Luultavasti just noin.
Kosmokset on sitten ihania! Yksi iso oksa oli katkennut, leikkelin kukat tuohon maljakkoon. Nämähän toimii leikkonakin hyvin.
Ei toiminut suorakylvöt oikein minullakaan mutta sieltä sun täältä löyty niitä, kun tuulen mukana lennelly edellis vuoden siemeniä.
1.3. kylvetyistä Kosmoskukista suurin osa itänyt tänään 4.3. Pidin kylvörasian lämpömaton päällä itämässä, siemenet ohuella multakerroksella peitettynä.
Sweet Dreams
.
Nopsasti on täälläkin sirkkalehdet nousseet pintaan. Saas nähdä millaisen tilan valtaavat, kun ovat nuin energisiä .
Niinpä ![]()
Mulla peräti kolome siementä itäny.
Miten kosmoskukan siemenien itävyys säilyy, itääkö vuoden 2022 siemenet vielä ? Mä tartten parin viikon päässä olevaan tapahtumaan taimia joita siellä sit koulitaan, ja kylvin pussinpohjan näitäkin (valkoisia) rasiaan sisälle itämään. Näänhän mä sen varmaan piankin että onnistuuko, mutta tietty kiinnostais kuulla onko ihan tuhoon tuomittu yritys yleensä, ja tällä aikataululla ?
On mahdollista. Kosmokset itää nopeasti. Siementen säilyvyydestä mulla ei tosin ole kokemuksia.
Näyttää itävän ne vuoden 2022 siemenet. Kylvin ne toissailtana eli 1.5 vuorokautta nyt kylvöstä ja taimia jo näkyvissä. Vois jo elinvoimasiksi mainita. Mielenkiinnolla ootan millanen on itämisprosentti.
Rasia oli lämpömaton päällä, ei siitä näköjään ainakaan haittaa ollut ![]()
Mulla enää yks elävä taimi ![]()
Mikä niille tuli? Itikö yleensäkin huonosti vai oliko vaan huonot taimet? Oliko kaupan vai pentin siemeniä
Vielä ehtii kylvää uudet! Mielestäni kosmoskukkaa on ihan turha edes esikasvattaa, se kasvaa niin nopeasti että suorakylvönä onnistuu.
Kaivelin vähän arkistoja, nämä kuvassa olevat ovat kesältä 2020. Kylvin kesäkuun alussa tuohon talon eteläpuolelle koko rivin kosmoskukkaa ja krassia. Oli lämmin kesä, heinäkuun puolivälissä alkoivat kukkimaan.