Kuinka monta huone/viherkasvia sinulla

135 ruukkua

minulla on moni kasvi kuollut. eläviä on vain 10 ruukussa.

Piti oikein laskea,niitä oli 59 ruukkua ja varmaan samanverran olen heittänyt pois tai vienyt kirpparille myyntiin.Kun toin niitä ulkoa sisälle, ei millään mahtunut kaikki ikkunalaudalle,joten ‘ylimääräiset’ vain kylmästi pois.

6 ruukkua, joista kolme on talvetettavia tulikruunuja ja petunia, jonka jätin kokeeksi, kun ei kerran paleltunut. Varsinaiset kukkaruukut sisältävät marraskuun kaktusta, rönsyliljaa ja amatsoninliljaa/maatiaisamaryllistä.

Olen ostanut sen amppelikasvina, mutta kyllä se voi olla huonekasvinakin. Roskaa vain kamalasti, kun kukat karisevat kuihduttuaan.

Yrittääkö kukaan muu talvettaa jasmiinikoisoa?

Hieno kuva, Nopsis

Pojalla on hyvä kamera…

Meillä on huonekasveja vain vajaa 40 ruukkua, sillä olen tarkoituksella yrittänyt karsia. Mutta jos lasken talvetettavat niin tuplaantuu.

olen kuullut että joku talveuttaa niitä oikein ammattimaisesti ,mutta valitettavasti en saa selville miten ja missä.

siis jasminikoisoa!

Aika helpolta vaikuttaa ainakin vielä nyt, pidin kuivana pitkään, pudotti lehtiä mutta nyt viileässä valossa lykkää uutta silmua. JOS jatkaa tuota kasvuvauhtia, viestit täältä tyrehtyy joulun jälkeen, en pääse enää koneelle…

Äkkiä laskien noin 40 eri lajia ja viidestä tai kuudesta lajista on lisäksi jaettu useampaan ruukkuun. Yhteensä siis noin 45 ruukkua. (Herranen aika, minä olen luullut että meillä on vain muutama rehu…) Santuista on nyt paha vaje, niistä moni hukkui kesäkastelijan kynsissä. :frowning:

Piti minunkin laskeskella vielä noita mökilläkin “sisäileviä” kasveja. Tulos: 37 ruukkua, ja nehän ovat niitä kukkasia, jotka siirtyvät keväällä taas ulos.

En ole omia kasvejani laskenut pitkään aikaan,mutta veikkaisin että niitä päälle 100 kpl löytyy.

Minulla on nykyään 18 ja ihan tuikitavallisia ovat; peikonlehti, reunustraakit, kultaköynnös jne. Avocado on uusin itse kasvatettu.

Yritän juuri laittaa kasveja parhaimpiin paikkoihin ja hieman opiskella hoitoa samassa, nyt kun on aikaa.

Vanhassa elämässä oli sata ruukkua isossa vanhassa hirsitalossa, mutta tänne kerrostalokolmioon en viidakkoa ole halunnut.

hmm… kuinkahan paljon mul on tota kasvistoo… se kun vähän kupsahti huonojen uutisten aikaan kun ei oikein mitään pystynyt tekeen… mutta.

tääl on jotain 17 eri kasvii ja kaks pientää loodallista siemenii kasvamas

50 ruukkua + kaksi piilossa verhon takana (niissä kahdessa on punalehtisten oxalisten käpyjä)

Minulla löytyy  32 viherkasvia.. Osa on karsiutunut itsestään.. mutta ne pärjää mitkä pärjää minun hoidolla

Multa löytyy anopinkieli, palmuvehka, traakkipuu, rönsylilja (+pistokas), kahvipensas, vuoripalmu, tulilatva, 2 paprikaa, mandariinipuu (pieni vielä), 2 “onnenbambua”, jotka aijon tässä keväällä yhdistää yhteen isompaan ruukkuun. Seuraava hankinta tulee olemaan ananas, ehkä kokeilen jopa kasvattaa itse.