Onpa söpö! Nyt minäkin haluan pääsiäiskranssin heti
Narsissit varmaan jo pärjäävät ulkonakin, jos laittaisi vesiputkeen?
hyvä idea heksu, ainakin täällä plussaa ja vesikeliä joten kukkia vaan kranssiin ![]()

Joku kertoi kranssi-ideasta jossa sanomalehtipohja ja siitä se idea lähti
ompas se herkkä ![]()
tässä toinen kokeilu…
Kerrassaan hienoja!
ja kolmas…
Jouluksi olen tehnyt muutamana vuotena tällaisia. Siinä on styroksirengaspohjana, johon liimataan kuumaliimalla erikokoisia käpyjä niin, että koko pinta peittyy (paitsi tietysti tausta). Sitten olen maalannut sen valkoisella spaymaalilla ja ripotellut märkään pintaa runsaasti hopeahilettä (sellaista pienenpää, kaupassa olen törmännyt isompirakeiseenkin malliin). Tietysti tuo toimii myös ilman maalausta. Siinä tapauksessa olen maalannut renkaan kevyesti ruskeaksi, jotta valkoinen ei paista läpi. Tuon valkoisen kanssa sopii parhaiten tummansininen nauha ja ruskean version kanssa esim. jokin ruskea paketti-/juutti-/hamppunaru menee hyvin.
MikaH, kranssisi on tosi kaunis. On hyvä, että laitoit sen jo nyt näytille, muistaa kerätä käpyjä talvea varten. Tietysti olisi parasta väkertää niitä nyt, kun voi ulkona touhuta spraymaalin kanssa.
MikaH, kranssi on hieno! Piti heti tallentaa se koneelle, ja jos ehdin käpymentsään niin nyt on sitten tiedossa mitä ystävät saa pikkujoululahjaksi =)
Hieno kranssi sinulla MikaH! Kiitos vinkistä… "laitettu korvan taa…"

Naapurissa meni puuta nurin, kipaisin sinne saksineni, neljä kranssia sain tehtyä ja kolme läks jo maailmalle. Tämä eteisen ovessa.
Onpa ihana! Meilläkin on iso koivu vasta kaadettu…
Täytyykin tehdä noista kaadetun koivun oksista kans! Ihana… täällä olis mäntyä ja kuustakin tarjolla, jos Vammalan seudulla olis joku joka tarttis kranssivärkkejä.
Mun on pitkään tehny mieli kokeilla tuota koivunoksakranssia. Mutta kun ei noita oksia oo omalla tontilla. Perjantaina, kun sain siivottua ulkovaraston, löysin pussillisen käpyjä varaston hyllyltä. Piti heti alkaa askartelemaan. Sain aikaiseksi kaksi käpypalloa ja yhden kranssin. Kävyt liimasin styrokspalloihin ja kranssin pohjaksi pyöritin riippapihlajan oksia, jonka päällystin kuivalla heinällä. En käsitellyt millään, kun tykkäsin niistä ihan semmoisenaan. Valkoista pohjaa ei näy lainkaan noista palloista, kun kävyt aukenivat ihan täpöille. Tekisi mieli tehdä lisääkin, mutta pussi on tyhjä. Nämä luonnonmateriaalit ovat niin kauniita.
Tämän idean varastin eilen markkinoilta. Ruosteisen rautalangan päälle oli pyöritetty ohuempaa rautalankaa ja koristeena oli erilaisia rustiikkisia koristeita. On ehkä liian yksinkertainen meidän vanhaan torppaan.
Kiinnitin vaan langalla kolkuttimeen.
Tämmösen sain aikaseksi. Eka versio oli oikee ruikku, tämä vähän sopusuhtasempi. Olis vaan ilmoja, näitä olis mukava ulkona vääntää. Että kiitos vinkistä vielä kerran!
Ostin eilen käsityömarkkinoilta tällaisen.
Tuunasin vanhan kranssipohjan. Aitoja joutsenenhöyheniä kuumaliimalla, joulukuusen pikkupalloja nauhassa ja pallojen hopealangatkin kimmeltämässä. Bling-blingiä
muoks. Ei se oikeesti pimeässä illalla näin muoviselta näytä…
Ensimmäinen yritýs