Kotona kasvihuoneessa on jännittävää: tuleekohan tästä chilistä tosiaan ruusun muotoinen.
Lipstikka.
Onhan mullakin jotain erikoista, salaattikleitonia. Aika vaatimaton on, eipä tästä kovin paljon syömistä olisi. Kylvin sitä kyllä toiseen paikkaan, josko sitten voisi satoakin korjata.
Hämmästys oli suuri, kun tämmöisen löysin, mikä lienee lilja ja mistä tullut.
Kivikkosuopayrtti oudon seuralaisen kera. sininen tupsu on jostain kesäkkkaseoksesta joskus tullut.
Ritarinkannus on Moision taimitarhan oma (kannattaa muuten kuuklata, heillä on aikamoiset näyteistutukset).
En sitten tarvinnut isäukkoa hankkimaan kesäkukkia halvalla, ihan itse tämän amppelin löysin.
Hmm, mitähän tästä nyt sanoisi.
Tässä nyt ei ainakaan voi istuskella.Ihan suomalainen mudcake koristeilla. Tämä vaatii kuulemma kokonaisen aurinkoisen päivän valmistuakseen, taikina on löysä ja pitää kuivata sopivaksi, jotta saa kunnon hyytelömäisen koostumuksen.
Kreeta-Eulaalia, punainen varjolilja sulla siellä kukkii, on ihana kasvi!
Kiitos tunnistuksesta, Maizu. On se ihana! ihan piti viereen istua, kun niin yllätti. On vaan laittanut itsensä sellaiseen paikkaan, että pitää oikein erikseen mennä katsomaan, en olisi varmaan ollenkaan huomannut, ellen olisi sinne uusia taimia laittanut ja niiden kuntoa käynyt tarkistamassa. Onneksi en koskaan kitke tunnistamattomia rikkoja. Kuinkahan monta vuotta se on tuolla piilotellut?
Miekään en kitke mitään ennen kuin tunnistan “rikoiksi” Sipuli on maassa tosi syvällä ja useamman vuoden vanhana se vasta kukkii…
Kiva pallo, kuva on ihan oikein päin, kun pallot on kovin painavia. Tämmöinen siitä tuli.
Tuli vähän aurinkoinen kuva, puolet väreistä puuttuu. Kukkii ainakin tuo kuusama, vaikkei kiipeämään suostukaan.
I-H-A-N-A tämä viimenen kuva, niin kesää huokuva kuin olla ja voi, mahtava!
Kiitos kaikista peukuista, olipa kiva yllätys! Tuohon viimeiseen kuvaan kuluu sitten myös sellainen voimakas, mutta miellyttävän lempeä tuoksu, viikko sitten koko piha tuoksui aivan ihanasti, rypsipelto ja perennat, köynnökset ja ruusut kaikki yhtaikaa. Nyt on niin kuivaa, että tuoksukaan ei ole sellainen suloinen, vaan tuntuu vaan pöyiseltä ja tukahduttavalta.
En nyt viikkoon ole konetta päin vilkaissutkaan, kun piti rippijuhlia ja sun muita synttäreitä laitella. Nyt on niin kauhea helle, että tulin tähän tuulettimen viereen istumaan, ulos en aio mennä kuin pakosta. Sitä paitsi olen kaikesta siivoamisesta ja sun muusta juhlapuuhasta aivan puhki, hyvä, että kasvihuoneessa olen muistanut käydä kastelemassa. Puutarhan hoito on tältä vuodelta multa kohta ohi, ellei tämä helle kohta lopu. Tai ehkä muutenkin, koska säilöminen vie kaiken ylimääräisen energian.
Kuvia käyn ottamassa, kunhan jaksan, harmi vaan että ovat viikolla jotkut ehtineet parhaan kukintansa ohi.
Yrttimaalla kukkii. Tuonne seinän viereen olen kylvänyt jos joitakin korkeampia, mutta niitä näkee toivon mukaan paremmin ensi vuonna. Ainakin salkoruusut ovat hyvässä alussa.