Kosmoskukka, Cosmos

Luultavasti just noin.

Kosmokset on sitten ihania! Yksi iso oksa oli katkennut, leikkelin kukat tuohon maljakkoon. Nämähän toimii leikkonakin hyvin.

5 tykkäystä

Ei toiminut suorakylvöt oikein minullakaan mutta sieltä sun täältä löyty niitä, kun tuulen mukana lennelly edellis vuoden siemeniä.

1.3. kylvetyistä Kosmoskukista suurin osa itänyt tänään 4.3. Pidin kylvörasian lämpömaton päällä itämässä, siemenet ohuella multakerroksella peitettynä.

Sweet Dreams

.

Nopsasti on täälläkin sirkkalehdet nousseet pintaan. Saas nähdä millaisen tilan valtaavat, kun ovat nuin energisiä .

Niinpä :thinking:

Mulla peräti kolome siementä itäny.

Miten kosmoskukan siemenien itävyys säilyy, itääkö vuoden 2022 siemenet vielä ? Mä tartten parin viikon päässä olevaan tapahtumaan taimia joita siellä sit koulitaan, ja kylvin pussinpohjan näitäkin (valkoisia) rasiaan sisälle itämään. Näänhän mä sen varmaan piankin että onnistuuko, mutta tietty kiinnostais kuulla onko ihan tuhoon tuomittu yritys yleensä, ja tällä aikataululla ?

On mahdollista. Kosmokset itää nopeasti. Siementen säilyvyydestä mulla ei tosin ole kokemuksia.

1 tykkäys

3 tykkäystä

Näyttää itävän ne vuoden 2022 siemenet. Kylvin ne toissailtana eli 1.5 vuorokautta nyt kylvöstä ja taimia jo näkyvissä. Vois jo elinvoimasiksi mainita. Mielenkiinnolla ootan millanen on itämisprosentti.

Rasia oli lämpömaton päällä, ei siitä näköjään ainakaan haittaa ollut :+1:

2 tykkäystä

Mulla enää yks elävä taimi :persevering_face:

Mikä niille tuli? Itikö yleensäkin huonosti vai oliko vaan huonot taimet? Oliko kaupan vai pentin siemeniä

Vielä ehtii kylvää uudet! Mielestäni kosmoskukkaa on ihan turha edes esikasvattaa, se kasvaa niin nopeasti että suorakylvönä onnistuu.

Kaivelin vähän arkistoja, nämä kuvassa olevat ovat kesältä 2020. Kylvin kesäkuun alussa tuohon talon eteläpuolelle koko rivin kosmoskukkaa ja krassia. Oli lämmin kesä, heinäkuun puolivälissä alkoivat kukkimaan.

4 tykkäystä

Kaupan siemenet,ensin oli kolome itänyttä siementä ja sitten net vaan häipy.
Sais nähä onko tänä aamuna enää yhtään.
Lämpömaton päällä idätin.

1 tykkäys

Mun kaupan siemenistä 1.3. Kylvämäni punakosmos ( 16 siementä) on nyt tällaset hujopit. 14 näyttää olevan. Ekat iti jo 3.3.

Mitä nouden kanssa kannattais tehdä, ei ne varmaan kauaa pystyssä kestä. Valoa saavat kyllä tarpeeksi ( luonnon ja keino). Voiko niitä kouliessa upottaa syvemmälle?

Olen lukenut teidän kosmoskukkakylvöistä, niin tänään tuli pakottava tarve tilata Impectalta kuutta erilaista kosmoskukkaa. Viimevuotiset siemenkirjeestä otetut kasvoi niin korkeiksi, että halusin vähän matalampia ruukkuihin sopivia.

2 tykkäystä

Kosmoksista ei ole kokemusta, mutta mikään ruohovartinen itse kasvatettu kasvi ei ole menehtynyt syvempään istuttamiseen.

1 tykkäys

Just tuon takia niitä ei kannata aikaisin kylvää, valon puute taitaa ollq. Ja niitä ei sitten lannoiteta pahemmin. Ehkä oli myös liian tuju multa.

Kiitos Nea, antaa varmuutta kokeilla :seedling: