Kaunis vaan minulle nimetön, tunteeko joku ?
Perhoskukka (Schizanthus wisetonensis?)
Minusta tuo lehti on erilainen kun perhoskukassa.
Perhoskukassa on sellainen oikein "pitsinen"lehti. Itselläni kasvamassa niitä ja ovat tosi kitukasvuisia, 10-15cm vasta! Kukan pitäisi kyllä olla hyvin saman näköinen lumin kuvissa.
kovin on vaatimaton kuva
olisko joku yv.Linaria?
Vertasin tähän vuokkiksen viime kesän kuvaan ja tuo lehti on ihan erilainen kuin minun jotka ovat pitkuslaisia. Tämä oli perhoskukkaa.
Perhoskukka.
Mikä tuo linaria on suomeksi, siltä se näyttää eniten, kukassa on tuollainen piikki
Eikö kukaan tosiaan tunne häntä, asia kiinnostaa samoin linarian suomennos ?
hyvä ystävä, katso googlesta, syötä esim. suomenkieliseen kuvahakuun yksivuotinen Linaria
(Linaria kuuluu Suomen luonnonvaraisiin kasveihin, hyvä peruskirja kannattaa myös pitää esillä)
tieto jää paljon paremmin talteen pääkoppaan noin toimittuna kuin valmiina tietona kipattuna
tämä ei ole tarkoitettu kenellekään henkilökohtaisesti vaan kaikille kasvien nimien etsijöille
??? kiitos sinulle hyvästä ja asiatuntevasta yksityisestä opastuksesta
Lumi, kasvisi latinalainen nimi on Linaria maroccana, yksivuotinen kesäkukka. Se on sukua keltakukkaiselle kukonkannukselle, joka on Suomessa luonnonkasvi.
Kylvin kevällä kesäkukka siemeniä siemenkirjestä saatuja,yksi tälläinen kukka on ilmestynyt penkkiin kasvamaan tietäisikö joku tälle nimen.
lissur: kiitos sinule, se se on, sain siemenkirjeestä keväällä, olisi pitänyt paremmin merkitä kylvös, aina ei muista vaikka niin ajatteleekin.
Katsoppas oisko Hämähäkkikukka, Cleome spinosa?
Ei voi olla sen kyllä tunnistan ,tämä on noin 30cm korkea varsi ja lehdet karkean karvaisen tuntuiset ,varren päässä on tuo aivan pyöreä kukka pallo läpimitta jotaon 2cm ,sitä kun vähän koskettelee niin tule mieleen tuoksusta samettiruusu.
Aitohunajakukka sanoisin
Linkki:
No nyt muistutta kovastikin samaa,tuossa on vain enemmän kukkanuppu haaroja ,mulla kai liian laiha maa kun on niin pikkuinen ja vain yksi kukka nuppu rypäs latvassa. Kiitos Miikos !
lumi, ei se ollut yksityista vaan kaikille, niinhän kirjoitin
Taas nousi ylläri tuttavalta saadun alpin keskeltä. Vaikea mennä etsimään kirjasta, kun ei tiedä yhtään mistä aloittaisi, joten turvaudun teihin: