Kosmoskukka, Cosmos

Kasvoi kaksimetriseksi ihan ilman mitään käsittelyjä, suorakylvönä alkukesästä. :slight_smile:

No hyvä… alkaa näköjään näitä syyskylvettäviä kerääntyä aika paljon muutenkin…

Ensimmäinen kosmoskukka alkoi kukkimaan.

Pirkkis milloin kylvit siemenet? Esikasvatitko?

Juu, esikasvatin. Oiskohan ollut viimekuun puolivälin paikkeilla.

Mun eka on valkoinen

Olen siirtänyt pihalta vinon pinon kosmoskukan itsekylväytyneitä taimia palstalle. Viime kesän jälkeen en pihalle sitä enää halua, niin kaunis kuin se onkin.

Ensimmäinen (suorakylvönä kylvetty) kosmoskukkani tälle kesälle avautui sydän

Mulla vasta ekassa nuppu, mutta pian taitaa jo aueta

Nyt kukkii tällaiset lyhytvartiset kosmokset.

Suoraan pihalle kylvetty kosmoskukka aloitti meilläkin ja nuppujakin näkyy olevan aikalailla. Ensimmäistä kertaa näitä kasvattelen ja laitan kyllä ensivuonnakin. Saakos tästä kerättyä hyvin siemeniä talteen?

Paljon on nuppuja odottamassa Mardun kosmoksissa :slight_smile:

Minä kylvin toukokuussa maalla kasvariin kosmoksia isoon laatikkoon. Sieltä sitten nostelin kukkapenkkeihin n. kymmensenttisiä topakoita taimia. Aloittivat kukinnan pari viikkoa sitten. Olen joskus vuosia sitten laittanut kosmosta ja se ei ehtinyt kunnolla kukkimaan ja olin sen sitten unohtanut kokonaan. Tänä kesänä olen tykästynyt siihen sitten uudestaan :slight_smile:

Tällainen siitä nupusta sitten kuoriutuisydän

Kaunis kosmoksen kukka leijalla. Minulla eivät tee edes nuppuja, kasvavat vain korkeutta, höh. Mikähän siinä on kun eivät ala kukkimaan. no-jaa

Ainakin kosmoksilla on semmonen juttu, että kukkivat paremmin laihassa maassa. Jos lannoittaa liikaa, kasvattavat enemmänkin lehtiään.

Tämän näköinen alkoi kukkimaan.

Mikä ihmeen kosmos tuo on? Hiano!

Eka kosmos kukassa.

Se on kerrottu.