Köynnösukonhattu on sittenkin elossa vaikka syksyllä luulin sen tappaneeni liiallisella "hoidolla"
Laitathan Kurpitsa myös myöhemmin kuvia hänestä, kiintoisa laji kovin.
Yritin siemenestä kasvattaa myös tuota ihanuutta viime kesänä, mutta kylmäkäsittelystä huolimatta en saanut itämään. Mielenkiintoinen kasvi, jota en koskaan ole luonnossa edes nähnyt.
maire, köynnös ukonhattu saattaa tarvita jopa kaksi kylmää kautta ennen kun itää, toivottavasti et heittänyt kylvöksiä pois.
minunkin siemenillä on nyt kaksi kylmää kautta takana ja tänä kesänä olen toiveikkaalla päällä.
Aivan ihmeissäni luin tätä ,en ole koskaan kuullutkaan sellaisesta kasvista, kuin köynösukonhattu mikä miten ja missä ?? kuukkelilla löysin kuvan, mutta millä vyöhykkeellä se menestyy ??
En minäkään nähnyt ole kuin kuvissa, mutta Ruissalon kasvitieteellisestä puutarhasta kävin sitä ostamassa siemeninä eräälle klorofylliläiselle. Olisi pitänyt ostaa varastoon itsellekin.
Kyllä siellä etelässä on sitten kivaa, kun kaikkia herkkuja on saatavilla
Terhi K.:lla muistaakseni on ollut hyviä kuvia kasvista.
Voihan, kävin tarkistamassa oman kukkapenkkini, eikä jälkeäkään köynnösukonhatusta. Viime kesänä kasvi oli jo alulla, nousisikohan tuo vielä. Tai jos edes heräisi toinen siemen viimevuotisesta kylvöksestä. Kolmas siemen on jääkaapissa, sielläkään ei ole vielä mitään elonmerkkejä.
Joku ihana ihminen oli laittanut siemeniä suunnilleen ensimmäiseen siemenkirjeeseen, johon täällä osallistuin. Kaivoin varhain keväällä siemenet kylmäkäsittelyyn lumen alle ja tadaa: kesällä minulla oli pikkuinen taimi. Kunpa vaan olisi nyt talvesta selvinnyt.
Kiitän farmaria tiedosta. Tallessa ovat ne, jotka kylvin suoraa maahan, muuta purkissa idätetyt olen heittänyt pois.
Hyvin on talvehtinut minunkin viime syksynä multamantalta saamani köynnösukonhatun taimi. Kovaa vauhtia on jo punkeamassa kasvuun ja nyt on huoli kun välillä on ollut kipakoitakin pakkasöitä. Siemenistä ei itänyt yksikään ja jostain luinkin, että nuo siemenet menettäisivät itävyyttään melko nopeasti.
Tässä köynnösukonhatun kuva.
Voi vitsi kun se on hieno!
Siinä meille tavoitteita.
Hieno on! Nyt tietää mitä odotella.. oli näemmä minullakin mennyt yli talven ja innokkaana jo lehtiä puskee
Hienon näköinen tuo köynnösukonhattu! Menestyisiköhän tuo meidän korkeuksilla, siis V-vyöhykkeellä. Onko kokemuksia?
Köynnösukonhattu menestyy Oulussa hyvin. Varma tieto
Ei tuo minun pikkutaimikaan tämän vaihtelevan kevään kynsissä kovin pakkasaraksi ole osoittautunut. Mutta kun hän on tuon multamantan kuvassa olevan ihanuuden lapsi, niin ymmärrätte että haluaisin hänen selviävän haavereitta...
Hieno juttu, jos selviää Oulussa niin eiköhän meilläkin. Täytyy vaan alkaa etsimää, siemenistä taitaa olla aika vaikea kasvatettava.
Siis lähteekö köynösukonhattu aina uusin versoin ? Vanhatko kuolee ja alkaa juuresta ?
Pihamittari, köynnösukonhattu käyttäytyy noin ainakin Oulussa.