Korutyöt ja vastaavat

Nyt on sitten aloitettu…sellaista helppoa ketjua, tarttee vielä harjoitusta:)

Jos tarvit apua ja luulet miun osaavan neuvoa, niin kysy ihmeessä.

Kiitos tiedosta Kurpitsa, sitä saattaa tarvita. Mulla tais ollakin joku kysymys, mutta nyt en muista sitä. Meni koko päivä ketuille kun kyläiltiin:(

Nyt on koko setti valmis (pääsee seuraavan kimppuun:) Kiven sanoin viimeksi väärin se onkin Aventuriini. Niissä olisikin paljon opiskelemista se on ihan oma maailmansa.

Voi hitsi niin tuli upea setti!! Minkä kokoinen lanka ja lenkki?

Tässä minun teelmys. Ei tätä paljon viitsis laittaa tuon Kurpitsan upean korun jälkeen

Ja sitä paitsi olis pitänyt laittaa kanssa jokin kauniipi alustakin, kunhan äkkiä vaan pöydällä otin kuvan. Niin ja järjestää vähän ketjua. Nuo lenkit näyttää olevan vähän sikin sokin. Lukko pitää kans vielä vaihtaa kunhan saan hopeisia.

Heh, vaatiiko vielä selityksiä...

Upea setti Kurpitsalla, eikä ollenkaan tarvi Morsingon hävetä, kaunis on korusi. Iloinen olisin, jos tuollaisen saisin.

Tosi kaunis tuo settisi Morsinko, tyylikäs! Oili-ketjuako? Siitä tykkään myös kovin. Pienensitkö lenkkikoon verrattuna 1mm langasta tehtyyn? Jos ohje on 1mm langalle, niin 0,8mm langalle kerrotaan lenkkikoko 0,8:lla.

Miun omassa on 3,2mm lenkki 0,8mm langasta.

Kauniita, kauniita! Liekö liiankin näyttäviä meikäläiselle…

Morsingon korua katsoessa tuli mieleen että se on herkän kaunis. Ymmärrän hyvin ajatusyhteyden morsiameen :slight_smile:

Kiitokset kaikille kehuista:) Itse en oo oikein tyytyväinen. Ja nyt sen oivallan miksi. Liian iso lenkki! Pienensin vain noihin välilenkkeihin kokoa. Kannattais varmaan vähän opiskella ensin ja sitten vasta ryhtyä työhön. Minä teen aina päinvastoin:D

Niin, varmaan se on sitten Oili-ketjua, en minä muista. Sinulta Kurpitsa tuo malli on:)

Mie en muista aina kaikkea sanoa ajoissa:/ Tuohon malliin kyllä sopii vähän löysempikin.

Seinäruusu, kuvia sitten odotellaan.

Tästä tykkään tai ainakin kierrätysideasta jonka lainasin joltain korusivulta. Ulkoa löydetty vanha hopealusikka menetti lusikkaosansa ja sai hieman ketjua juotettuihin lenkkeihin kiinni ja hänestä tuli rannekoru.

Hyvin kaunis tuli lusikasta:)

Tosi kaunis. vois varmaan tehdä kaulakorunkin. Harmi että meillä on varmaan vaan uushopeisia, sellaisia taitavat olla myös vanhat hiihtokilpailupalkintolusikat.

Ajattelin lusikkaosaan laittaa jonkin helmen ja siitä riipus.

Ei taida juottaminen onnistua alpakkaisiin?

Tulipas lusikasta hieno koru! Ei olis tullut mieleeni, että noinkin vois käyttää. Meillä pyöri kauan aikaa laatikossa katkennut lusikan varsi, minne lie sitten joutui.

Kurpitsan lusikanvarsikoru on tosi hieno. Ihailen toki noita ihan lusikoinakin, mutta silloin ne jää kuitenkin aika vähälle huomiolle. Noin ranteessa se lumoaa :slight_smile:

Olen minäkin nähnyt ne ihanat lusikoista tehdyt korut, joita on myynnissäkin netissä. Niissä on käytetty koko lusikka varsineen ja pesineen (siis kahteen eri koruun). Tampereella niitä taitaa olla myynnissä jossain museossa (?).

Viittit tietysti näyttää!