Perkaan kuusama-osiota. Seuraa siirreltyjä viestejä...
Tarhakotakuusama on innostunut kukkimaan.
Täällä kukkii myös tarhakotakuusama, kovasti samannäköinen kuin ukonkellon pihassa. Eilen tuli ostettua keltakotakuusama. On minulle aivan uusi tuttavuus, miten tämä muilla on menestynyt? leviää kuulemma jonkinverran juuriversoilla, muttei kai muodostu riesaksi?
Voi kuinka hieno! Kukkiiko se joka vuosi noin runsaasti? Kauanko kukinta kestää?
Kasvaako teillä muilla hyvin,`kotakuusama Weigela Floria `Monet`?
Meillä on nyt ko. pensas ollut toista vuotta. Tänä keväänä se on alkanut kuivattamaan muutamia oksia,eikä ole kasvussa mitenkään edistynyt. Mitähän pitäisi tehdä,jotta saisin sitä piristettyä?
Tuota meidän tarhakotakuusamaa ja sen kukintaa kysyttäessä. tämä on ensimmeinen kerta kun kukinta on tuollainen. Meillä kukinta kesti reilun viikon tarhakotakuusamamme on suuren lehtikuusen varjossa.
Alla olevassa kuvassa on kotakuusama, mutta mikä kotakuusama? Olen luullut,että se on tarhakotakuusama.
Mutta tätä keskusteluketjua lukiessani ja kuvia katsellessani, tuli pieni epäilys, kun vertasin täällä olevia ja omia kuviani keskenään.
Mitä mieltä olette, onko tämä tarhakotakuusama, kuten olen aina luullut. Hankin sen reilu vuosi sitten.
Kyllä minusta tuo Hinnesin pensas on tarhakotakuusama. Tässä keltakotakuusaman kukinta.
Onkos jollekkin jo tuttu sellainen kuin komeakotakuusama? Nettikaupasta sellaisia tilasin muutaman
Tämän nyt rohkenin aloittaa. Komeakotakuusamaa mulle tulossa kolme kappaletta nyt keväällä. Muilta kaipailen vinkkejä esim. paikasta, millainen maa ja kaikkea muutakin. Netistä löytyi paljon kaikkea tietoa mutta kokemuksia kaivataan
Luulisin,että yleensä toukokuun alussa on kasvun aika? Riippuu niin paljon paikasta missä se on ja tietenkin maanlaadustkin luulisin,jos on savinen maa niin hitaammin se lämpenee. Eihän tuossa seinustalla ole maa edes kunnolla talvisin jäässä.
Minulle tuli Kodin kukka oy:ltä komeakotakuusaman taimia. Sielä oli kasvuvyöhyke I-IV, ja kukinta-aika kesä-elokuu? Onko kenelläkään mitään kokemuksia, pitääkö nämä paikkansa. Sijainti on IIIvyöhykkeellä, paikka on aurinkoinen, savimaahan vaihdoin kunnon multa-alustan -mutta kohopenkkiä en tehnyt kuten joku edellä on laittanut. Toivottavasti kukkii yhtä kauniisti kuin kuvassa… Ihana. Ja vielä noin kauan… ja selviää talvesta…
Weigela Red Prince on tarhakotakuusama Viljelykasvien nimistön mukaan.
Tarhakotakuusama '' variegata '' avasi ekat kukat. Valitettavasti ei ole omassa pihassa, vaan tyttären.
Tässä viime vuonna Türistä ostettu pientä puska - ilman nimilappua - kaunis Weigela myyjän mukaan.. Näkeekö tästä huonosta kuvasta minkäniminen tämä voisi olla?
Joku tietää varmaan milloin tätä pitä leikata... Kukinnan jälkeenkö..?
Weigela florida, tarhakotakuusama. Omastani leikkaan vain kuivat/kuolleet oksat pois.
Kiitos Paulastina - sinä tunnistit mun Weigelaa! Ehkä peräti W. floridaTango..? Tais nyt tulla liian rohkea arvaus..?
Mun puskassa on kolme pitkää piiskaa - leikkaan varmaan niitä pistokkaiksi.. Weigela juurtuu kuullemma helposti..
Onko kukaan kokeillut tehdä tuosta tarhakotakuusamasta aidannetta? Ajattelin laittaa tuohon naapurin ja meijän väliin vähän näköestettä ja ihastuin kotakuusamaan… Taitaa vaan olla aika hidasta kasvamaan…?
naapurin puolella meidän rajalla on Kuusama-aita, en tosin tiedä tarkalleen mitä lajiketta se on. vanhana aita kyllä ainakin meitin naapurissa on aika ränsistyneen näköinen… mutta kukkiessaan tosi kaunis : )
Mun käskettiin odottaa vähän aikaa ja pudotettiin plantsun eteen. Siellä minuun takertui Weigela florida Nana variegata. Se on tietty just semmoinen mikä ei es menesty näillä leveyksillä mutta se on soma, pitää sitä kokeilla
Nämäkö saattaisivat siis pistokkaasta lähteä kasvamaan?