Meillä on. Hankittiin viime kesänä. On tukeva. Siisti. Tykkään ![]()
Kiitos Ahdekaunokki! Kuvassa näytti ihanalta. Täytyypä hakea sellainen.
Minä sitä porttia tuohon etupihalle laattapolun päähän myös haaveilin, ehkäpä ensi kerralla, kun osun "vahingossa" jonkun Clas Ohlssonin liepeille…
Minä tuota kaarea kuolasin kun Clas Ohlssonilla kävin ja se oli pystytetty sinne nähtäväksi. Niin tekisi mieleni sitä, oli suhteellisen leveä oviaukkokin, varmaan mahtuisi päältäajettava ruohonleikkuri pikkukärryineen sen alta kulkemaan.
Ainakin normaalikokoiset kottikärryt mahtuvat kulkemaan tuon kaariportin läpi ongelmitta.
Köynnösportti kasattu. Vaikuttaa ainakin jonkin verran tukevammalta kuin ne pari edellistä, jotka eivät kestäneet lumen peittämien köynnösten painoa.
Köynnöskaari ei näytä enää ihan niin alastomalta kuin vielä kuukausi sitten.

Hitsi kun hieno kaari.
Mä vaan kaukaa noita ihailen, kun eivät taida meille sopia. Tai mitäs kun laittaa vaan sopimaan. Yhden oikein unelman jo löysinkin taimitarhalta: siinä oli vähän leveämmät kaaret, molemmin puolin porttia penkki ja väliin oli saatavilla vielä pöytäkin, eli se olikin sitten jo maja. Jätin sen sinne kauppaan kuitenkin kiltisti. Hinta oli sellainen, että pitäisi kyllä sitten sopia paikalleen kuin nenä päähän, jos siihen investoisi.
Minä kans edelleen himoitten tommosta nättiä köynnöskaarta. Olis kyl paikkakin sille varattuna. Ehkä ens kesäksi jos tommotteen saisi.
Minäkin haluan kaaren, kun vaan osaisin päättää paikan =)
Lidlin 5-7 euron halpisköynnöskaari vähän tuunattuna. En kertakaikkiaan raskinut ostaa kahta kallista ja ihanaa kaariporttia tänä kesänä. Ehkä joskus myöhemmin. Siiheksi nämä saa kelvata.
Eli tavallinen lidlin köynnösportti, mutta siinä sitten pajupunosta lisänä.
Tuohan on parempi ku ne kalliit.
Ja on ihan hieno moonriver:) Minulla tuo sama jo ollut 3 vuotta ilman punoksia ja ei siinä punokset näkyisikään kun köynnökset siihen kasvaa.
Kelloköynnöstä,päivänsineä ja punavaulaa siinä on kasvanut ja viimekesäiset klematikset ovat jo hyvässä kasvussa vaikka jo luulin että eivät selvinneetkään vaan joutuivatmyyrän suuhun:)
Samma här, pakko ottaa noin hyvä idea käyttöön. Yhteen tuollaiseen joskus virittelin jotain rautalankoja, että siinä olisi parempi kiipeillä, mutta tuo on kyllä kauniimpi noin.
Voi kun kiva jos minun räpellyksestä saitte idean omaan käyttöön hoyabella ja Havina!
Hoyabella, kuulostaa niin ihanalta, että laita sitten kuva, kun olet kaaret ruusupenkkiin pystyttänyt.
Moonriver, upea tuunaus!
Mie mietiskelin että miten ne minulla on päässeetkään kiipeämään nyt niin hyvin…siellä kaaressahan on viimevuotiset klematiksen oksat kuivuneena paikallaan joten siinä heille oli tukea. Toissavuonna laitoin muistaakseni narut mutta kelloköynnös ei niitä kyllä olisi tarvinnutkaan;)
Meillä kun mennään aina p…sukset edellä puuhun… ensin istutettiin perennoita yms. ja sitten rouva halusikin kaaria ja tahtoo lisääkin. Yhden puoliskan päivästä vei kokoaminen.
Tässä käyttöönne aika helppotekoinen (sanoo puoliso) köynnöstuki, odottaa mullan kaivua, köynnöksiä ja siistimistä. Betoniverkko 5mm ruostuu hienosti ajan kanssa.