Krassin on kyllä 20 cm ja pientä reunuskasvia toivovan toive on toteutunut (ja kas, reikiä on joku nakertanut), halusin ruukussa kasvanan japanintataren seuraksi viereiseen ruukkuun kasvin, jossa on tummaa punaa kuten tattaren varressa. (Tämä kuva salamalla otettuna valotui oudosti, poistan ja kättelyssä)
Tässä meidän kirjavalehtinen tällä hetkellä..
Valmu,onpas herkullinen tuo sinunb kirjavalehtinen. Minä varmaan lannouttaisin IHAN sikana, että tulis paljon lehtiä, kukista viis.
Hei Tarleena. Minulla sama vaiva tuon Milkmaidin kanssa, kauniit kukat ja kaikki lehtien peitossa. Oikein pitää tirkistellä lehtien alle että näkee kukat. Ja minulla on krasseja todella paljon erilaisia ja kaikkia lannoitettu samoilla aineilla, muilla ei tätä ongelmaa.
Minulla ei oo samaa ongelmaa kun Tarleenalla ja mammalesilla, itseasiassa justiinsa päinvatsoin kaksi lehtee useimmissa koko varressa ja nekin keltasia mutta sitten on kukkia paaljon ja marjoja. Propleemansa kullakin.
Lehtiä voi ihan huoletta karsia kukkien tieltä. Minulla se on vain lisännyt kukintaa entisestään.
Punainen kukka, etten paremmin sano.
Kirjavalehtistä alaskaa on kahta väriä. Tälläinen kellanpunainen
Ja toinen alaska on punaisempi
Mun toinen Alaskani on likimain keltainen....
- ja toinen tällainen viirukas, oranssiin vivahtava.
Ompas ihania krasseja teillä, erityisesti nuo Alaskat...
Black Velvet aloittelee täälläkin kukintaansa. Pussissa lupailtu korkeus 25-30 cm taisi olla vitsi, ne on kohta metrisiä. Väri on kyllä kiva.
Tosi hienon värinen on Black velvet! Mistäs löysit Tarleena sen siemenet?
Krassi Empress of India
Salmiakki, pienestä kyläkaupasta pikkutien varrella Tampereen ja Seinäjoen väliltä.
Tässä lasten kasvattama krassi. Mielestäni tuo on keltainen, ei kerman valkoinen
Mutta kaunis yhtä kaikki…
Minulla krassit eivät ehdi siementää, koska syön kaikki kukat.
Mitenkäs muilla?
Minä taas kerään kaikki kukat maljakkoon, kun krassini kasvavat kasvihuoneessa. Ei siis tule siemeniä täälläkään.
Minä pidän noita kukkia vaan silmänruokana, joten hyvin tekevät siemeniä. ;)