Äkkiä laskien löysin 26 ruukkua, eli varsin vaatimaton määrä itsestänikin. Silti kaikki vieraat ovat sitä mieltä että minulla muka olisi paljon kasveja. No onhan noista monet aika suuria. Kukkalautoja ei toistaiseksi ainakaan koko talossa ole ainuttakaan, joten santtuja tai muita pikkukasveja en omista lainkaan. Suurin osa on amppeleissa ja suuret lattialla.
Tulipahan rehut laskettua täälläkin...
nelisenkymmentä viherkasvia, joukossa muutamia hoyia, lehtikaktuksia ja sitten näitä perinteisiä.
Orkideoja lienee joku kuutisenkymmentä, ihan tarkkaa lukua ei nyt just oo mielessä.
Aika täyttä on meilläkin.
Kasveja on tässä viimeaikoina kertynyt tasaista tahtia, kun kaikki mikä näyttää kivalta tai kuvauksessa on mainittuna jotain näistä: helppohoitoinen/harvinainen/eksoottinen/vanhanajankasvi. Lisäksi en pysty vastustamaan reppanalta näyttäviä huonokuntoisia yksilöitä. Vahinko vaan että asun kerrostalovuokrakämpässä, josta pahat raksapojat vei ikkunaremontin yhteydessä ikkunalaudat mennessään. Nyt on sitten ollut pakko tunkea kasvit parille pöydälle kasvilamppujen alle. Onneksi vanhemmilla on isohko maalaistalo jonne sitten voi kiikuttaa niitä jotka lakkaavat sopimasta omaan kotiin. Kieltämättä sielläkin alkaa tulemaan täyttä, mutta pikkuveljen luona on vielä tilaa . Sinne vaan jos vie niin saattavat olla pian taas pelastettavia ressukoita.
Laskin ruukut kun raahasin niitä sisälle talvea pakoon. Tasan sata. Niistä on nyt viety muutama kellariin... Isoissa ruukuissa on kaksi tikkunekkulaakeria(170cm), araukaria, strelitzia, kolme brugia, kliivia, tuonenkielo, kymbidiumeja kaksi, Acnistus australe, kerrottu oleanteri... Pienempiä sitten kolme muuta oleanteria, 8 kärsimysköynnöstä, kaksi lamppuharjapuuta, korallipuu, persikanvärinen kliivia, variegata-tuonenkielo, posliinikukka.... Loput on lehtikaktuksia, kamelia, verenpisaroita ja pelakuita. Jotain varmaan unohtu, mutta ihanaa niiden keskellä on hengittää: kuin heräisi viidakossa! Raivaan tieni kliivian ja kymbidin ohi vaatteiden luo jotka odottavat oleanterin alla. Matkalla isot lehtikaktukset yrittävät pysäyttää minut tarttumalla hiuksiini! Selvittyäni tästä... Onko ihme etten halua lihansyöjäkasveja!
Mulla noin pikaisesti laskettuna reilut kuusikymmentä. En tiennyt pitäisikö laskea mukaan esim kaikki pitsi-itulehden taimet, mitkä on eri ruukuissa ja miten noi jotka ovat vesiviljelyssä, juuret akvaariossa… Santtuja on nyt kuudessa purkissa, mutta osassa on useampaa sorttia samassa, samoin näyttäisi venuksenkengässä olevan kaksi kasvia samassa, kun kukat on ihan eriväriset.
Multa löytyy noin pikaisesti laskettuna 115 purkkia, mukana eivät ole vedessä tai mullassa juurtumassa olevat kasvit joita löytyy 14 kappaletta. Eli aika vakavalta hulluudelta täällä alkaa vaikuttaa.
Mulla on vähän toista sataa. Se ei ole lopullinen määrä, sillä olen ruvennut käyttämään harkintaa… osa lähtee, ja joitakin muita tulee tilalle. Olen huomannut, että minulla on kuin onkin kriteereitä taloudessamme majaileville huonekasveille.
Ne, joilla on huonekasveja 300+ taitavat oleilla Huonekasvit.netissä.
Minäkin pääsen siihen yli 50 purnukan porukkaan. Onko tämä sitä alkavaa hulluutta?
Yhteensä siis 90 ruukkua/purnukkaa. Näistä 9 pasuunakukkaruukkua ja 10 pelargoniruukkua joissa on useampikin kasvi ruukussaan.
Suurimmat ja vanhimmat viherkasvini ovat, 2 traakkipuuta sekä 5 kliiviaa.
Eniten minulla on marraskuunkaktuksia,9 isompaa ja 16kpl, vuoden vanhoja pistokastaimia.
Seuraavaksi eniten löytyy santtuja (enää)12 kpl. (+ noin 10 lehtipistokasta)
Sitten rönsyliljoja 10ruukkua +ruukussa "sitä sun tätä" lukematon määrä parvekkeelta tuotuja.
Ja lisäksi 7 lehtikaktusta (muutaman vuoden ikäisiä, eivät ole kukkineet).
Ja 5 posliinikukkaa (2 laatua).
Lopuksi 1 orkidea, 1 tykkimies, 1 juoru ja 1 saniainen.
Alkavaako, Eijanita? :=)
No, niin no ups! Nyt kun laskin ihan oikein niin , ihan hulluuttahan tämä jo on!
Pikaisen laskutoimituksen mukaan 35, joista 20 posliinikukkia.
En ihan ruvennut jokaista erikseen laskemaan, mutta arviolta 80-90. Puolet varmaan tullut viimeisen vuoden aikana kun en enää ole jaksanut pistää hanttiin tälle hulluudelle.
Aivan mielettömästi kukkia monilla. Mulla ei ikkunoille mahdu kasveja kovin paljon. Kukkaruukkuja nyt vaatimattomat 25, isoimmat ikkunan vieressä lattialla. Lisäksi on pieniä keväisiä kaktuksen taimia 15 ja erinäköisiä värinokkosia ruukussa, jotka pitäisi jakaa erilleen. Olen hävitellyt välillä pois, kun eivät saa riittävästi valoa.
Sellaiset parisataa kasvia ja neliöitä 44 Ahdasta on, hyvä jos itse sekaan mahtuu puhumattakaan kissoista!! Mutta viidakko on haave joten lissää rehuja(vitsi
)
Piti vartavasten käydä laskemassa, 79 kukkapurkkia löytyy. Lajeja ei tosin ole yhtä monta, kun samaa lajia on useampi purkki, mutta varmaan ainakin viitisen kymmentä eri lajia luulisin löytyvän.
Voi mahoton teidän kukkien määrää. Minulla vähenevät koko ajan, olisikohan jäljellä enää noin 10 kasvia. Ilmalämpöpumpun avulla on tosi helppo kuivattaa kukat kuoliaaksi.
Mullakin on ilmalämpöpumppu, mutten ole huomannut sen rehujani kuivattavan.
Pikaisesti laskien 125… Lisäksi vielä talvehtimaan tuodut pelargonit ja pistokkaat sekä amaryllikset. Jonkun kerran olen kuullut perheen suusta, että noita olisi liikaa, mutta toisaalta sitten miesväen ympäri kämppää levittämää tekniikkaakin löytyy niin paljon, että heilläkään ei oikeasti ole syytä valittaa kasvien määrästä.
Huh tupaan laskemaan..huh takkahuoneeseen laskemaan...huh vinttiaulaan laskemaan....huh vintin vessaan laskemaan.....huh vintin varaston ikkunalaudalle ja pääsin vain 39 kappaleeseen kukkaruukussa oleviin, vesilasissa juurtuu 2 kpl:tta (kalpenen muiden määrässä).
Montako kastelukannua? alakerrassa:3 vintissä:1 ja
luotan: kukille puhumiseen,,kannussa seisoneeseen veteen
!
kunto muuten kasvoi!
Vain 32 kukkaa on minulla ja ikkunoita on vielä tyhjänä aika monta. Mutta nyt olen jo rajoittanut uusien kukkien hankintaa, että viitsin kaikki kunnolla hoivailla. Haluan myös nähdä ulos eteläpuolenkin ikkunoistani.
Ja ilmalämpöpumppu on oikea orkideoiden kaveri. Ilma kiertää hyvin siinä ILP-huoneessa ja orkideat viihtyvät mainiosti.
Nobile