kerhoon=) Täällä aika vastaavanlainen tilanne. Kiitos Valmu rohkaisusta!
Katsotaan sitten syssymmällä mitä näistä tuli =D
No mutta..luvassa on tietenkin armotonta kukkaloistoa
Hei montas tainta te laitatte samaan purkkiin, vaikka tavalliseen muoviamppeliin missä nyt myyvät orvokkeja? Ekaa kertaa kasvattelen eikä viitteis kauheeta ruuhkaa purkkiin aiheuttaa… Kiitos tiedoista jo etukäteen!
No, avittakaa nyt, mulla kohta rehahtaa...
Muoks: Ööh, unohda, kyseessä ei siis ollutkaan orvokit... Koruköynnöksistä en tiedä mitään.